  • Data: 2019-01-16 14:48:11
    Temat: Re: wycena pradu - wyjasnienia
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.01.2019 o 18:23, pierdofon pisze:
    > Obliczenia kolegi Krisa wskazują, po wywaleniu opłat stałych, ze taka doba
    > oscyluje , zaokrąglając ok 145 pln. Bardzo dziękuję.
    >
    > Pytałem o takie wyliczenie ponieważ , jak wiecie z tej listy, mieszkam
    > weekendowo w domu z lat 60. Jak przyjeżdżam w okresie zimowym w piątek to
    > pękają mi narządy tak jest zimno. Mam piec Kospel elektryczny i śmieciucha.
    > Zdalne odpalenie Kospela by ten dom nagrzać do przyjazdu kosztuje tak jak
    > wyliczyliście a ponieważ jestem w domu tylko w weekendy stad wybór taryfy G12w.
    >
    > Ogólnie skończy sie to zakupem pieca na pellet. Ponieważ żyjemy w wolnym
> [...]

    Odnosząc się do innych wpisów.
    "Janusz" napisał wg. mnie dobrze - grzejniki olejowe (mnie tez wydają się
    bezpieczniejsze).
    Grzejnik "blaszak" , owszem - jest metalowy a nie farelka z plastiku, ale
    (mój) ma w instrukcji obostrzenie aby go (spirale) chłodzić przed
    wyłączeniem - tzn. przełączyć na wianie tylko. Podejrzewam że elementy
    grzejne szybko mogą padać bez wystudzenia.

    Co do pieca + butla z gazem.
    Owszem, butla 11kg - jakiś czas temu - kosztowała 42zł, ale ostatnio jak
    zapytałem teściowej, to już 58 zł płaciła.

    Gaz w butli katalogowo(!) ma 45MJ/m3 a ponoć (ktoś liczył na necie) tego
    gazu mieści się tam 5.5m3.

    45MJ * 5,5m3 = 247MJ z butli 11kg
    1kWh == 3,6MJ
    Przeliczmy na kWh:
    247MJ/3,6MJ = 69 kWh

    Tak więc butla 11kg gazu jest równoważna 69 kWh prądu.

    Grzejąc grzejnikiem i zużywając 69 kWh prądu * 0.60zł (I taryfa G11) =~ 41zł
    Kupując butlę 11kg i otrzymując tyle samo ciepła (69kWh) płacisz 58zł.