  • 51. Data: 2016-09-01 18:29:56
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 02:32:22 -0700 (PDT), uciu

    > OZC obliczone:

    Powiem Ci, że szału nie ma przy takiej wielkości domu. Dla porównania u
    mnie dla 22sC w domu, 20cm w podłodze, 20cm grafitu na ścianach, 40cm wełny
    nad stropem i stosunkowo gównianymi oknami bluEVOLUTION 82 MD Classic (acz
    większość FIXów) wygląda to tak:

    > Strefa klimatyczna: III
    > Projektowa temperatura zewnętrzna ?e: -20 °C
    > Średnia roczna temperatura zewnętrzna ?m,e: 7,6 °C
    > Stacja meteorologiczna: Katowice

    Strefa klimatyczna: III
    Projektowa temperatura zewnętrzna ?e: -20 °C
    Średnia roczna temperatura zewnętrzna ?m,e: 7,6 °C
    Stacja meteorologiczna: Warszawa Okęcie

    > Całkowita projektowa strata ciepła ?: 6278 W

    Całkowita projektowa strata ciepła ?: 6392 W

    > Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 233,4 m3/h

    Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie Vv,H: 272,3 m3/h

    > Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 9790 kWh/rok

    Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie QH,nd: 9190 kWh/rok

    > Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 154 m2

    Powierzchnia ogrzewana budynku AH: 183 m2

    > największe straty wyszły mi przez okna

    Normalne, ale to chyba nie jest przyczyną. Co tam przyjąłeś za okna? Co
    założyłeś w podłodze, na ścianach i od góry?

    > Ogolnie musze się podszkolić bo wiekszość
    > tych wyników/cyferek to dla mnie czarna magia:-/

    Generalnie to interesują Cię tylko pozycje strata ciepła i zapotrzebowanie.
    Dolicz jeszcze CWU w zależności od tego ile zużywasz i będzie wszystko.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2016-09-01 22:31:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    Myjk, okna dalem 3szybowe z szyba 0,5, ramami 1. Dalem je tak na pale choc bede
    szukal lepszych. Montaz w ociepleniu i cieple parapety. Mam okna:
    - narozne 180x180x105 fix
    - 180x230 fix
    - 270x230 fix
    - 270x230 przesuwn
    - 180x230
    - 2x 180x150
    - 180x65
    - 80x150
    - 180x80

    Fundament to plyta, pod nia 20cm XPSa, na 8cm EPS
    Sciana gazobeton + 20cm grafitu
    Na stropie 30cm styro zwyklego
    Dach 20cm welny choc nie wiem czy to ma sens skoro strych nie bedzie grzany a na
    podlodze bedzie styro.
    Wentylacja mechaniczna z reku.
    Na drzwi wejsciowe przyjalem chyba 0,8 na brame 1,5.

    uciu

  • 53. Data: 2016-09-02 01:09:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak z ciekawosci. Sezonowa sprawnosc rekuperatora to dla zimy czy lata.

  • 54. Data: 2016-09-02 08:11:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 1 września 2016 22:31:52 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Fundament to plyta, pod nia 20cm XPSa, na 8cm EPS

    a ten eps to po co?

    > Sciana gazobeton + 20cm grafitu

    najlepiej sie opłaca zwykły styropian a nie grafity różne

    > Na stropie 30cm styro zwyklego
    > Dach 20cm welny choc nie wiem czy to ma sens skoro strych nie bedzie grzany a na
    podlodze bedzie styro.

    troche niekonsekwentnie , albo podłoga, albo dach. Ja bym robil dach, graciarni w
    domu nigdy za wiele.

    b.

  • 55. Data: 2016-09-02 08:23:20
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 08:11:29 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > a ten eps to po co?

    nie chcieli mi się zgodzić na podłogówke w płycie... dlatego dali eps by dać rurki i
    zalać wylewką - pewno da się to zmienić i uzgodnić z kierbuem

    > najlepiej sie opłaca zwykły styropian a nie grafity różne

    zwykły z lambda 0,4 jest lepszy niż grafit 0,31???

    > troche niekonsekwentnie , albo podłoga, albo dach. Ja bym robil dach, graciarni w
    domu nigdy za wiele.

    no właśnie w projekcie mam tylko ocieplenie dachu chyba 30cm wełny a to 30cm styro na
    podłodze to mój wymysł. Skoro poddasze to nieogrzewany strych to nie ocieplając
    stropu(żelbet) sufit bedzie strasznie wychładzał parter.

    uciu

  • 56. Data: 2016-09-02 10:17:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 września 2016 08:23:21 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > nie chcieli mi się zgodzić na podłogówke w płycie... dlatego dali eps by dać rurki
    i zalać wylewką - pewno da się to zmienić i uzgodnić z kierbuem

    no to ponawiam pytanie, po co eps? jako element trzymający rurki? to zwykla siatka
    wystarczy.
    A na jakim etapie budowy jestes?

