    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zasilasz 12v i zasilenie ledow 10v?
    Date: Tue, 23 Feb 2010 11:36:02 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > ale c tu jest skomplikowanego?
    > Zrobienie we własnym zakresie zasilacza stabilizowanego?
    >
    > Jeżeli Twoim zdaniem lepsze(prostsze) jest zastosowanie opornika, to
    > przejdź się do Castoramy i zobacz cenę SKOFF'ów, potem powiedz czy nie
    > wolał byś zastosować zasilacza stabilizowanego, którego koszt budowy
    > wyniesie mniej niż 5zł, a złoży go każdy, kto wie z której strony
    > trzymać lutownice. W przypadku rezystora napięcie zasilania będzie
    > zależne od wielu czynników, tym samym znacząco obniżymy długość życia
    > tych nie tanich lampek.
> [...]

    Polimeryzowalbym... Piszesz niezbyt racjonalnie - okaze sie, ze koszt budowy
    tego zasilacza bedzie o wiele, wiele wiekszy od 5 zlotych i recze Ci, ze
    wyjdzie znacznie drozej od gotowego, ktory zreszta Pytajnik ma.
    Sama obudowa, kabel, wtyczka, koncowka itp. bedzie kosztowac tyle, ze ja to
    odradzam. To bylo dobre ze 40 lat temu ale nie teraz jak elektronika jest
    relatywnie bardzo tania.
    Przecie jak zonie czy mamie braknie pietruszki do rosolu to nie kupuje nasion
    i nie dzierzawi pola rolnego, najmuje traktora z osprzetem i jej nie sieje
    tylko kupuje w sklepie za zlotowke... Wiesz ile czasu i pieniedzy wyhodowanie
    jednej pietruszki by kosztowalo?
    Lepiej juz zlecic to fachowcowi; w sumie kazda rzecz, czynnosc lepiej niz
    samemu jest robic we dwoje, niektorzy nawet orgietki sobie urzadzaja...

    Pzdr.
    Tornad