  • 1. Data: 2013-02-28 08:38:51
    Temat: Elektryczny przepływowy podgrzewacz wody - ekonomia?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jak wygląda zużycie prądu takiego podgrzewacza wody, który pozwala myć
    ręce, a jak takiego, który pozwala brać prysznic?

    Orientujecie się w ilościach prądu, jaki trzeba zużyć do podgrzania m3 wody?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-02-28 09:27:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Lut, 08:38, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    > Jak wygląda zużycie prądu takiego podgrzewacza wody, który pozwala myć
    > ręce, a jak takiego, który pozwala brać prysznic?

    Mycie rak w takim o wydajnosci do prysznica powoduje wieksze zuzycie
    wody, czyli rownoczesnie pradu ;)

    > Orientujecie się w ilościach prądu, jaki trzeba zużyć do podgrzania m3 wody?

    Cieplo wlasciwe wody 4200 J/(kg *K)
    1 J = 1/3600000 kWh

    zeby ogrzac tone wody np od 10 do 40 stopni (czyli o 30 stopni)
    potrzeba

    jakos tak : 4200 J/(kg *K) * 1000kg *30K = 126MJ czyli 35kWh

    WS

  • 3. Data: 2013-02-28 19:37:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2013 08:38, Marcin N pisze:
    > Jak wygląda zużycie prądu takiego podgrzewacza wody, który pozwala myć
    > ręce, a jak takiego, który pozwala brać prysznic?

    Zużycie jak zużycie - głównym problemem jest grubość kabli i przydział
    energii, jaki będzie potrzebny.

    > Orientujecie się w ilościach prądu, jaki trzeba zużyć do podgrzania m3
    > wody?

    To sobie możesz policzyć ze wzorów, które musiałeś poznać w szkole.

  • 4. Data: 2013-02-28 19:47:43
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

    >Zużycie jak zużycie - głównym problemem jest grubość kabli i przydział
    >energii, jaki będzie potrzebny.

    >To sobie możesz policzyć ze wzorów, które musiałeś poznać w szkole.

    --

    I tak po prostu miałeś ochotę cos napisać, i tyle, nie istotne czy coś
    konkretnego czy nie. I w sumie to ci sie udało w 100%

  • 5. Data: 2013-03-01 08:43:45
    Od: "bma" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak wygląda zużycie prądu takiego podgrzewacza wody, który pozwala myć
    > ręce, a jak takiego, który pozwala brać prysznic?

    Nie wiem ile zużywa sam podgrzewacz ale mieszkamy w dwie osoby i na prąd
    mamy wszystko (płyta indukcyjna, piekarnik, podgrzewacz wody) poza
    ogrzewaniem. Opłaty to ok 250zł/2 miesiące. Nie wiem czy to dużo czy mało
    ale na pewno wygodnie. Podgrzewacz to jakiś SIEMENS 18kW z regulacją
    temperatury (nastawy co 0,5 stopnia). W trakcie remontu zwiększyłem
    przydział mocy z 4 do 24kW (ok 2500zl) i wykonano mi dodatkowe podłączenie 3
    fazowe (ok 2500 projekt materiał i robocizna). Mieszkamy tak od 3 lat i
    sobie chwalimy. Drugi raz zrobiłbym dokładnie to samo.

  • 6. Data: 2013-03-01 09:11:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2013 08:43, bma pisze:

    > regulacją temperatury (nastawy co 0,5 stopnia). W trakcie remontu
    > zwiększyłem przydział mocy z 4 do 24kW (ok 2500zl) i wykonano mi

    Biorąc pod uwagę, że dla przeciętnego domu 11kW to "świat i ludzie"
    przepłaciłeś za podłączenie (za samą opłatę przyłączeniową!) około
    1500-1800zł i miesięcznie płacisz więcej około 45zł. NETTO.

  • 7. Data: 2013-03-01 09:43:13
    Od: "bma" <b...@p...pl>

    wiadomości news:513062c9$1@news.home.net.pl...

    > Biorąc pod uwagę, że dla przeciętnego domu 11kW to "świat i ludzie"
    > przepłaciłeś za podłączenie (za samą opłatę przyłączeniową!) około
    > 1500-1800zł i miesięcznie płacisz więcej około 45zł. NETTO.

    Przepłaciłbym gdybym mógł uzyskać taki sam efekt mniejszym kosztem.
    Priorytetem dla mnie było pozbycie się gazu z mieszkania oraz wygoda
    użytkowania.
    Zgodzę się że wystarczyłoby mi 20kW zamiast 24kW ale to różnica ok 500zl za
    przyłączenie.
    A te 45zł to w stosunku do czego?

  • 8. Data: 2013-03-01 11:39:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2013 09:43, bma pisze:

    > Przepłaciłbym gdybym mógł uzyskać taki sam efekt mniejszym kosztem.
    > Priorytetem dla mnie było pozbycie się gazu z mieszkania oraz wygoda
    > użytkowania.

    Ten sam efekt uzyskałem przy pomocy elektrycznego bojlera. Oczywiście
    jest kwestia gabarytów, ale 200l to "świat i ludzie" na 4 osoby (nawet
    jak grzeje tylko na nocnej taryfie) a 200l to sześcian 80 na 50 na 50
    cm. Mała szafeczka.

    > Zgodzę się że wystarczyłoby mi 20kW zamiast 24kW ale to różnica ok 500zl
    > za przyłączenie.
    > A te 45zł to w stosunku do czego?

    W stosunku do opłat abonamentowych za przydział 11kW.

    Wg tabel PGE wychodzi około 16,50zł netto za każdy kilowat przydziału
    miesięcznie.

  • 9. Data: 2013-03-01 14:44:56
    Od: "bma" <b...@p...pl>

    wiadomości news:5130855c$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > kwestia gabarytów, ale 200l to "świat i ludzie" na 4 osoby (nawet jak
    > grzeje tylko na nocnej taryfie) a 200l to sześcian 80 na 50 na 50 cm. Mała

    "Ten sam" tylko patrząc na to że i Ty i ja mamy ciepłą wodę. Dla mnie liczy
    się właśnie to że nie mam bojlera tylko estetyczne pudełeczko o wymiarach
    472 x 236 x 99 mm. Mam łazienkę 2m x 1,5m więc jest to dla mnie istotne. Tu
    nie ma co dyskutować bo to kwestia gustu i indywidualnych preferencji.

    > W stosunku do opłat abonamentowych za przydział 11kW.
    >
    > Wg tabel PGE wychodzi około 16,50zł netto za każdy kilowat przydziału
    > miesięcznie.

    Nie płacę żadnego abonamentu uzależnionego od przydzielonej mocy, a już na
    pewno nie w takiej wysokości. Jeżeli coś takiego w ogóle jest to są to
    jakieś grosze.

  • 10. Data: 2013-03-01 18:52:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.03.2013 14:44, bma pisze:

    > Nie płacę żadnego abonamentu uzależnionego od przydzielonej mocy, a już
    > na pewno nie w takiej wysokości. Jeżeli coś takiego w ogóle jest to są
    > to jakieś grosze.

    też zależy od przydziału mocy.

    I nie są to grosze. U mnie to 10-15% rachunku.