  • 1. Data: 2013-03-04 13:16:40
    Temat: z czego ścianka izolująca akustycznie
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Witam. Temat może z pogranicza budownictwa.

    Mam pewną maszynę która dosyć mocno hałasuje. Muszę ja odizolować od reszty
    pomieszczenia. W grę wchodzi przedzielenie pomieszczenie ścianką lub
    (lepiej) obudowanie
    czymś maszyny. To musiałaby być skrzynia około 1m3. I nie wiem z czego taką
    strzynię zrobić. Musi
    to być coś w miarę lekkiego (obudowa musi być zdejmowalna), przejrzystego
    (żeby było widać
    co się dzieje w środku), musi spełniać swoją rolę czyli jak najlepiej tłumić
    hałas, musi być tanie
    i dostępne.

    Czy komuś przychodzi do głowy jakiś taki materiał ? Głośność tej maszyny
    jest na poziomie
    szlifierki kątowej z marketu (jeśli ktoś nie wie - wycie straszne). Jest
    szansa to czymś chociaż trochę
    wygłuszyć ?

  • 2. Data: 2013-03-04 13:30:44
    Temat: Re: z czego ścianka izolująca akustycznie
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 13:16:40 UTC+1 użytkownik chochlik_drukarski
    napisał:
> [...]
    >
    > jest na poziomie
    >
    > szlifierki kątowej z marketu (jeśli ktoś nie wie - wycie straszne). Jest

    Miałem taki sam problem ze sprężarką. Zrobiłem obudowę ze styropianu. Płyty miały
    5cm. Dodatkowo wykleiłem od środka ciężką gąbką. Problemem było chłodzenie ale też z
    tego jakoś wyszedłem. Obniżyłem hałas do poziomu że było słychać ale przestało być
    uciążliwe.

  • 3. Data: 2013-03-04 14:14:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > taką strzynię zrobić. Musi
    > to być coś w miarę lekkiego (obudowa musi być zdejmowalna), przejrzystego

    No nieźle, lekkie przeźroczyste i ma tłumić dźwięk. Jedyne co mi przychodzi
    do głowy co spełnia te kryteria to tzw. akwarium czyli dwie ścianki z
    jakiegoś pleksi oddzielone powietrzem. Sklejasz z pleksi dwie skrzynki
    mniejszą i większa i nakładasz najpierw mniejszą a później większą.

    Ale czy ta obudowa na pewno musi być przeźroczysta? Może wystarczy jakieś
    okienko albo otwierane drzwiczki - wtedy można zrobić normalne wygłuszenie:
    płyta osb pokryta matą bitumiczna i wełną mineralną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-03-04 14:47:47
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

> [...]
    > okienko albo otwierane drzwiczki - wtedy można zrobić normalne
    > wygłuszenie: płyta osb pokryta matą bitumiczna i wełną mineralną.

    Przeźroczystość to raczej warunek konieczny. Musi być widać co się tam
    dzieje a nie
    mogę stać i patrzeć w okienko. To jest problem.

  • 5. Data: 2013-03-04 15:01:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Mar 4, 2:47 pm, "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
    wrote:
    > Przeźroczystość to raczej warunek konieczny. Musi być widać co się tam
    > dzieje a nie
    > mogę stać i patrzeć w okienko. To jest problem.

    Jak skreślisz warunek "tanie" to bez problemu, poliwęglan jak wyżej
    wspomniał kolega (pleksi nie bo żółknie).

    L.

  • 6. Data: 2013-03-04 15:03:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" napisał w wiadomości grup

    > Przeźroczystość to raczej warunek konieczny. Musi być widać co się tam
    > dzieje a nie
    > mogę stać i patrzeć w okienko. To jest problem.

    No to tak jak pisałem dwie warstwy pleksi, (albo trzy albo N). Do tego
    gumowa uszczelka na dolna krawędź i nic lepszego tanio domowym sposobem nie
    osiągniesz.

    Możesz jeszcze spróbować aktywnego tłumienia dźwięku, ale domowym sposobem
    zrobisz to tylko w jednym kierunku i tanio nie będzie :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2013-03-04 15:21:53
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    v.googlegroups.com...
    wrote:

    >Jak skreślisz warunek "tanie" to bez problemu, poliwęglan jak wyżej
    >wspomniał kolega (pleksi nie bo żółknie).

    Tak na szybko sobie sprawdziłem ile taki poliwęglan kosztuje. Za jakiś
    1000 zł mogę tą maszyne zmienić na coś czego nie trzeba bedzie wyciszać
    a na obudowe wydałbym 4 razy tyle.

    Jeśli skreśle "tanie" to i tak zostanie mi domyślny warunek "max 250zł".

  • 8. Data: 2013-03-04 20:28:12
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:kh28jl$rup$1@dont-email.me...

    > Przeźroczystość to raczej warunek konieczny. Musi być widać co się tam
    > dzieje a nie
    > mogę stać i patrzeć w okienko. To jest problem.
    Może wystarczy kamera? Obraz puścić w sieć jako wygaszacz i zawsze ktoś
    będzie się gapił :)

    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 9. Data: 2013-03-04 23:39:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Mar, 15:21, "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>
    wrote:
    > Jeśli skreśle "tanie" to i tak zostanie mi domyślny warunek "max 250zł".

    To może szkło zamiast tego? Ze 3 warstwy szyby z jakiegoś okna z
    odzysku, tylko obróbka gówniana :/

    L.