    Subject: Re: za mały komin
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 5 Oct 2019 08:39:35 +0200

    W dniu 2019-10-01 o 17:00, pierdofon pisze:
    > Przepraszam, że Wam nie odpowiadałem ale polazłem na dach sprawdzić
    > jednak jeszcze raz czy jest drożny ten komin.
    > Oczywiście , że nie był bo mieszkała w nim sowa. A raczej jej gniazdo,
    > które się obsunęło. W głupocie swej,
    > chcac szybko to usunąc wrzucilem kule, gniazdo zablokowało sie na
    > załamaniu komina tak mocno, że kula nie byla w stanie tego przebić.
    > Pare dni to resekowałem, od dołu i od góry, bo kominiarze w ilości
    > sztuk 3 mi odmówili podjęcia sie pracy.
    > Dzisiaj mi sie udalo. Rozpaliłem w piecu.
    > No, przy rozpalaniu, pomogłem sobie palnikiem gazowym by przyspieszyć
> [...]

    Komin to podstawa.

    Zrób komin systemowy, ocieplony, choćby nawet zewnętrzny. Wszelkie
    patenty typu darco to jak leczenie syfa pudrem. Drożny komin to także
    bezpieczeństwo domowników. Zbyt wąski komin powoduje, że z kotła będzie
    się wydobywał czad. Czad także może się wydobywać poprzez pęknięcia
    zaprawy czy cegieł.

    Są firmy, które rozwiercają kominy, a później wsadzają w taki komin
    wkład żaroodporny. Do krzywych kominów są wkłady elastyczne, które
    twardnieją po napompowaniu gorącą parą.

    Jeżeli zaś chodzi o palnik gazowy to odradzam tego typu praktyki,
    ponieważ może się to skończyć potężnym wybuchem. Nie dość, że rozerwie
    komin to jeszcze możesz przy tym zginąć.