  • Data: 2020-02-23 23:05:26
    Temat: Re: zjadanie własne uzysków fotowoltaiki
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/02/2020 18:02, Marek wrote:
    > Ale konieczność implementacji zabezpieczeń implikuje pomiar prądu.

    Falowniki DOSKONALE radzą sobie bez pomiaru prądu jaki odbierają
    odbiorniki w domu. Ich to w ogóle nie obchodzi *CO* pobiera moc, czy to
    odbiorniki u mnie czy u sąsiada. Owszem, mają własne mierniki proądu
    który generują na potrzeby algorytmiki wewnętrznej, ale nie posiadają
    pomiaru prądu odbiorników domowych bo i po co.

    > Co w
    > prosty sposób przekłada się na wiedzę, którą chcesz pozbawić falownik.

    Falwoniki bez tej wiedzy (KTO pobiera) działają doskonale. Wiedza ta
    jest potrzeba tylko po to aby energie prawidłowo przekierować i nie
    tracić na 0.8 kretydu w elektrowni. Czy to będzie bateria czy pompa
    ciepła jest akurat mało istotne, routing energii wymaga pomiaru mocy na
    wejściu na budynek. W przypadku kiedy nie mam automatyki pomiaru mocy na
    wejściu na budynek falwonik tez będzie działać i też będzie wykrywał
    brak sieci tyle że czasem stracisz jakiś % na kredycie 0.8.

    Innymi słowy:

    1) Falwoniki mają w d... kto odbiera energię a i tak mają automatykę
    chorniącą przed zniknięciem sieci.

    2) Można dodać *DODATKOWY* watomierz na budynku tylko po to aby
    zarzadzać nadmiarową mocą z falownika i uniknąć kary 20% za przechowanie
    energii w elektrowni.

    3) To i tak nie ma sensu bo bateria ma okresloną sprawnośc i te 20%
    tracone w elektroni jest pi x drzwi tego samego rzędu co straty in/out w
    lokalnej baterii

    4) Koszt automatyki szybko się nie zwróci, jeśli w ogóle.

    To będzie miało sens jak PiS zorientuje się że to 80% zwrotu energii to
    żaden interes i "mafia VATowska". I pewnej nocy ...