  • 11. Data: 2019-09-29 18:50:17
    Temat: Re: za mały komin
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-09-27 o 19:14, pierdofon pisze:
    > mam ci ja komin 7 m wysokości, w połowie jest leżak (przesunięcie
    > komina), komin z cegły, wymiary 12 x 14 cm.
    > Do tego mam stary piec żeliwny a właściwie kuchnie żeliwną.
    > Nie daje rady ten komin, więc musze zastosować wspomaganie mechaniczne.
    > Znalazłem dwa rozwiązania w Polsce:
    > 1 -
    > https://sklep.darco.pl/nasady_kominowe_1/generator_c
    iagu_kominowego_gck150-ch-pk.html

    > 2 - http://draftbooster.pl/
    >

    > czy ktoś miał do czynienia z tymi produktami?  Ten draftbooster jest
    > chyba lepszy ale cena jest idiotyczna - 3300 pln

    Piece kaflowe trudno się rozpalały, ale skoro dobrze ciągnął dobrze, to
    może z tą kuchnią/piecem jest coś nie tak? Piszesz, że to stare, może
    się coś oberwało w transporcie?

    Poza tematem - najlepiej odpowiadać poniżej, zmień ustawienia.

  • 12. Data: 2019-09-29 19:02:26
    Od: e...@g...com

    Przekrój komina jest mały, niemniej jednak albo jest coś nie tak ze szczelnością lub
    droznością ewentualnie nowy piec ma duźo wieksze opory hydrauliczne.

  • 13. Data: 2019-10-01 17:00:07
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Przepraszam, że Wam nie odpowiadałem ale polazłem na dach sprawdzić jednak
    jeszcze raz czy jest drożny ten komin.
    Oczywiście , że nie był bo mieszkała w nim sowa. A raczej jej gniazdo, które
    się obsunęło. W głupocie swej,
    chcac szybko to usunąc wrzucilem kule, gniazdo zablokowało sie na załamaniu
    komina tak mocno, że kula nie byla w stanie tego przebić.
    Pare dni to resekowałem, od dołu i od góry, bo kominiarze w ilości sztuk 3
    mi odmówili podjęcia sie pracy.
    Dzisiaj mi sie udalo. Rozpaliłem w piecu.
    No, przy rozpalaniu, pomogłem sobie palnikiem gazowym by przyspieszyć to
    powietrze, jak się piec rozgrzał to juz ciagneło bardzo dobrze.

    Cos jednak na komin by sie przydało na góre, nasada albo ten wentylator
    Darco. Tylko serwis Darco mi napisał, że to jest na nowoczesne kominy a nie
    takie stare jak ja mam.
    Troche to głupie.

  • 14. Data: 2019-10-01 18:03:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-01 o 17:00, pierdofon pisze:
> [...]
    >
    > Cos jednak na komin by sie przydało na góre, nasada albo ten wentylator
    > Darco. Tylko serwis Darco mi napisał, że to jest na nowoczesne kominy a
    Odpuść sobie, nauczysz się palić :)
    na początek mało i suche aby mało kopciło a komin się rozgrzał, papiery,
    karton, dopiero na to drzewo potem węgiel.

    --
    Janusz

  • 15. Data: 2019-10-01 20:25:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 01 Oct 2019 18:03:00 +0200, Janusz wrote:

    > na początek mało i suche aby mało kopciło a komin się rozgrzał, papiery,
    > karton, dopiero na to drzewo potem węgiel.

    Nieśmiało tylko zauważę, że drzewem pali się niezwykle ciężko.

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-10-01 21:18:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Nieśmiało tylko zauważę, że drzewem pali się niezwykle ciężko.

    Jeśli jest duże drzewo. Ale nawet w małym korzenie mogą przeszkadzać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2019-10-02 00:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Jeśli jest duże drzewo. Ale nawet w małym korzenie mogą
    > przeszkadzać.

    wiem ze pozno i wiele nie trzeba ale: ROTFL!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.

  • 18. Data: 2019-10-05 08:39:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > wentylator Darco. Tylko serwis Darco mi napisał, że to jest na
    > nowoczesne kominy a nie takie stare jak ja mam.

    Komin to podstawa.

    Zrób komin systemowy, ocieplony, choćby nawet zewnętrzny. Wszelkie
    patenty typu darco to jak leczenie syfa pudrem. Drożny komin to także
    bezpieczeństwo domowników. Zbyt wąski komin powoduje, że z kotła będzie
    się wydobywał czad. Czad także może się wydobywać poprzez pęknięcia
    zaprawy czy cegieł.

    Są firmy, które rozwiercają kominy, a później wsadzają w taki komin
    wkład żaroodporny. Do krzywych kominów są wkłady elastyczne, które
    twardnieją po napompowaniu gorącą parą.

    Jeżeli zaś chodzi o palnik gazowy to odradzam tego typu praktyki,
    ponieważ może się to skończyć potężnym wybuchem. Nie dość, że rozerwie
    komin to jeszcze możesz przy tym zginąć.

  • 19. Data: 2019-10-05 09:36:22
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 05 Oct 2019 08:39:35 +0200, Uzytkownik wrote:

    > Jeżeli zaś chodzi o palnik gazowy to odradzam tego typu praktyki,
    > ponieważ może się to skończyć potężnym wybuchem. Nie dość, że rozerwie
    > komin to jeszcze możesz przy tym zginąć.

    O jakim palniku mówimy, i dlaczego miałoby cokolwiek wybuchnąć? Rozumiem,
    gdyby ktoś próbował "napompować" piecyk gazem z palnika i wtedy podpalić
    całość - ale raczej nikt o zdrowych zmysłach takich kombinacji nie
    uprawia, tylko podpala materiał już zapalonym palnikiem. Czyli z palnika
    ulatniają się wyłącznie produkty spalania, już niepalne.

    Ba, powiedziałbym wręcz że użycie palnika jest bezpieczniejsze, bo szybko
    podnosi temperaturę paleniska i wypala wszystko, co jest do wypalenia.
    Przy powolnym, tradycyjnym rozpalaniu, może się zdarzyć że "podgrzewane"
    drewno oddaje gazy, które to dokonują w pewnym momencie gwałtownego
    samozapłonu - i tu faktycznie może zdrowo buchnąć.

    Pytam wcale nie zaczepnie - być może wiesz o czymś w temacie, o czym ja
    nie wiem. Ja sam korzystam sporadycznie z palnika w takim właśnie celu, w
    sytuacjach kiedy bardzo mi się spieszy. Mowa o takim palniku (tutaj mówią
    na to "lampa do lutowania"): https://bit.ly/336dejH

    Mateusz

  • 20. Data: 2019-10-06 09:20:45
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    Dokładnie chodzi o taki mały palnik.
    Ja nawet nie zapalam w piecu tym palnikiem drewna tylko mam taka wyczystkę w
    piecu, w połowie drogi między paleniskiem a ujściem do komina.
    Tam kieruje płomień by zagrzał powietrze i już szybciej wytwarzał ciąg.
    Ogólnie to nawet niezłe działa.