  • 41. Data: 2016-07-12 22:56:47
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.07.2016 o 08:53, Myjk pisze:
    > Mon, 11 Jul 2016 23:02:33 +0200, ToMasz

    > Właśnie nie wiem co Ty za samobiczowanie uprawiasz. Ty masz gaz i
    > kalafiory, a tu było o obliczeniach do ew. grzania _prądem_ i zapewne z
    > podłogówką -- co ma się nijak do siebie.

    i teraz przyznać się że mam klaoryfery i podłogówkę, czy lepiej milczeć....
    nic nie mówiłem

    ToMasz

  • 42. Data: 2016-07-12 23:04:13
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 22:56:48 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > i teraz przyznać się że mam klaoryfery i podłogówkę, czy lepiej milczeć....
    > nic nie mówiłem

    Lepiej milcz - system mieszany to najgorsze scierwo jakie moze podarowac
    instalator uzytkownikowi :-) Komplikuje mocno caly system grzewczy.
    Na kilkadziesiat osob ktore wybudowaly dom - 100% jest zadowolona z 100%
    podlogowki wszedzie i jednoczesnie 100% osob, ktore zrobily na gorze
    kalafiory, a na dole podlogowke jest z tego wyboru po kilku latach uzytkowania
    niezadowolona i w drugim domu zrobilaby 100% podlogowki. Czym kieruje sie
    instalator, ze proponuje taki uklad? To czemu nie 100% kaloryferow w calym
    domu albo 100% podlogowki w calym domu tylko taki nieuzasadniony miks ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2016-07-12 23:33:44
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.07.2016 o 23:04, Adam Sz. pisze:

    > Lepiej milcz - system mieszany to najgorsze scierwo
    przecież nic nie mówię.
    (...)
    > domu albo 100% podlogowki w calym domu tylko taki nieuzasadniony miks ? :)
    > pozdr.
    może ludzie chcą miec ciepłą podłogę z desek, i szybko ciepło w
    mieszkaniu, bo nie są domatorami?

    ToMasz

  • 44. Data: 2016-07-13 08:23:32
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 23:33:45 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > może ludzie chcą miec ciepłą podłogę z desek, i szybko ciepło w
    > mieszkaniu, bo nie są domatorami?

    Generalnie nie rozumiem zdania "nie sa domatorami". Piszesz o mieszkaniu,
    czy domu? Bo raczej nikt domu nie buduje zeby w nim mieszkac 2h dziennie,
    nie?:)

    A w domu lepiej miec caly czas taka sama temperature bez kombinacji.
    Obnizanie dobowe temp. nie daje zadnych oszczednosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2016-07-13 08:36:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 12 lipca 2016 23:33:45 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > może ludzie chcą miec ciepłą podłogę z desek, i szybko ciepło w
    > mieszkaniu, bo nie są domatorami?
    A nie prościej cały czas mieć ciepło?
    Obniżanie temperatury na czas kilkugodzinnej nieobecności domowników nie przynosi
    żadnych oszczędności.

  • 46. Data: 2016-07-13 09:42:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jul 2016 22:56:47 +0200, ToMasz

    > i teraz przyznać się że mam klaoryfery i podłogówkę, czy lepiej milczeć....

    Lepiej milczeć (chyba że dom stary). ;) Kalafiory to też zeszła epoka,
    robienie ich obecnie w nowym domu, nawet (albo szczególnie) w systemie
    mieszanym to jakaś masakra. Kalafiory mogą się przydać tylko komuś, kto
    chce szybko zmieniać temperaturę w pomieszczeniu (jak AFAIR Ergie) ale ja
    nie znajduję ich sensownego zastosowania dla cyklicznie wykorzystywanego
    mieszkania.

