eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieuszczelnienie dziury nad junkersem - czy to jest bezpieczne rozwiązanie? (zdjęcia) › Re: uszczelnienie dziury nad junkersem - czy to jest bezpieczne rozwiązanie? (zdjęcia)
    Subject: Re: uszczelnienie dziury nad junkersem - czy to jest bezpieczne
    rozwiązanie? (zdjęcia)
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 5 May 2016 11:57:37 +0200

    W dniu 2016-05-05 o 09:50, krak pisze:

    > Może użył tej ognioodpornej ;)
    > http://www.soudal.pl/profi-fire/item/467-soudafoam-f
    r-1k-pianka-poliuretanowa

    Pianki ognioodporne są koloru różowego czy też jasno-czerwonego.

    Tam gdzie są rury Pex widać zdecydowanie różowy kolor pianki, ale przy
    kominie zdecydowanie widzę żółty, nawet jak dokonam balansu bieli na
    zdjęciu.

    Chyba, że kolory na zdjęciu są aż tak mocno przekłamane i faktycznie tam
    jest różowa, a nie żółta pianka.

    Poza tym przypatrzyłem się dokładniej zdjęciom i dochodzę do wniosku, że
    pomyliłem strony. Tam gdzie jest pianka to jest przejście rury od
    piecyka poprzez ściankę działową. Zaś wlot do komina jest po lewej
    stronie. Jak widać wlot nie jest zapiankowany czyli prawdopodobnie
    pozostawiony do zamurowania. W tej sytuacji kierunek zamontowania
    kielichów rur byłby OK. Co zaś się tyczy pianki jeżeli jest to pianka
    ognioodporna i tylko w ściance działowej to można uznać, że jest OK,
    choć uważam, że i tu należy ich unikać, gdyż tego typu pianki nie są
    zbyt odporne na temperaturę, ani też mechanicznie. Ich odporność
    termiczna to maksymalnie 150 stopni. Odporność ogniowa to co innego niż
    odporność termiczna. Odporność ogniowa tych pianek polega na tym, że
    pianki te nie topią się i nie podtrzymują spalania. Pomimo stopniowego
    zwęglania, utrzymują swoją strukturę oraz szczelność przez określony
    normami czas.

    Ten czas to odpowiednio 30 60 lub 180 minut, który jest ściśle określony
    dla różnych rodzajów budynków.

    Jeżeli zaś chodzi o kominy to rury spalinowe muszą być obmurowane.