  • 41. Data: 2021-12-10 09:28:04
    Temat: Re: Rzutnik mam i ja :-)
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 19.10.2021 19:54, Krzysztof Gajdemski wrote:
    > A,
    > jeszcze napisali na karteczce, żeby zwracać szczególną uwagę na czystość
    > filtra, bo projektor może się przegrzać. Nie wiem czy to taki standard,
    > czy może mój filtr wzbudził u nich jakąś szczególną odrazę. ?

    Też dostałem stronę A4 z wydrukowanymi zaleceniami żeby czyścić filtr... ;-)

    A chciałem się pochwalić ekranem! https://imgur.com/a/FdCsH31

    Wymalowałem i różnica jest faktycznie duża! Na szarym jasność faktycznie
    spada i to kilkaset lumenów spokojnie, ale paradoksalnie nawet w
    słoneczny dzień widać więcej szczegółów niż poprzednio mimo że obraz był
    jaśniejszy. Czarne obwódki też robią mega robotę. Mocne oddzielenie
    faktycznego obrazu od otoczenia zdecydowanie poprawia odbiór tego co się
    ogląda, a dodatkowo czarne pasy ukrywają wszystkie mankamenty jakie
    pojawiają się na brzegach obrazu.

    Dłuższy bok szarego prostokąta ma 240cm. Polecam! :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 42. Data: 2021-12-10 10:58:46
    Od: quent <x...@x...com>

    > Miał być do filmów wieczorami, a dzieci nabiły już 140h od początku
    > września.

    Po ilu godz. zmieniacie lampę?
    Mam w trybie eco nabite 3400h i widzę, że już nie świeci jak dawniej.
    Wolałbym aby lampa padała w momencie a wcześniej świeciła identycznie
    cały czas ;-)

  • 43. Data: 2021-12-10 14:02:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.12.2021 10:58, quent wrote:
    > Po ilu godz. zmieniacie lampę?

    To nie w temacie jesteś :-P Pisałem że we wrześniu zakupiłem Epsona, a
    już 5 tygodni później i ~180h lampy poszedł na serwis bo nie świecił.
    Wymienili lampę, 211h na dzisiaj i póki co (odpukać) działa.

    > Mam w trybie eco nabite 3400h i widzę, że już nie świeci jak dawniej.
    > Wolałbym aby lampa padała w momencie a wcześniej świeciła identycznie
    > cały czas ?

    Ja też bym chciał żeby rzeczy lepiej działały,
    ale co poradzić ?\_( ° ?? °)_/?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 44. Data: 2021-12-10 14:06:21
    Od: quent <x...@x...com>

    > To nie w temacie jesteś :-P Pisałem że we wrześniu zakupiłem Epsona, a
    > już 5 tygodni później i ~180h lampy poszedł na serwis bo nie świecił.
    > Wymienili lampę, 211h na dzisiaj i póki co (odpukać) działa.

    Miałeś pecha ale to znaczy, że szanse na działanie bezawaryjne
    następnego egzemplarza wzrosły znacznie ;-)

    > Ja też bym chciał żeby rzeczy lepiej działały,
    > ale co poradzić ?\_( ° ?? °)_/?

    to jak powolne gotowanie żaby... nie widzę kiedy już lampa świeci
    znacznie słabiej niż nowa.
    Nie wiem jak to w praktyce wygląda ale moje 3500h w trybie eco to zdaje
    się już sporo i powinno się lampę wymienić.

  • 45. Data: 2021-12-10 14:52:04
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.12.2021 14:06, quent wrote:
    > Nie wiem jak to w praktyce wygląda ale moje 3500h w trybie eco to zdaje
    > się już sporo i powinno się lampę wymienić.

    U mnie podają niby 12000h w trybie eco. Ale serwisant powiedział mi tak
    - panie, jakby pan uruchomił i nie wyłączał oraz lampa miałaby "dobre
    chłodzenie" to tyle może i podziała. Jedno włączenie i wyłączenie (czyli
    lampa się nagrzewa i stygnie) porównał do 4h pracy.

    Myślę że 7000-8000h pracy takiej lampy (czyli 2/3) w warunkach domowych
    to będzie bardzo dobry wynik. Ale też się nie oszukuje, że jasność
    będzie stała przez ten czas.

