  • 11. Data: 2019-09-29 17:21:01
    Temat: Re: Pompa obiegowa wody - chyba mi się zepsuła
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 10:56, Marek pisze:

    > W jakim algorytmie ona działa i jak długo? ( Rano? Wieczorem? Ile godzin? )

    24/7 od dwóch lat.

    Myślisz, że powinienem jakoś ją zaprogramować czasowo?

    --
    MN

  • 12. Data: 2019-09-29 17:29:25
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.09.2019 o 17:21, Marcin N pisze:

    > 24/7 od dwóch lat.
    >
    > Myślisz, że powinienem jakoś ją zaprogramować czasowo?

    U mnie śpi w nocy, tzn. w godz. 23-6.

  • 13. Data: 2019-09-29 17:37:40
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2019 17:20:59 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > 24/7 od dwóch lat.
    >
    > Myślisz, że powinienem jakoś ją zaprogramować czasowo?

    mozna czasowo, mozna tempereturowo jesli jest czym. U mnie jest jedno i drugie, nocą
    nie pompuje, za dnia daje naped tak by temperatura na powrocie osiągnęła zadany próg.
    I tak sobie taktuje.

    b.

  • 14. Data: 2019-09-29 17:44:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 29 września 2019 17:20:59 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > 24/7 od dwóch lat.
    >
    > Myślisz, że powinienem jakoś ją zaprogramować czasowo?

    Łokurde to masz potężne straty na tej cyrkulacji...
    U mnie działa raz na 9 minut minuta pracy, w określonych
    porach dnia.

    L.

  • 15. Data: 2019-09-29 17:53:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Łokurde to masz potężne straty na tej cyrkulacji...
    > U mnie działa raz na 9 minut minuta pracy, w określonych
    > porach dnia.

    Nie ma żadnych. Przecież pisze, że mu się zepsuła.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2019-09-29 17:55:18
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.09.2019 17:21, Marcin N wrote:
    > 24/7 od dwóch lat.
    >
    > Myślisz, że powinienem jakoś ją zaprogramować czasowo?

    Widzisz, dowiedziałeś się że masz problem o którym nawet nie wiedziałeś ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 17. Data: 2019-09-29 19:11:15
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Sep 2019 17:21:01 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:
    > Myślisz, że powinienem jakoś ją zaprogramować czasowo?

    A po co pompa ją mieli i grzejesz wodę w okresie gdy jej z reguły
    nie używasz?
    Najczęściej odpala się rano i wieczorem na jakiś czas (przed myciem).
    Bardziej wyszukane sterowania czytają temperaturę i gdy ciepła zrobi
    pełen obieg pompa jest wyłączana. Włączana jest ponownie gdy
    przestygnie w obiegu.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2019-09-29 20:08:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 19:11, Marek pisze:

> [...]
    > Bardziej wyszukane sterowania  czytają temperaturę i gdy ciepła zrobi
    > pełen obieg  pompa jest wyłączana.  Włączana jest ponownie  gdy

    Chwila.
    Czy przerywana praca pompy sprzyja jej czasowi życia? Są silniki
    stworzone do pracy ciągłej i włączanie co jakiś czas - tylko skraca ich
    bezawaryjność. Nie wiem, jak jest w tym wypadku.

    Inny temat: rzekome niepotrzebne dogrzewanie wody. Jakie to Waszym
    zdaniem są straty? W okresie grzewczym - żadne. A poza nim? Zgaduję, że
    śladowe. Rurki przecież są izolowane i nie tracą ciepła zbyt szybko. Ile
    więc energii potrzeba do utrzymania temperatury wody? Ktoś liczył?

    --
    MN

  • 19. Data: 2019-09-29 20:15:32
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 17:37, Budyń pisze:
    > U mnie jest jedno i drugie, nocą nie pompuje, za dnia daje naped tak by temperatura
    na powrocie osiągnęła zadany próg. I tak sobie taktuje.

    Podoba mi się ten sposób "temperaturowy". Co musiałbym mieć, żeby tak
    zrobić? Moja pompa nie ma czujnika.

    --
    MN

  • 20. Data: 2019-09-29 20:37:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2019 20:15:50 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    temperatura na powrocie osiągnęła zadany próg. I tak sobie taktuje.

    > Podoba mi się ten sposób "temperaturowy". Co musiałbym mieć, żeby tak
    > zrobić? Moja pompa nie ma czujnika.

    u mnie całym domem steruje raspberrypi wiec dla mnie to tylko jeden czujnik
    temperatury ds18b20 i pare linijek kodu.
    Takie to daje wykresiki https://zapodaj.net/2b0e6cafe87e1.png.html

    ale dla ciebie to moze by wystarczył przekaźnik termiczny za 4zł
    https://allegro.pl/oferta/wylacznik-termiczny-otwart
    y-5a-250v-30-c-8233162549
    przyklejony do rurki powrotnej
    Są takie na różne temeperatury, ze 30 czy 40 stopni powinien być ok.

    b.