  • 1. Data: 2011-09-25 11:10:34
    Temat: Sciana budynku w granicy działki.
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Czy mając w granicy działki sciąnę budynku (gospodarczego) sąsiada, z punktu
    prawnego
    kto odpowiada za jej stan?

    Czy mogę ją malować, remontować bez poinformowania sąsiada?
    Pytam profilaktycznie bo pewnie się zgodzi, zostało mi 4 wiadra tynku
    silikonowego i myśle, aby tę scianę odnowić.

    pozdrawiam
    AT

  • 2. Data: 2011-09-25 12:27:57
    Temat: Re: Sciana budynku w granicy działki.
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    >..... z punktu prawnego kto odpowiada za jej stan?

    właściciel ściany

    > Czy mogę ją malować, remontować bez poinformowania sąsiada?

    Nawet jeśli jesteś w stanie zrobić to z dachu ze swojej strony to i tak
    pewnie coś pokapie i trzeba będzie wejść na stronę sąsiada aby posprzatać
    więc bez jego pozwolenia nie zrobisz tego. Flaszka w kieszeń i idź z
    propozycją, że mu odświeżysz wygląd.

    Bogdan

  • 3. Data: 2011-09-25 14:10:14
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mając w granicy działki sciąnę budynku (gospodarczego) sąsiada, z punktu
    > prawnego
    > kto odpowiada za jej stan?

    sąsiad

    > Czy mogę ją malować, remontować bez poinformowania sąsiada?

    nie, to jego własnosc

    b.

  • 4. Data: 2011-09-26 09:15:28
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Amir wrote:
> [...]
    > Pytam profilaktycznie bo pewnie się zgodzi, zostało mi 4 wiadra tynku
    > silikonowego i myśle, aby tę scianę odnowić.

    Nie złych msz sąsiadów. Nie rozmawiacie ze sobą? Jak chcesz to zrobic nie
    wchodzac na jego podwórko?

  • 5. Data: 2011-09-26 09:56:40
    Od: "widow" <w...@g...pl>

    > Nie złych msz sąsiadów. Nie rozmawiacie ze sobą? Jak chcesz to zrobic nie
    > wchodzac na jego podwórko?

    A po co ma wchodzić na podwórko sąsiada skoro ściana budynku jest skierowana
    na jego działkę:)?

  • 6. Data: 2011-09-26 11:40:25
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    widow wrote:

    > A po co ma wchodzić na podwórko sąsiada skoro ściana budynku jest
    > skierowana na jego działkę:)?

    Zrozumiełem, że chce ją odnowić po stronie sąsiada. Jeśli chce ją odnowić po
    swojej stronie to po co te pytanie? W bloku też pytacie, czy możecie
    pomalować ścianę działową z sąsiadem?

  • 7. Data: 2011-09-26 12:12:45
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Nie złych msz sąsiadów. Nie rozmawiacie ze sobą? Jak chcesz to zrobic nie
    > wchodzac na jego podwórko?

    :) Rozmawiam, na szczęscie mam bardzo fajnych oczywiscie zgodził się mówiąc
    maluj jak sobie chcesz.

    Ale z punktu prawnego jak to wygląda?, sciana elewacyjn jego budynku jest w
    granicy mojej działki
    i malując ją nie mam potrzebny wchodzenia na jego działkę.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-09-26 12:18:53
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Zrozumiełem, że chce ją odnowić po stronie sąsiada. Jeśli chce ją odnowić
    po
    > swojej stronie to po co te pytanie? W bloku też pytacie, czy możecie
    > pomalować ścianę działową z sąsiadem?

    Sciana jest zawilgocona, pomaluje ją tynkiem silikonowym, który nie oddycha,
    to kto wie czy nie wylezie
    mu większa wilgoć wewnątrz, nie uzyskąłem odpowiedzi wciąz jak to w punltu
    prawnego wygląda,
    bo przecież robić nie mogę z nią wszystko bo zburzyc nie mogę jej też :)

    Ja akurat jestem pokojowo nastawiony do sąsiadów, chociaz niektórzy z nich
    między soba się już sądzili o scianę w granicy działki:), która to postawił
    jeden bez zgody, ale okazało się przed sądem, ze to nie było konieczne.

  • 9. Data: 2011-09-26 12:26:53
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > Ale z punktu prawnego jak to wygląda?

    Z punktu prawnego to on jest właścicielem ściany z wszelkimi tego
    konsekwencjami.
    Może ją pomalować - musi wówczas uzyskać od Ciebie zgodę na wejście na
    Twoją działkę w celu wykonania prac,
    może jej nie malować, może to zlecić komuś, albo zakazać malowania...

    Po prostu cokolwiek byś chciał z nią zrobić, to zawsze trzeba z nim
    uzgodnić, bo to jego ściana...

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-09-26 12:48:48
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > może jej nie malować, może to zlecić komuś, albo zakazać malowania...
    >
    > Po prostu cokolwiek byś chciał z nią zrobić, to zawsze trzeba z nim

    Dzięki o to mi chodziło :)

    pozdrawiam