    From: "pierdofon" <q...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: za mały komin
    Date: Fri, 27 Sep 2019 22:52:29 +0200

    to jest stary dom. Tego wkładu nawet się założyć nie da. To inne czasy były
    ale piec kaflowy na tym działał. Tylko poprzedni właściciel go zburzył :(

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    On Fri, 27 Sep 2019 20:01:04 +0200, pierdofon wrote:

    > Nie ma ciągu. Dym na pomieszczenia i duży ogień. Nawet jak są otwarte
    > okna. Jak zamknięte to samo.
    > Jak była mała koza to drewno samo wskakiwało by się spalić taki był ciąg
    > (po rozgrzaniu) a tutaj, zanim ten piec się rozgrzeje to ja się uduszę.
    > Troche próbowałem palnikiem gazowym podgrzać no to ciąg sie pojawił ale
    > to za mało.
    > Komin drożny, wyczyszczony.

    A czy komin masz z wkładem? Wkład znacząco ułatwia rozgrzewanie się
    powietrza, a co za tym idzie pojawienie się cugu. Bez wkładu problem jest
    taki, że kalorie wchodzą w cegłę, zamiast pchać się ku niebu.

    Przy czym wcześniej pisałeś, że komin ma przekrój 12x14 - a to malutko...
    Na pewno dobrze zmierzyłeś? Nie znam norm, ale z reguły producenci
    piecyków na drewno wymagają rury fi 160. Przy kuchni domyślam się, że
    powinno być podobnie. Tutejszy "Uzytkownik" pewno będzie wiedział.

    Mateusz