    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 1 Jul 2015 01:56:06 -0700 (PDT)
    <7...@g...com>
    <mn08qd$a7o$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: wybór kosiarki - nachylenie przy koszeniu
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 1 lipca 2015 10:36:31 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Takiego trawnika gdzie nie zbiera sie trawy w ogole, tylko kosi kosiarka
    > z wyrzutem bocznym to ja mam dobrze ponad hektar. Koszone to jest tak od
    > wielu lat i wierz mi, ze pola golfowego z tak pielegnowanej trawy nie
    > zrobisz. Nawoz daje znacznie lepszy efekt.

    Nadal mylisz zwykly wyrzut boczny z mulczowaniem. Kosiarka z mulczowaniem nie
    wyrzuca trawy na bok :) Trawa scinana w tradycyjny sposob i wyrzucana na bok
    (tym bardziej dluga) rzeczywiscie bardziej szkodzi trawnikowi niz pomaga.

    Trawy zmulczowanej praktycznie nie widac na trawniku - po takim koszeniu
    trudno sie doszukac pojedynczych zdbel trawy, wszystko jest dobrze zmielone :)

    > No ale wyobraz sobie, ze ta skoszona trawa lezy na ziemi w trawie. Jak
    > kompostownik nie przerabia tej ilosci to nie bardzo wiem w jaki sposob
    > ma to sie przerobic na ziemi w tym samym czasie.

    I znowu - mylisz mulczowanie z koszeniem :-)

    Wyobraz sobie drzewo, ktore przewroci sie w lesie i lezy. Ile tak polezy zanim
    sie rozlozy? Wiele lat. A jakbys je pocial na kawalki po 1x1x1cm to ile polezy?
    Po roku sie rozlozy :)

    > tej ilosci skoszonej trawy nie widac bo powierzchnia wieksza, ale to sie
    > musi filcowac. Raz do roku trzeba wygrabic, a z tym co sie wygrabi tez
    > trzeba cos zrobic.

    Raz / dwa razy do roku tak czy inaczej robi sie wertykulacje ktora caly ew.
    filc wyciaga z trawnika :) Fakt - jest go zawsze sporo ale znaaaaacznie mniej
    niz jakbys mulczowania nie uzywal. Dla porownania - ja kosze 2 razy w tygodniu
    i normalnie zbieram 5-15 (zalezy od pory) pelnych koszy trawy. Po wertykulacji
    (raz do roku) zbieram 20-25 koszy trawy. Mulczuje raz na 3-4 koszenia to sobie
    mozesz obliczyc ile tej zmulczowanej trawy sie zdarzy "przerobic" na nawoz :)

    Zacznij wertykulowac:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.