  • Data: 2019-01-15 19:59:41
    Temat: Re: wycena pradu - wyjasnienia
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, January 15, 2019 at 6:23:44 PM UTC+1, pierdofon wrote:
    > Obliczenia kolegi Krisa wskazują, po wywaleniu opłat stałych, ze taka doba
    > oscyluje , zaokrąglając ok 145 pln. Bardzo dziękuję.
    >
    > Pytałem o takie wyliczenie ponieważ , jak wiecie z tej listy, mieszkam
    > weekendowo w domu z lat 60. Jak przyjeżdżam w okresie zimowym w piątek to
    > pękają mi narządy tak jest zimno. Mam piec Kospel elektryczny i śmieciucha.
    > Zdalne odpalenie Kospela by ten dom nagrzać do przyjazdu kosztuje tak jak
    > wyliczyliście a ponieważ jestem w domu tylko w weekendy stad wybór taryfy
    > G12w.

    Wg mnie mniej, mala szansa, ze masz tyle grzejnikow, zeby mialy moc grzewcza 27kW.
    Kociol ma zapewne regulację temperatury wody w instalacji i nie bedzie grzal na 100%.
    Zuzycie mocno zalezy od temp. poczatkowej w domu i temp na zewnatrz. Wg mnie realne
    koszty mozesz oszacowac najprosciej za pomoca licznika pradu - zapisujesz stan
    licznika wyjezdzajac i jak przyjedziesz.

    Ja tak uzywam dom na wsi (grzany gazem), zostawiam grzanie na 10 stopni, w dniu
    przyjazdu ustawiam na ~18 i jest OK, raczej nigdy nie grzeje full moca (bo grzejniki
    nie da daja rady). Pelna moc wykorzystywana jest tylko do CWU.