  • Data: 2018-10-02 09:47:22
    Temat: Re: weekendowo
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 02.10.2018 09:32, Bolko wrote:
    > Też kiedyś tak mówiłem.
    > A potem zobaczyłem na/uchodżców w TV jak to jadą do tej obrzydliwej
    > Europy gdzie są jakieś ubezpieczenia, obowiązki, przymusy
    > i pomyślałem o co tu chodzi?
    > Czy ci murzyni w Afryce nie mają lepiej?

    W afryce w większości krajów nie rozwinęło się praktycznie prawo
    własności. To jest jeden z głównych powodów biedy.
    Do europy jadą po darmową kasę a nie aby się asymilować i żyć jak
    niemcy. Stąd wszelkie no-go-zone.

    > To samo z PRL
    > Toż w polsce klasa robotnicza rządziła.
    > A jak była tylko okazja to każdy spieprzał na zachód
    > a tam przecież tak źle było.

    Głównie do FRN, w którym w tamtym czasie rządzili ordoliberałowie,
    którzy za Erhardta wprowadzili wolność gospodarczą. Byli ojcami tzw.
    "cudu gospodarczego". Nie było tam interwencjonizmu państwowego na taką
    skalę jak obecnie.
    Polecam książkę:
    http://tomaszcukiernik.pl/artykuly/artykuly-historyc
    zne/niemiecki-cud-gospodarczy/

    > Czy ci Polacy z PRL i obecni imigranci pracujący w UK Norwegii
    > i np Niemczech gdzie masz obowiązek sprawdzania kominów.
    > I gdzie jest mnóstwo zakazów i nakazów.
    > To czy oni idioci są?

    Musisz prześledzić na czym owe państwa się wzbogaciły.
    Norwegia była kiedyś biednym rybackim krajem. Co spowodowało ich
    bogactwo? Socjalizm?? ;-D

    > Cejrowski cały czas opowiada jak to w AMeryce południowej jaka
    > jest super Wolność.
    > A w Chicago opierdol dostaniesz że piwo niesiesz otwarte
    > i idziesz ulicą.
    > To po cholere ci ludzie się pchają do tych USA?

    Musisz odróżnić wolność gospodarczą od innych wolności.
    To wolność gospodarcza powoduje rozwój a nie brak wolności picia piwa na
    ulicy.
    Różnica między USA a np. Danią w gospodarce polega np. na tym, że poziom
    redystrubucji podatków jest w USA o wiele mniejszy za to poziom
    regulacji (na dzień dzisiejszy) zbliżony.
    Stąd *najbiedniejszy stan w USA jest bogatszy od np. UK* które w europie
    są w czubie.

    Temat jest ogólnie b. szeroki

    --
    Pozdr.