    W każdym razie działa to jakoś tak - regulator napięcia ma zakres swojej
    pracy. Podaje on napięcie minimalne na lampę i zwiększa je stopniowo, aż
    do momentu kiedy pobór prądu przez lampę osiągnie założoną wartość - w
    założeniu lampa wtedy świeci swoją jasnością. Wraz ze starzeniem się
    lampy, potrzebuje ona coraz wyższego napięcia. M.in. stąd projektor
    potrafi wyświetlić "błąd z lampą" gdy regulator dochodzi do maksimum
    napięcia, a pobór jest wciąż niższy niż założony. Napięcie można by
    nadal zwiększać, ale wzrasta wtedy ryzyko że taka lampa rtęciowa
    "eksploduje".

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 46. Data: 2021-12-10 15:35:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 10 grudnia 2021 o 10:58:48 UTC+1 quent napisał(a):

    > Po ilu godz. zmieniacie lampę?
    > Mam w trybie eco nabite 3400h i widzę, że już nie świeci jak dawniej.
    > Wolałbym aby lampa padała w momencie a wcześniej świeciła identycznie
    > cały czas ;-)
    Lampa ELPLP96 projektor Epson. Oryginał w trybie Eco wytrzymał grubo ponad 10000
    godzin plus kilkaset w trybie normalnym. Świecąca wymieniona na chiński zamiennik za
    ok 85 złotych. Zamiennik wyświęcił już prawie 2000 godzin w trybie eco i różnicy nie
    widze że coś gorzej albo lepiej.

  • 47. Data: 2021-12-10 23:59:48
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 10 Dec 2021 09:28:04 +0100, Mateusz Bogusz pisze:
    > Też dostałem stronę A4 z wydrukowanymi zaleceniami żeby czyścić filtr... ;-)

    Czyli tekst standardowy. Uff... :)

> [...]
    > faktycznego obrazu od otoczenia zdecydowanie poprawia odbiór tego co się
    > ogląda, a dodatkowo czarne pasy ukrywają wszystkie mankamenty jakie

    Bardzo dobrze to wygląda. Jakiej dokładnie farby użyłeś na ekran? Ja się
    właśnie obawiam, że przy tych szarościach spadnie komfort oglądania
    w dzień na tyle, że trzeba będzie wyłączyć Eco. Może nie?

    > Dłuższy bok szarego prostokąta ma 240cm. Polecam! :-)

    Dokładnie tyle będzie u mnie po malowaniu! Prawie identyczne warunki. :)

    k.

  • 48. Data: 2021-12-11 00:01:58
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Fri, 10 Dec 2021 10:58:46 +0100, quent pisze:
    > Mam w trybie eco nabite 3400h i widzę, że już nie świeci jak dawniej.

    Po wymianie wadliwej lampy, obecnie 1346 godziń. Naukowych pomiarów nie
    robiłem (a sobie obiecywałem), ale wyraźnego spadku jasności na razie
    nie widać.

    > Wolałbym aby lampa padała w momencie a wcześniej świeciła identycznie
    > cały czas ;-)

    Tak to raczej nie będzie.

    k.

  • 49. Data: 2021-12-11 00:19:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 11 grudnia 2021 o 00:02:00 UTC+1 Krzysztof Gajdemski napisał(a):
    > Po wymianie wadliwej lampy, obecnie 1346 godziń. Naukowych pomiarów nie
    > robiłem (a sobie obiecywałem), ale wyraźnego spadku jasności na razie
    > nie widać.
    > Tak to raczej nie będzie.
    > k.
    > --
    > Krzysztof Gajdemski | songo (at) debian.org.pl | KG4751-RIPE
    > Registered Linux User #133457 | BLUG Registered Member #0005
    > PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: D3259224
    > Szanuję was wszystkich, którzy pozostajecie w cieniu - Snerg
    A niby dlaczego tak nie będzie. Lampa po ponad 10 tysiącach godzin wygląda jak nowa.
    Jak będzie za bardzo zużyta to nie zaświeci po włączeniu.

  • 50. Data: 2021-12-11 00:47:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 10 grudnia 2021 o 09:28:07 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

> [...]
    > pojawiają się na brzegach obrazu.
    >
    > Dłuższy bok szarego prostokąta ma 240cm. Polecam! :-)

    Po dłuższym boku mam 360 i jak będę malował pokój to powieksze o ~ 40 centymetrów. Z
    jakiegos forum z projektorami z tematu " jaki duży ekran". Sporo odpowiedzi w stylu
    że jaki duży by nie zrobił to następnego dnia okaże się że mógłby być większy. Środek
    ekranu powinien być na wysokości oczu jeśli oglądający siedzi na krzesełku czy na
    czym tam najczęściej siedzi.