    > zwykły z lambda 0,4 jest lepszy niż grafit 0,31???

    chodzi o stosunek cena/uzyskany efekt.
    Opór cieplny R
    dla grubosci 0,2m dla 0,031 to 6,45
    dla grubosci 0,2m dla 0,044 to 4,54
    cena styro 0,031 to 170zł czyli płacisz 26zł za jednostkę R
    cena styro 0,044 to 110zł czyli płacisz 25zł za jednostkę R

    taka różnica to nic, nie ma sprawy. Gorzej gdy zechcą ci wcisnąć droższy styropian,
    wtedy trzeba przeliczyc. Ale i tak jest nieźle, kiedys gdy liczyłem różnice były
    spore. Moze ceny tych lepszych styropianów nieco spadły.

> [...]
    na podłodze to mój wymysł. Skoro poddasze to nieogrzewany strych to nie ocieplając
    stropu(żelbet) sufit bedzie strasznie wychładzał parter.

    a gdzie tam :-) Strych bedzie ogrzewany płyta stropową. Bedzie nieco chłodniej ze
    względu na ilosc powierzchni ocieplenia (podłoga 100m2 to dach przy kącie 45st to
    141m2)

    b.

  • 57. Data: 2016-09-02 10:52:36
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 10:17:41 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > no to ponawiam pytanie, po co eps? jako element trzymający rurki? to zwykla siatka
    wystarczy.
    > A na jakim etapie budowy jestes?

    wszystko przede mną - składam dokumenty do uzyskania PnB :-)

> [...]
    względu na ilosc powierzchni ocieplenia (podłoga 100m2 to dach przy kącie 45st to

    a nie lepiej te ciepło zatrzymać na dole? To tylko niski, niepraktyczny strych na
    graty - niski bo nie chciałem ściany kolankowej. Grzejąc strych płytą płyta się
    wychładza i trzeba ją na nowo naładować:-) Zlę rozumuje? Podłoga strych to 170, dach
    30stopni.

    uciu

  • 58. Data: 2016-09-02 11:04:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 2 września 2016 10:52:37 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    wychładza i trzeba ją na nowo naładować:-) Zlę rozumuje? Podłoga strych to 170, dach

    moze i lepiej. No to wtedy kompletnie nie ocieplaj dachu, wyrzucone pieniądze w
    błoto.
    Dasz styro na podłogę, na to jakas płyta osb i bedzie podłoga znosna. Aha - no i
    potrzebne bedą ocieplone drzwi/klapa. U mnie wyszla klapa taka ze napęd elektryczny
    otwierania musiałem dorobic.

    b.

  • 59. Data: 2016-09-02 11:34:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 września 2016 11:04:29 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > Dasz styro na podłogę, na to jakas płyta osb i bedzie podłoga znosna. Aha - no i
    potrzebne bedą ocieplone drzwi/klapa. U mnie wyszla klapa taka ze napęd elektryczny
    otwierania musiałem dorobic.

    tak właśnie chce.
    drzwi ocieplone - bo bedzie normlane wejście na strych z holu:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIRS1KT0x
    LNWpqUEU/view
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIZHVVNnJ
    nNTRtQjA/view

    a w warstwie styro chce jeszcze dać rurki z wentylacji mechanicznej.

    Pewnie coś sie jeszcze pozmienia ale na razie jest tak.
    Walcze jeszcze z tematem ogrzewania - czy bufor z grzłką czy pc pw.
    Ale to jeszcze czas co wybrać:-)

    uciu

  • 60. Data: 2016-09-02 11:43:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Sep 2016 13:31:51 -0700 (PDT), uciu

> [...]
    > 20cm grafitu Na stropie 30cm styro zwyklego Wentylacja mechaniczna z
    > reku. Na drzwi wejsciowe przyjalem chyba 0,8 na brame 1,5.

    Kurczę, płyta i taki wynik? :( Ja mam zwykłe ławy.
    Inna sprawa, że będzie piętrowiec. Audytor jakieś
    zmiany zaproponował aby poprawić wynik?

    > Dach 20cm welny choc nie wiem czy to ma sens skoro strych nie bedzie
    > grzany a na podlodze bedzie styro.

    IMHO nie ma sensu. Chyba że na strychu masz zamiar trzymać mrozo-bojne
    rzeczy. Ja nad piętrem będę raczej ocieplać sam strop (tylko wełną) niż
    dach. Ocieplanie dachu jest bowiem upierdliwe a przez to kosztowne.

    --
    Pozdor
    Myjk