    > może ludzie chcą miec ciepłą podłogę z desek,

    Przy obecnie stosowanych do podłogówek niskotemperaturowych źródłach ciepła
    można swobodnie mieć podłogę drewnianą. Inna sprawa, że skoro podłoga jest
    grzana, to też nie będzie zimna nawet z ceramiką. Ja bym wolał ceramikę,
    może nie wygląda tak "bogato", ale z pewnością jest bardziej odporna na
    obcasy. :P Niestety żona się uparła na drewno. Płacić bedzie, to bedzie
    mieć. :>

    > i szybko ciepło w mieszkaniu, bo nie są domatorami?

    Problem w tym, że obniżanie temperatury w domu akumulacyjnym w cyklu
    dobowym nie przynosi _żadnych_ oszczędności, do tego jeszcze obniża
    komfort. Czyli nawet jeśli zagrzejesz powietrze w 10 minut do żądanej
    temperatury, to i tak bije chłodem od podłogi, ścian, mebli, kanapy przez
    kolejne parę godzin, i organizm głupieje -- niby mu ciepło, ale jednak nie
    tak do końca i podświadomie nie wie OCB. Znam to uczucie, bo kiedyś, z
    przymusu, tak całe zimy egzystowałem. Nie było to fajne.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 47. Data: 2016-07-18 10:45:13
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-07-12 o 23:04, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > domu albo 100% podlogowki w calym domu tylko taki nieuzasadniony miks ? :)

    U mnie jest właśnie mieszany system - niestety taki dom już kupiłem. I
    właśnie średnio jestem zadowolony i sam bym raczej wszędzie dał
    podłogówkę po prostu. Jedyne, co w miarę mnie ratuje, to że kalafiory są
    dość spore, być może celowo przewymiarowane i dzięki temu grzejąc nadal
    niskotemperaturowo (piec kondensacyjny) daje to radę jakoś piętro
    ogrzać. Ale generalnie nie działa to idealnie, bo w bardzo duże mrozy
    przydałoby się czasem mieć ciut więcej "mocy" w kaloryferach do
    ewentualnego wykorzystania, a to oznacza, że musiałbym całe CO podkręcać
    na wyższą temperaturę, co jest trochę bez sensu przy tym rodzaju kotła i
    fakcie, że na dole cały parter w podłogówce.
    Więc tak, popieram, że miks najszczęśliwszy nie jest...

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 48. Data: 2016-09-01 11:32:22
    Od: uciu <a...@g...com>

    OZC obliczone:

    Dane klimatyczne:
    Strefa klimatyczna: III
    Projektowa temperatura zewnętrzna ?e: -20 °C
    Średnia roczna temperatura zewnętrzna ?m,e: 7,6 °C
    Stacja meteorologiczna: Katowice

    Grunt:
    Rodzaj gruntu: Piasek lub żwir
    Pojemność cieplna: 2,000 MJ/(m3?K)
    Głębokość okresowego wnikania ciepła ?: 3,167 m
    Współczynnik przewodzenia ciepła ?g: 2,0 W/(m?K)

    Podstawowe wyniki obliczeń budynku:
    Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 154,2 m2
    Kubatura ogrzewana budynku VH: 431,7 m3
    Projektowa strata ciepła przez przenikanie ?T: 4808 W
    Projektowa wentylacyjna strata ciepła ?V: 1470 W
    Całkowita projektowa strata ciepła ?: 6278 W
    Nadwyżka mocy cieplnej ?RH: 0 W
    Projektowe obciążenie cieplne budynku ?HL: 6278 W

    Wskaźniki i współczynniki strat ciepła:
    Wskaźnik ?HL odniesiony do powierzchni ?HL,A: 40,7 W/m2
    Wskaźnik ?HL odniesiony do kubatury ?HL,V: 14,5 W/m3

    Wyniki obliczeń wentylacji na potrzeby projektowego obciążenia cieplnego:
    Powietrze infiltrujące Vinfv: 37,6 m3/h
    Powietrze dodatkowo infiltrujące Vm.infv: 0,0 m3/h
    Wymagane powietrze nawiewane mech. Vsu,min: 142,5 m3/h
    Powietrze nawiewane mech. Vsu: 152,4 m3/h
    Wymagane powietrze usuwane mech. Vex,min: 152,4 m3/h
    Powietrze usuwane mech. Vex: 152,4 m3/h
    Średnia liczba wymian powietrza n: 0,9
    Dopływające powietrze wentylacyjne Vv: 396,6 m3/h
    Średnia temperatura dopływającego powietrza ?v: 7,1 °C

