eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.ogrodyzasiałem wczoraj trawę - można chodzić po wysianych nasionach ? › Re: zasiałem wczoraj trawę - można chodzić po wysianych nasionach ?
  • Date: Mon, 26 Apr 2010 12:26:47 +0200
    From: BbT <m...@g...com.a.spam.jest.be>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: zasiałem wczoraj trawę - można chodzić po wysianych nasionach ?

    marek wrote on 2010-04-25 21:29:

    > Nie będę się wymądrzał - nie znam się, powiem jedynie ,że gość w sklepie
    > ogrodniczym mówił podobnie jak Twój rolnik - pewnie jest tak ,że deszcz
    > uklepie ale jak powalcujesz to może zwiększysz wydajność ziaren np o
    > 20%- pytanie czy nie łatwiej/taniej po prostu dosiać trawę tam gdzie
    > będzie brakować

    Po pierwsze walcowanie zwieksza styk nasion z gleba, wiec zwieksza
    prawdopodobiensto wykielkowania.

    Moja druga obserwacja jest taka, ze po zwalcowaniu pojawiaja sie gory i
    doliny na wydawaloby sie wyrownanym terenie.
    Zeby otrzymac rowny i ladny trawnik trzeba:

    1. przekopac, tak na 20cm.
    2. zwalcowac
    3. wyrownac np. dluga deska
    4. wysiac nasiona
    5. zagrabic na 3-5 cm, zeby sie nasiona z gleba wymieszaly
    6. zwalcowac.

    Przyznam, ze to sporo roboty, ale rowny trawnik lepiej wyglada i latwiej
    sie kosi, bo kosiarka nie podskakuje i nie napotyka niepotrzebnych
    oporow. Warto sie moim zdaniem raz przylozyc, zeby juz pozniej sie nie
    trzeba bylo meczyc.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT