  • 1. Data: 2013-02-28 12:36:02
    Temat: Luksfery - system montażu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Jest sobie stary garaż w którym trzeba otwór okienny wypełnić luksferami (a
    w zasadzie pustakami szklanymi). Aby to jakoś sensownie wyglądało chciałbym
    użyć jakiegoś systemu z plastikowymi listwami zamiast fug. Wszystkie systemu
    jakie oglądałem wymagają dostępu albo z boku albo od góry dla wsuwania
    prętów. Instrukcje jakie znalazłem oraz filmiki instruktarzowe pokazują
    zwykle montaż ścianki prysznicowej (lub innej) która nie sięga sufitu więc
    od góry można wsuwać pręty.

    Spotkał się ktoś z systemem który można montować od boku? Czyli listwy
    plastikowe pomiędzy luksferami (te zamiast fug) musiałyby się składać z
    dwóch części: Dajemy jedną od zewnątrz, następnie od środka dajemy zaprawę i
    zbrojenie i na jakiś klips doczepiamy wewnętrzną listę. Istnieje coś
    takiego?

    Tak wiem, że mogę zrobić tradycyjnie na fugę, ale na razie szukam
    rozwiązania systemowego jak nic nie znajdę zrobię tradycyjnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2013-03-02 11:14:47
    Temat: Re: Luksfery - system montażu
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Tak wiem, że mogę zrobić tradycyjnie na fugę, ale na razie szukam
    > rozwiązania systemowego jak nic nie znajdę zrobię tradycyjnie.

    Ja bym sobie głowy nie zawracał jakimiś plastikami.
    Przy małym oknie nie ma nawet sensu dawać zbrojenia.
    Paczka krzyżyków do tych pustaków, worek zaprawy i fuga.
    Napewno trradycyjna metoda jest najpewniejsza.
    Robiłem tak sciankę właśnie do prysznica ale pod sam sufit.
    W kilku miejscach łapałem miedzy pustakami gwintowanym prętem wpusczonym w
    mur, na drugi koniec nakręcona była długa nakrętka praktycznie zlicowana z
    krawędzią ścianki. Do tych nakrętek za pomoca wkrętów przykręciłem
    aluminiowy płaskownik, który całość dociska do ściany na wypadek gdyby
    klejeni puściło żeby ścianka nie runęła.Na to przyszła specjalna ozdobna
    listwa z kwasówki w kształcie ceownika. Całość stoi już 4 rok i nie widać
    żeby cokolwiek chciało "popuscic"

    Jak masz to okno większe to warto wstawić zbrojenie i dobrze przewiązać ze
    ścianą.
    Nie wiadomo kto będzie chciał "wejść" przez takie okno do garażu.

    Gejzero

  • 3. Data: 2013-03-04 10:10:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" napisał w wiadomości grup

    > Ja bym sobie głowy nie zawracał jakimiś plastikami.

    Musza być bo ma być "kolor" (tak wiem to nie kolor) "złoty dąb", a
    tradycyjną fugą tego nie osiągnę.

    [ciach]

    > Nie wiadomo kto będzie chciał "wejść" przez takie okno do garażu.

    No do sąsiada weszli dwa razy. Za pierwszym razem podwiesili kawał żelastwa
    na ramie i rozhuśtali jak taran i weszli mimo zbrojenia :-)

    Ja to się włamania nie obawiam, ale kolor tej "fugi" jest istotny.

    Okno ma mieć 160 x 60 cm. Niestety przy tych plastikowych "fugach" obawiam
    się robić to bez zbrojenia bo to poleci nawet jak ktoś się oprze.

    Pozdrawiam
    Ergie