  • 1. Data: 2019-09-27 19:14:27
    Temat: za mały komin
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    mam ci ja komin 7 m wysokości, w połowie jest leżak (przesunięcie komina),
    komin z cegły, wymiary 12 x 14 cm.
    Do tego mam stary piec żeliwny a właściwie kuchnie żeliwną.
    Nie daje rady ten komin, więc musze zastosować wspomaganie mechaniczne.
    Znalazłem dwa rozwiązania w Polsce:
    1 -
    https://sklep.darco.pl/nasady_kominowe_1/generator_c
    iagu_kominowego_gck150-ch-pk.html
    2 - http://draftbooster.pl/

    czy ktoś miał do czynienia z tymi produktami? Ten draftbooster jest chyba
    lepszy ale cena jest idiotyczna - 3300 pln

  • 2. Data: 2019-09-27 19:41:11
    Temat: Re: za mały komin
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-27 o 19:14, pierdofon pisze:

    > Nie daje rady ten komin, więc
    > musze zastosować wspomaganie mechaniczne.
    Na czym polega to niedawanie rady?
    Mam komin około 12 metrów, fi 150 i spokojnie daje radę.
    Masz doprowadzony dopływ powietrza do pomieszczania z piecem?

  • 3. Data: 2019-09-27 20:01:04
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Nie ma ciągu. Dym na pomieszczenia i duży ogień. Nawet jak są otwarte okna.
    Jak zamknięte to samo.
    Jak była mała koza to drewno samo wskakiwało by się spalić taki był ciąg (
    po rozgrzaniu) a tutaj, zanim ten piec się rozgrzeje to ja się uduszę.
    Troche próbowałem palnikiem gazowym podgrzać no to ciąg sie pojawił ale to
    za mało.
    Komin drożny, wyczyszczony.

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

  • 4. Data: 2019-09-27 20:08:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    a taki - nie wiem jak to się zwie - kogut/strażak (takie gówno kręcące
    się na kominie w zależności od wiatru)?

    Czy połączenie kuchnia - komin jest szczelne i nie dostaje lewego
    powietrza? Np z wyczystki albo niedokładnego połączenia rury z kominem?

  • 5. Data: 2019-09-27 21:01:51
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    te połączenia jeszcze sprawdzę.
    Strażak, kogut i napoleon nie za bardzo. Usytuowanie budynku jest
    specyficzne i naprawdę często kompletnie nie ma wiatru.

    Jeśli moge Was prosić , zerknijcie na to urządzenie Draftbooster. Czy tam
    przypadkiem nie ma po prostu tego wentylatora?
    https://allegro.pl/oferta/wentylator-wyciagowy-komin
    -piec-kociol-wc-149-2-m-7673080122

    co tam może tyle kosztować? Tam nic nie ma

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    ..

  • 6. Data: 2019-09-27 22:08:31
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 27 Sep 2019 20:01:04 +0200, pierdofon wrote:

> [...]
    > (po rozgrzaniu) a tutaj, zanim ten piec się rozgrzeje to ja się uduszę.
    > Troche próbowałem palnikiem gazowym podgrzać no to ciąg sie pojawił ale

    A czy komin masz z wkładem? Wkład znacząco ułatwia rozgrzewanie się
    powietrza, a co za tym idzie pojawienie się cugu. Bez wkładu problem jest
    taki, że kalorie wchodzą w cegłę, zamiast pchać się ku niebu.

    Przy czym wcześniej pisałeś, że komin ma przekrój 12x14 - a to malutko...
    Na pewno dobrze zmierzyłeś? Nie znam norm, ale z reguły producenci
    piecyków na drewno wymagają rury fi 160. Przy kuchni domyślam się, że
    powinno być podobnie. Tutejszy "Uzytkownik" pewno będzie wiedział.

    Mateusz

  • 7. Data: 2019-09-27 22:52:29
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    to jest stary dom. Tego wkładu nawet się założyć nie da. To inne czasy były
    ale piec kaflowy na tym działał. Tylko poprzedni właściciel go zburzył :(

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

  • 8. Data: 2019-09-28 06:45:30
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    pierdofon wrote:
    > te połączenia jeszcze sprawdzę.
    > Strażak, kogut i napoleon nie za bardzo. Usytuowanie budynku jest
    > specyficzne i naprawdę często kompletnie nie ma wiatru.

    Odpisuj pod cytowanym tekstem

    --
    Pozdr.
    T.

  • 9. Data: 2019-09-28 14:31:10
    Od: e...@g...com

    Sprawdzić jeszcze raz szczelność i droznosc

  • 10. Data: 2019-09-28 23:19:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-09-27 o 19:14, pierdofon pisze:
    > mam ci ja komin 7 m wysokości, w połowie jest leżak (przesunięcie
    > komina), komin z cegły, wymiary 12 x 14 cm.
    Masz za mały przekrój, do kozy wystarczył bo to mały piecyk
    ale do większego jest za mały.
    Najprościej chyba będzie turbinkę na końcu komina zainstalować,
    tam powinna najdłużej wytrzymać bo gorące spaliny na dole
    raczej jej nie będą służyły.

    Coś w tym stylu ale nie ta cena :)
    Musisz coś tańszego szukać.

    --