  • 1. Data: 2019-09-28 20:02:00
    Temat: Pompa obiegowa wody - chyba mi się zepsuła
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Nagle mam kłopot z ciepłą wodą w kranach. Trzeba NAPRAWDĘ DŁUGO czekać,
    żeby się pojawiła. Wczoraj było to może 5 sekund.

    Podejrzewam, że padła mi pompa obiegowa. Widzę, że nie są tanie - około
    350 zł, wolałbym więc najpierw się upewnić, że ona rzeczywiście nie
    działa. Macie pomysł, jak to zrobić? Dotykam ją ręką i nie czuję żadnych
    wibracji.

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-09-28 20:07:07
    Temat: Re: Pompa obiegowa wody - chyba mi się zepsuła
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 20:02, Marcin N pisze:
> [...]
    > 350 zł, wolałbym więc najpierw się upewnić, że ona rzeczywiście nie
    > działa. Macie pomysł, jak to zrobić? Dotykam ją ręką i nie czuję żadnych

    Jeszcze jedno: rura dochodząca i wychodząca - obie są zimne w dotyku
    (zawsze były gorące), za to sama pompa jest bardzo gorąca - jakby
    solidnie się nagrzała.

    --
    MN

  • 3. Data: 2019-09-28 20:35:11
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 20:07, Marcin N pisze:

    > Jeszcze jedno: rura dochodząca i wychodząca - obie są zimne w dotyku
    > (zawsze były gorące), za to sama pompa jest bardzo gorąca - jakby
    > solidnie się nagrzała.

    Jeśli masz model z dostępem do oski to nią pokręć.

  • 4. Data: 2019-09-28 20:40:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/09/2019 20:02, Marcin N wrote:
> [...]
    > 350 zł, wolałbym więc najpierw się upewnić, że ona rzeczywiście nie
    > działa. Macie pomysł, jak to zrobić? Dotykam ją ręką i nie czuję żadnych

    W mojej po zdemontowaniu "wysypał" się kamień. Po przeczyszczeniu działa
    nastepne 2 lata i znowu się zatyka. Dostępu z zewnątrz do wirnika nie
    ma, całość jest w osłonie ciśnieniowej. Za to nie trzeba jej demontować
    aby wyjąć wirnik, tylko wodę zakręcam i naprawiam in place.

    Nie, nie kosztują 350zł. Kosztują połowę tego:

    https://allegro.pl/oferta/pompa-cyrkulacyjna-c-w-u-1
    5-14-cwu-obiegowa-ibo-6894911500

  • 5. Data: 2019-09-28 21:54:45
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, September 28, 2019 at 8:40:08 PM UTC+2, heby wrote:

    > Nie, nie kosztują 350zł. Kosztują połowę tego:
    >
    > https://allegro.pl/oferta/pompa-cyrkulacyjna-c-w-u-1
    5-14-cwu-obiegowa-ibo-6894911500

    moze dlatego co ~2 lata wymagaja czyszczenia ;)
    ja mam grundfos (z termostatem) i z 5 lat dziala, czyszczenie zajmuje ~10min...

    https://allegro.pl/kategoria/ogrzewanie-pompy-i-filt
    ry-111870?string=Grundfos%20Comfort

  • 6. Data: 2019-09-28 22:17:21
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/09/2019 21:54, WS wrote:
    5-14-cwu-obiegowa-ibo-6894911500
    > moze dlatego co ~2 lata wymagaja czyszczenia ;)

    Zgadza się. Tylko że jak w końcu padnie to jestem w plecy 2x mniej niż
    gdyby padła wypasiona. A też działa.

  • 7. Data: 2019-09-28 22:22:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 20:35, t-1 pisze:

    > Jeśli masz model z dostępem do oski to nią pokręć.

    Mam model Wilo Star-Z Nova A

    https://wilo.com/pl/pl/Produkty-i-zastosowania/Wyszu
    kiwarka-pomp/Wilo-Star-Z-NOVA_85.html

    Poradzicie, jak ją rozkręcić?

    --
    MN

  • 8. Data: 2019-09-28 22:29:33
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, September 28, 2019 at 10:17:23 PM UTC+2, heby wrote:

    > Zgadza się. Tylko że jak w końcu padnie to jestem w plecy 2x mniej niż
    > gdyby padła wypasiona. A też działa.

    Ja ma podejscie typu kupic porzadne i zapomniec ;)

    >ja mam grundfos (z termostatem) i z 5 lat dziala, czyszczenie zajmuje ~10min...

    chyba za duzy skrot myslowy mi wyszedl... co ~5 lat czyszczenie, dziala juz prawie 20
    lat... i oczywiscie nie mam pojecia jak sie maja do tego obecnie produkowane, czy
    tyle wytzymaja...

  • 9. Data: 2019-09-28 22:49:41
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-28 o 22:22, Marcin N pisze:

    > Mam model Wilo Star-Z Nova A
    >
    > https://wilo.com/pl/pl/Produkty-i-zastosowania/Wyszu
    kiwarka-pomp/Wilo-Star-Z-NOVA_85.html

    > Poradzicie, jak ją rozkręcić?

    No dobra, wykręciłem ją, odkręciłem wielką śrubę (ręką), pod którą był
    wirnik. Bardzo trudno było nim zakręcić, ale pomęczyłem się ręką i po
    kilku obrotach zaczął chodzić leciutko. Pompa naprawiona.

    Zmontowałem wszystko i działa. Zadziwiające.

    --
    MN

  • 10. Data: 2019-09-29 10:56:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 28 Sep 2019 22:49:41 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:
    > Zmontowałem wszystko i działa. Zadziwiające.

    W jakim algorytmie ona działa i jak długo? ( Rano? Wieczorem? Ile
    godzin? )

    --
    Marek