  • 1. Data: 2013-03-01 15:19:15
    Temat: OT ale budowlane
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Czesc ;-)

    Mam delikatny problem, sprawa dotyczy wyplaty
    premii gwarancyjnej z ksiazeczki PKO.
    Chyba Ergie sie wykaze ;-)

    Data zlozenia zawiodomienia o zakonczeniu budowy
    24 pazdziernik 2012.

    Aby otrzymac premie musze zmiescic sie w terminie
    121 dni (tj 21 dni na uprawomocnienie sie zawiadomienia
    i 90 dni wynikajace z http://www.pkobp.pl/media_files/9e2b66a2-17d4-40e9-8
    878-641ddaa07002.pdf
    "Przystąpienie do użytkowania
    wybudowanego własnego domu
    jednorodzinnego na warunkach
    określonych odrębnymi przepisami."
    )

    Pytanie jest takie od kiedy sie liczy od 24 pazdziernika czy 25
    i kiedy mija termin czyli kiedy wypada ostatni dzien w ktorym moge
    zlozyc wniosek o wyplate.
    Co oznacza
    " Dzień uprawomocnienia się
    zawiadomienia, zgłoszonego właściwemu
    organowi, o zakończeniu budowy"

    Uzyskanie pozwolenia na uzytkowanie dostalem troche po 21
    dniach (uzupelnilem braki) i taką też mam date .

    Jak zwykle diabel tkwi w szczegolach, chodzi doslownie
    o jeden dzien ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 2. Data: 2013-03-01 15:24:52
    Temat: Re: OT ale budowlane
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 24 pazdziernik 2012.
    >
    > Aby otrzymac premie musze zmiescic sie w terminie
    > 121 dni (tj 21 dni na uprawomocnienie sie zawiadomienia

    ma byc 111 dni - nie umiem jeszcze dodawac -

  • 3. Data: 2013-03-01 16:13:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > Mam delikatny problem, sprawa dotyczy wyplaty
    > premii gwarancyjnej z ksiazeczki PKO.
    > Chyba Ergie sie wykaze ;-)

    Nie, ale chętnie posłucham, bo też mam książeczkę do wypłaty premii, ale
    jakoś przy okazji budowy o tym nie myślałem, więc sobie leży, ale kiedyś
    trzeba by tę kasę podjąć.

    [ciach] - nie do końca rozumiem problem, więc nie wiem czy coś pomogę:

    _Zwykle_ czas w przepisach interpretuje się tak:
    - Jeśli coś _musisz_ zrobić do 3 dni od dnia X to masz czas do 24:00 dnia
    X+3.
    - Jeśli coś _możesz_ zrobić po 3 dniach od dnia X to możesz to zrobić od
    godziny 00:00 dnia X+3.

    Czyli jeden dzień na zgłoszenie czegoś nie oznacza 24h a do jutra do
    północy, a po jednym dniu oznacza jutro rano, a nie po dokładnie 24h.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2013-03-01 16:40:28
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

> [...]
    > o tym nie myślałem, więc sobie leży, ale kiedyś trzeba by tę kasę podjąć.
    >
    > [ciach] - nie do końca rozumiem problem, więc nie wiem czy coś pomogę:

    Wiem ze pomozesz, jakby co to w Bytomiu mozna skladac wniosek na dworcowej
    w lokalnych oddzialach "rżną glupa" chociaz nie twierdze ze tak jest wszedzie ;-)

    Wracajac do problemu.

    Zeby uzyskac premie po zakonczeniu budowy musisz
    zaniesc z ksiazeczką wypis z KW, ksero zawiodomienia o zakonczeniu budowy i
    pozwolenie
    na budowe.

    Musisz sie zmiescic w terminie 90 dni od daty uprawomocnienia się
    zawiadomienia o zakończeniu budowy czyli domyslnie przyjmuja
    ze licza owe 90 dni od 21 dnia po zlozeniu zawiadomienia o
    zakonczeniu budowy.

    Czy 111 dni liczac ze zlozylem informacje do PINB'u o zakonczeniu budowy 24
    pazdziernika 2012
    mija 12 lutego czy 11 lutego 2013 ?
    Czy liczac 111 dni wliczam w to juz 24 pazdziernika czy zaczynam liczenie od 25 ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2013-03-01 17:24:35
    Od: Piotr Palusiński <p...@i...wp.pl>

    In news:kgqi5j$u2t$1@node2.news.atman.pl,
    *Adams* <n...@n...pl> typed:

    > Czy liczac 111 dni wliczam w to juz 24 pazdziernika czy zaczynam liczenie
    > od 25 ?

    25 pazdziernik -- pierwszy dzień;
    26 pazdziernik -- drugi dzień;
    27 pazdziernik -- trzeci dzień;
    28 pazdziernik -- czwarty dzień;
    itd...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Palusiński

  • 6. Data: 2013-03-01 21:35:29
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Piotr Palusiński" <p...@i...wp.pl> napisał w wiadomości
    > In news:kgqi5j$u2t$1@node2.news.atman.pl,
> [...]
    29
    30

    31 - siodmy
    czyli
    7 dni pazdziernika
    30 dni listopada
    31 grudnia
    31 stycznia
    12 dni lutego
    = 111 dni

    Jesli dobrze rozumiem to termin minal 12 lutego o godzinie 24:00
    :-)

    Wyglada to optymistycznie, czyli jest szansa
    podlalatanie stalej domowej dziury budzetowej.

    Dziekuje .

    pozdrawiam
    Adams

  • 7. Data: 2013-03-04 10:17:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > Wiem ze pomozesz, jakby co to w Bytomiu mozna skladac wniosek na dworcowej
    > w lokalnych oddzialach "rżną glupa" chociaz nie twierdze ze tak jest
    > wszedzie ;-)

    W Gliwicach ja byłem raz jakieś 10 lat temu dowiedzieć się ile tego jest na
    książeczce i nie robili problemów poza tym, że był wyznaczony tylko jeden
    oddział w całym mieście. Później zapomniałem zupełnie o książeczce, dopiero
    Twój post mi przypomniał, więc Dzięki :-)

> [...]
    > mija 12 lutego czy 11 lutego 2013 ?
    > Czy liczac 111 dni wliczam w to juz 24 pazdziernika czy zaczynam liczenie

    IMO zaczynasz liczenie od następnego dnia. Jeśli coś masz zrobić w ciągu 1
    dnia to znaczy do jutra wieczorem. Więc następny dzień to dopiero pierwszy
    dzień liczenia.

    Pozdrawiam
    Ergie