    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    Date: Wed, 01 Jul 2015 10:36:30 +0200
    <7...@g...com>

    W dniu 2015-06-30 o 23:52, Adam Sz. pisze:

    > Jednak trawka pociachana na male kawaleczki rozlozy sie znacznie szybciej.

    Nie jestem pewny czy na tyle szybciej zeby mialo to naprawde dobry wplyw
    na trawnik. Spierac sie nie bede, niech wypowiedza sie ogrodnicy.

    > A moglbys wtedy w ogole nie nawozic :-)

    Takiego trawnika gdzie nie zbiera sie trawy w ogole, tylko kosi kosiarka
    z wyrzutem bocznym to ja mam dobrze ponad hektar. Koszone to jest tak od
    wielu lat i wierz mi, ze pola golfowego z tak pielegnowanej trawy nie
    zrobisz. Nawoz daje znacznie lepszy efekt.

    > Pozatym sa ludzie, ktorzy maja problem
    > z tym co robic pozniej z ta trawa. Gminy ograniczaja wywoz odpadow "zielonych",
    > a kompostowac calosci czasem sie nie da. Pozatym przerzucanie zielska do
    > workow na pewno do przyjemnych nie nalezy. Ja tam akurat nie mam zadnego
    > problemu co robic ze skoszona trawa - mam las na skarpie, nadwyzki sypie
    > na jego krawedz i same znikaja :) Ale cala reszta moich sasiadow ma z tym
    > problem - kompostowniki pelne, a kosze trawy trzeba jakos zutylizowac :)

    No ale wyobraz sobie, ze ta skoszona trawa lezy na ziemi w trawie. Jak
    kompostownik nie przerabia tej ilosci to nie bardzo wiem w jaki sposob
    ma to sie przerobic na ziemi w tym samym czasie. W kompostowniku
    teoretycznie proces rozkladania trawy bedzie przebiegal szybciej jak
    trawy luzno rozrzuconej, ktora raz wysycha, raz gnije, a innym razem
    wychoduja sie na niej grzyby mogace spier..ic caly trawnik. Na trawniku
    tej ilosci skoszonej trawy nie widac bo powierzchnia wieksza, ale to sie
    musi filcowac. Raz do roku trzeba wygrabic, a z tym co sie wygrabi tez
    trzeba cos zrobic.
    Ja od zawsze zbieram trawe do kosza i miedzy zdzblami trawy po
    odchyleniu nie prawie widze ziemi tylko wiecznie cos tam jest.
    Dokladajac jeszcze skoszona trawe watpie zeby tego bylo mniej czy nawet
    tyle samo.