  • 1. Data: 2011-09-24 14:34:38
    Temat: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    ludzie na moim osiedlu chcą powołać sprawdzenie czy akustyka między
    mieszkaniami zachowuje jakieś tam minimum budowlane,bo wszystko słychać -
    czy ktoś się orentuje jakiej firmy / usługi nalezy szukać? (Czy to kwestia
    weryfikacji samego projektu (i zgodności z nią budynku) , czy też jakieś
    rzeczywiste sprawdzenie warunków akustyki?)

  • 2. Data: 2011-09-24 15:59:38
    Temat: Re: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > weryfikacji samego projektu (i zgodności z nią budynku) , czy też jakieś
    > rzeczywiste sprawdzenie warunków akustyki?)

    Zastanawiam się czy to we mnie siedzi przysłowiowy ' homo sovieticus' czy
    ludzie nie wiedzą faktycznie co kupują?
    Nie znam powyższego przypadku ale wiadomo przecież że jak bloki stoją
    równolegle i jeden od drugiego jest 20m to musi być głośno a są przecież
    jeszcze budowane z bloków studnie zamknięte czy w jakiejś mierze otwarte np.
    w kształcie litery U. Tam to musi być wesoło zwłaszcza że place zabaw dla
    dzieci organizowane są tuż pod oknami.

    Co do tego brania co popadnie a następnie marudzenia że to nie tak miało
    być, mamy wspaniały przypadek w Lublinie. Wybudowano osiedle w bezpośrednim
    sąsiedztwie toru kartingowego na którym młodzi mogą poszaleć i to również na
    motocyklach czy samochodach. Wszystko odbywa się od wielu lat (około 20-30)
    pod patronatem PZM-tu.
    Po zasiedleniu osiedla nowi mieszkańcy stadnie zażądali od właz miasta - TOR
    MA BYĆ ZLIKWIDOWANY ponieważ im jest za głośno!!! Tor ma się wynieść lub
    wybudować na własny koszt bariery dźwiękochłonne. To ja się pytam gdzie ci
    ludzie mieli oczy jak kupowali te ich mieszkania. Na koniec dodam że jest
    wielce prawdopodobne iż tor zostanie zlikwidowany.

  • 3. Data: 2011-09-24 19:51:56
    Od: Hanka <c...@g...com>

    On 24 Wrz, 16:34, "lamia" <l...@o...pl> wrote:
    > ludzie na moim osiedlu chcą powołać sprawdzenie czy akustyka między
    > mieszkaniami zachowuje jakieś tam minimum budowlane,bo wszystko słychać -
    > czy ktoś się orentuje jakiej firmy / usługi nalezy szukać?

    Firmy zajmujacej sie tzw audytem akustycznym.
    Pierwsza z brzegu, znaleziona w google:

    http://www.dbaudytor.pl/

    > (Czy to kwestia
    > weryfikacji samego projektu (i zgodności z nią budynku) , czy też jakieś
    > rzeczywiste  sprawdzenie warunków akustyki?)

    Mysle, ze warto zrobic jedno i drugie.
    Bedzie latwiej okreslic, jakie dzialania nalezy przedsiewziac,
    by przestac slyszec kazde slowo / krok / czynnosc / sasiada.

  • 4. Data: 2011-09-24 21:11:17
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "nacocito" <n...@c...to> wrote in message news:j5kuq2$tnq$1@news.onet.pl...
    > Zastanawiam się czy to we mnie siedzi przysłowiowy ' homo sovieticus' czy
    > ludzie nie wiedzą faktycznie co kupują?
    > Nie znam powyższego przypadku ale wiadomo przecież że jak bloki stoją

    Człowieku! Napisałeś 20 lini nawet nie przeczytawszy zagadnienia.

  • 5. Data: 2011-09-24 21:17:10
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "nacocito" <n...@c...to> wrote in message news:j5kuq2$tnq$1@news.onet.pl...
    > wybudować na własny koszt bariery dźwiękochłonne. To ja się pytam gdzie ci
    > ludzie mieli oczy jak kupowali te ich mieszkania.

    Może tam, gdzie Ty odpisujac na wątek.

    Z kolei co do kwestii, jaką poruszasz - to zapewniam Cię, że deweloprzy
    miewają różne sztuczki, aby niektóre elementy zarówno wewnętrznej jak i
    okolicznej infrastuktury skutecznie ukrywać przed kupującymi. M.in przez
    sterowanie godzinami oględzin mieszkań. U nas naprzykład wyłączali kotłownię
    (szum maszyn).
    (Tak tak - że trzeba zażądać oględzin w nocy, i po północy, i w dzień, i w
    czasie deszczu, i w czasie wichury, i zimą i latem oraz w święta. - i
    dopiero potem się decydować. Powodzenia.)

  • 6. Data: 2011-09-24 23:22:43
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Może tam, gdzie Ty odpisujac na wątek.