    Wyniki obliczeń sezonowego zapotrzebowania na energię wg PN-EN ISO 13790
    Stacja meteorologiczna: Katowice

    Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanie
    Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 233,4 m3/h
    Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 35,25 GJ/rok
    Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 9790 kWh/rok
    Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 154 m2
    Kubatura ogrzewana budynku VH: 431,7 m3
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 228,6 MJ/(m2?rok)
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EAH: 63,5 kWh/(m2?rok)
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 81,6 MJ/(m3?rok)
    Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EVH: 22,7 kWh/(m3?rok)

    Parametry obliczeń projektu:
    Obliczanie przenikania ciepła przy min. ??min: 4,0 K
    Wariant obliczeń strat ciepła do pomieszczeń w sąsiednich grupach:
    Obliczaj z ograniczeniem do ?j,u
    Minimalna temperatura dyżurna ?j,u: 16 °C
    Obliczaj straty do pomieszczeń w sąsiednich
    budynkach tak jak by były nieogrzewane: Tak
    Obliczanie automatyczne mostków cieplnych: Tak
    Obliczanie mostków cieplnych metodą uproszczoną: Nie

    Domyślne dane do obliczeń:
    Typ budynku: Jednorodzinny
    Typ konstrukcji budynku: Średnia
    Typ systemu ogrzewania w budynku: Podłogowe
    Osłabienie ogrzewania: Bez osłabienia
    Regulacja dostawy ciepła w grupach: Centralna reg.
    Stopień szczelności obudowy budynku: Wysoki
    Krotność wymiany powietrza wewn. n50: 4,0 1/h
    Klasa osłonięcia budynku: Średnie osłonięcie

    Domyślne dane dotyczące wentylacji:
    System wentylacji: Nawiewno-wywiewna z odzyskiem ciepła
    Temperatura powietrza nawiewanego ?su: °C
    Temperatura powietrza kompensacyjnego ?c: 20,0 °C

    Domyślne dane dotyczące rekuperacji i recyrkulacji:
    Temperatura dopływającego powietrza ?ex,rec: 20,0 °C
    Projektowa sprawność rekuperacji ?recup: 85,0 %
    Sezonowa sprawność rekuperacji ?E,recup: 59,5 %
    Projektowy stopień recyrkulacji ?recir: %
    Sezonowy stopień recyrkulacji ?E,recir: %

    Geometria budynku:
    Rzędna poziomu terenu: -0,20 m
    Domyślna rzędna podłogi Lf: m
    Rzędna wody gruntowej: -2,00 m
    Domyślna wysokość kondygnacji H: m
    Domyślna wys. pomieszczeń w świetle stropów Hi: m
    Pole powierzchni podłogi na gruncie Ag: 163,19 m2
    Obwód podłogi na gruncie w świetle ścian zewn. Pg: 63,58 m
    Obrót budynku: Bez obrotu

    Statystyka budynku:
    Liczba kondygnacji: 0
    Liczba stref budynku:
    Liczba grup pomieszczeń: 2
    Liczba pomieszczeń: 17

  • 49. Data: 2016-09-01 11:51:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 11:32:23 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Projektowe obciążenie cieplne budynku ?HL: 6278 W

    No i wyszło całkiem ładnie, choć na tak małą chałupę pewnie
    dałoby się przyciąć z 1kW jeszcze :]

    L.

  • 50. Data: 2016-09-01 12:15:45
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 11:51:32 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No i wyszło całkiem ładnie, choć na tak małą chałupę pewnie
    > dałoby się przyciąć z 1kW jeszcze :]
    >
    > L.

    największe straty wyszły mi przez okna

    Ogolnie musze się podszkolić bo wiekszość tych wyników/cyferek to dla mnie czarna
    magia:-/

    uciu