  • 1. Data: 2010-07-19 11:11:17
    Temat: wilgoć w piwnicy po deszczu
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Od poczatku budowy zgłaszałem ekipie że w 3 miejscach w piwnicy wchodzi
    woda.
    Są to 2 dolne rogi w jednym pomieszczeniu i jeden róg w drugim.
    Woda jest jakby zasysana z iemi bo mokra jest podłoga i sciana w narożniku.
    Co dziwne jak tylko rozszczelnione sa okna to woda to nie wchodzi.
    Czy to błąd ekpiy czy coś innego jeszcze?

  • 2. Data: 2010-07-19 11:41:35
    Temat: Re: wilgoć w piwnicy po deszczu
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

> [...]
    > narożniku.
    > Co dziwne jak tylko rozszczelnione sa okna to woda to nie wchodzi.
    > Czy to błąd ekpiy czy coś innego jeszcze?

    moim zdaniem masz w piwnicy wilgotnosc powietrza na poziomie 100% i woda sie
    wykrapla w najzimniejszych miejscach ze slaba cyrkulacja powietrza. Dobrze,
    dlugo wietrzyc i obserwowac - powinnno pomoc. Co ciekawe - takie upaly jak
    obecnie nie sluza osuszaniu piwnicy - gorace i wilgotne powietrze wpadajac
    do zimnego pomieszczenia rowniez powoduje zawilgocenie zimnych powierzchni
    (efekt jak przy dmuchaniu na zimna szybe).

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-07-19 12:07:15
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    męcze sie z ta wilgocią juz drugi rok
    co mogę jeszcze zrobic skoro kanały wentylacyjne sa we wszystkich 3
    pomieszczeniach i sa otwarte - nawet bez kratek
    okna sa tylko w 1 pomieszczeniu
    jak je rozszczelniam to jest ok ale przy zamkniętcych od razu wyłazi wilgoć

  • 4. Data: 2010-07-19 13:17:11
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > co mogę jeszcze zrobic skoro kanały wentylacyjne sa we wszystkich 3
    > pomieszczeniach i sa otwarte - nawet bez kratek
    > okna sa tylko w 1 pomieszczeniu

    wietrzyc... albo skombinowac jakis osuszacz. Wyciag powietrza jedno, ale
    jeszcze musi byc nawiew. Jak okna sa tylko w jednej piwnicy, to z definicji
    ciezko bedzie wywietrzyc pozostale, ale sie da. U mnie suszenie piwnicy po
    tynkach i wylewkach trwalo strasznie dlugo, niby wygladalo ze jest sucho a
    zostawiona na noc gazeta rano byla mokra. To chyba przez temperature
    (piwnice nieogrzewane, 16-18stC praktycznie caly rok). Poradzilem sobie tak,
    ze przez jakis czas nie zamykalem w ogole okienek piwnicznych i wyschlo :)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-07-19 14:49:25
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > okna sa tylko w 1 pomieszczeniu
    > jak je rozszczelniam to jest ok ale przy zamkniętcych od razu wyłazi wilgoć

    Nie piszesz czy sciany, glownie te narozniki sa od zewnatrz izolowane
    termicznie. I czy pod posadzka jest z 10 cm zwiru czy plyty wylali
    bezposrednio na gruncie. Czy moze masz izolacje styro pod ta posadzka.
    No i czy na lawie pod scianami zaaplikowali dwa razy pape na lepiku...

    Ja teraz mam podobny przypadek gdy po deszczu zawilgaca sie naroznik
    nowowybudowanego pomieszczenia piwnicznego, do wysokosci rzedu dwoch stop.
    Chlopcy zapomnieli dac izolacje pozioma i nastepuje normalny kapilarny podciag
    wody z fundamentu, ktory po opadach praktycznie stoi w wodzie gdyz drenarz
    opaskowy jest wyzej.
    Wymyslilem co by w tej piwnicy wybudowac druga cienka scianke, hydraulicznie
    izolowana od posadzki. Scainka bedzie miala wysokosc tylko okolo metra bo
    wyzej ten podciag kapilarny nie wystepuje. Od gory zamkne to jakas plyta,
    niech ta wilgoc tam sobie siedzi a nowa scianka bedzie sucha.
    Pzdr.
    Tornad