    Powtórzę jeszcze raz, nie znam Twojego przypadku i nie o nim pisałem. Chodzi
    mi o te sytuacje gdzie ludzie sami sie pakują w kłopoty mimo że wszystkie
    znaki na niebie i ziemi wskazują że problem będzie. Chodzi mi o zasadę.
    Zobacz np. tutaj http://tnijurl.com/99f65294b0a5/
    ten dom powstał i ludzie to kupowali!!!

    Tu developer nic nie mógł ukryć i to że będzie głośno wiadomo było już na
    etapie projektu. Oględziny nie są tu potrzebne.

    Co do twojego problemu to o ocronie przed hałasem mówi ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dział IX -
    Ochrona przed hałasem i drganiami. Jednak nie zawiera szczegółowych danych a
    odsyła do polskich norm oraz przepisów o ochronie środowiska. Wiele z nich
    wymienionych jest na http://sonitus.pl/polskie_normy.html ale przedzieranie
    się przez ten gąszcz to już lekcja dla zainteresowanych.

> [...]
    > w czasie deszczu, i w czasie wichury, i zimą i latem oraz w święta. - i
    > dopiero potem się decydować. Powodzenia.)

    Wiesz przecież że tego toru nie dało się ukryć ani zasłonić. A różnego typu
    sztuczki i cwaniactwo nie są domeną tylko i wyłącznie developerów.

  • 7. Data: 2011-09-25 04:55:58
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "nacocito" napisał w wiadomości grup

    >ludzie mieli oczy jak kupowali te ich mieszkania. Na koniec dodam że jest
    >wielce prawdopodobne iż tor zostanie zlikwidowany.

    Podobnie jak niedawno w telewizji pokazywali:kupili tanie działki koło
    lotniska pobudowali domy a teraz narzekają że głośno bo samoloty itd., i
    domagają się jakiś odszkodowań.

  • 8. Data: 2011-09-25 05:27:34
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik nacocito napisał:

    > Tu developer nic nie mógł ukryć i to że będzie głośno wiadomo było już
    > na etapie projektu. Oględziny nie są tu potrzebne.

    Wizualnie jakoś tam dopracowane... ale rzeczywiście trzeba dobrze
    dopracowanego marketingu, żeby mieszkania w czymś takim sprzedawać.
    Widać gołym okiem, że toto zaprojektowano jedynie dlatego w ten właśnie
    sposób, żeby upchnąć jak najwięcej mieszkań na jak najmniejszej
    powierzchni.

    W końcu grunt też kosztuje. A to, że na dziedzińcu nie można nawet tzw
    bąka cichacza sobie puścić, bo kilka setek ludzi to usłyszy, to już
    dewelopera nie obchodzi - liczy się kasa. :-)

    Ja bym się tam nie pchał ;-)

    pozdr
    Robert G.

  • 9. Data: 2011-09-25 05:29:16
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Podobnie jak niedawno w telewizji pokazywali:kupili tanie działki koło
    > lotniska pobudowali domy a teraz narzekają że głośno bo samoloty itd., i
    > domagają się jakiś odszkodowań.

    Albo podobne...

    Pobudowali na terenach zalewowych, bo działki tańsze, a teraz państwo ma
    im coś gwarantować :-P.

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-09-25 05:38:53
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Hanka napisał:
    > Mysle, ze warto zrobic jedno i drugie.
    > Bedzie latwiej okreslic, jakie dzialania nalezy przedsiewziac,
    > by przestac slyszec kazde slowo / krok / czynnosc / sasiada.

    Dokładnie. I jeszcze sam projekt - też podlegałby weryfikacji, bo nikt
    nie powiedział, że budowla została dobrze pod tym względem zaprojektowana.

    Praktyka pokazuje, że często zaniedbywane są tak kluczowe kwestie jak
    termoizolacja, czy hydroizolacja, szczelność pokryć dachowych, czy
    przewodów wentylacyjnych/spalinowych, a o akustykę martwią się już tylko
    lokatorzy.

    Co gorsze... nie jest wcale łatwo źle zrobioną izolację akustyczną, czy
    jej brak poprawić.

    Dźwięk, to takie zjawisko, na które nie da się zastosować prostych i
    tanich oraz łatwych w montażu rozwiązań. Najczęściej gdyby się chciało
    zrobić naprawdę dobrze odizolowany lokal, to po pierwsze trzeba by dość
    sporo uszczknąć z jego powierzchni, a po drugie... i chyba najważniejsze
    - budżet takiego przedsięwzięcia będzie na tyle duży, że może warto ten
    lokal sprzedać i rozejrzeć się za innym, lepiej zlokalizowanym i wykonanym.

    Nie chcę tu nikogo załamywać, ale niestety takie są realia.

    pozdrawiam i życzę powodzenia

    Robert G.