  • 1. Data: 2019-09-28 19:11:21
    Temat: jak dokręcić taki wężyk?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Witam
    jest taki wężyk do nowoczesnej wylewki, z gwintem m10:

    https://image.ceneostatic.pl/data/products/61310620/
    i-equation-waz-zasilajacy-gw-3-8-x-m10-40-lm207033.j
    pg

    jak to przykręcić? ręką za wąż wystarczy? Bo dzisiaj miałem problem aby
    takie dwa wężyki wkręcić do tulejki fi 30mm, a co dopiero jakimś
    narzędziem tam dojść. a moze są specjalne jakieś klucze do tego?

    Dziękuję

    ToMasz

  • 2. Data: 2019-09-28 19:30:35
    Temat: Re: jak dokręcić taki wężyk?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-09-28 o 19:11, ToMasz pisze:
> [...]
    > takie dwa wężyki wkręcić do tulejki fi 30mm, a co dopiero jakimś
    > narzędziem tam dojść. a moze są specjalne jakieś klucze do tego?

    Wężyk masz zaciśnięty w kwadrat, sześciokąt czy nawet ośmiokąt więc
    kluczem można to spokojnie zrobić.

  • 3. Data: 2019-09-28 20:16:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 28.09.2019 o 19:11, ToMasz pisze:

> [...]
    i-equation-waz-zasilajacy-gw-3-8-x-m10-40-lm207033.j
    pg

    > jak to przykręcić? ręką za wąż wystarczy?

    Jeśli to taka nowoczesna wylewka, że stosuje się do niej wężyki
    przyłączeniowe od baterii zlewozmywakowej, czy innej bidetowej,
    to wystarczy ręką dokręcić, gdyż tam jest uszczelka-oring, która
    nie lubi chamskiego dokręcania narzędziami.

  • 4. Data: 2019-09-28 20:59:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 20:16, collie pisze:

> [...]
    > to wystarczy ręką dokręcić, gdyż tam jest uszczelka-oring, która
    > nie lubi chamskiego dokręcania narzędziami.

    Tak, od strony baterii tylko ręką. Ale od strony zaworu kluczem, a wężyk
    ręką i też tu nie trzeba dużej siły. Tam jest gumowa uszczelka.

    Robert

  • 5. Data: 2019-09-30 09:36:53
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Za wąż nie kręcisz, bo możesz ukręcić lub osłabić wąż w środku lub oplot.
    Dokręcasz końcówkę kluczykiem płaskim, ale różne rozmiary pasują (10-11-12-13)
    Do miejsc o trudnym dostępie są różne fikuśne w kształcie kluczyki, zwykle o
    kształcie wygiętego oczkowego ale z oczkiem wyciętym
    tak, żeby przez wężyk przeszło.
    Lub podobne rurkowe.
    Czasem można dopasować kluczyk od dokręcania złączek typu F w instalacjach
    elektrotechnicznych.

    -----

  • 6. Data: 2019-09-30 10:08:53
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-30 o 09:36, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dokręcasz końcówkę kluczykiem płaskim
    Ale po co? Skoro to nic nie daje.
    Już zostało wcześniej napisane w jaki sposób zrealizowane jest
    uszczelnienie.
    Ten sześciokąt na wężyku jedynie do odkręcania, jak zajdzie kamieniem i
    będzie oporne.

    Robert