    Subject: Re: za wysoka parterówka
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 20 Sep 2016 13:04:21 +0200

    W dniu 2016-09-20 o 10:32, uciu pisze:
    > Odebrałem projekt i...tak mi to wyszło:
    > https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISHJkQj
    lyVDZ4ZTA

    > Optycznie nie wygląda jak parterówka.... jest za wysoka, z za wysoką
    > scianą kolankową (80 cm z wieńcem) ale nie da rady jej obniżyć przez
    > schody do góry - muszą być drzwi na strychu by ciepło z dołu nie
    > pitało do góry.
    >
    > Szukam opcji obniżenia tego budynku.

    Pomaluj chałupę w szerokie czarno-białe pasy i będzie optycznie OK.;)

    Teraz na poważnie, widzę że masz na parterze pomieszczenia o wysokości
    2,70m, dlaczego nie standardowe 2,50?
    Budynek masz podniesiony o około 40cm nad poziom gruntu, z jakiego
    powodu, woda wysoko?
    Już tutaj możesz obniżyć budynek o ponad pół metra.

    > Zona nie chce słyszeć o likwidacji schodów ( bo chce mieć suszarnie u
    > góry i zwykły wyłaz odpadał :-/ a to by rozwiązało cały problem. Wiec
    > może optycznie ją jakoś obniżyć?

    Jak na strychu będą dodatkowe pomieszczenia to OK, ale po to żeby raz
    dziennie wejść na strych, to już bez sensu. W praktyce okaże się, że
    będzie z tych schodów korzystać jeszcze rzadziej, bo latem będzie pranie
    wynosić na taras a zimą okaże się, że pranie na strychu schnie za długo
    i też lipa.

    > Czy może zapomniec o wyglądzie a cieszyć się ze dom bedzie bardziej
    > użytezny... z drugiej strony taka wielka chałupa długa na 24m :-/

    Zapewniam Cię, że ze środka domu nie będziesz widział tych
    niedociągnięć, o których piszesz, więc to będzie najrozsądniejsze
    rozwiązanie. No chyba, że budujesz dom dla wyglądu, to wtedy kombinuj.

    Gdybym, to ja miał decydować, to obniżyłbym strop oraz poziom podłogi na
    parterze i na strychu zagospodarował więcej powierzchni. Można tam
    wykroić dodatkową łazienkę i pokoje. Nawet jak nie masz teraz kasy, to w
    przyszłości można przy takim budynku zrobić prawie niezależne, małe
    mieszkanie na strychu. Może kiedyś się przyda?