    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Date: Sat, 24 Sep 2011 17:59:38 +0200

    Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j5kppi$dm6$1@node2.news.atman.pl...
    > ludzie na moim osiedlu chcą powołać sprawdzenie czy akustyka między
    > mieszkaniami zachowuje jakieś tam minimum budowlane,bo wszystko słychać -
    > czy ktoś się orentuje jakiej firmy / usługi nalezy szukać? (Czy to kwestia
    > weryfikacji samego projektu (i zgodności z nią budynku) , czy też jakieś
    > rzeczywiste sprawdzenie warunków akustyki?)

    Zastanawiam się czy to we mnie siedzi przysłowiowy ' homo sovieticus' czy
    ludzie nie wiedzą faktycznie co kupują?
    Nie znam powyższego przypadku ale wiadomo przecież że jak bloki stoją
    równolegle i jeden od drugiego jest 20m to musi być głośno a są przecież
    jeszcze budowane z bloków studnie zamknięte czy w jakiejś mierze otwarte np.
    w kształcie litery U. Tam to musi być wesoło zwłaszcza że place zabaw dla
    dzieci organizowane są tuż pod oknami.

    Co do tego brania co popadnie a następnie marudzenia że to nie tak miało
    być, mamy wspaniały przypadek w Lublinie. Wybudowano osiedle w bezpośrednim
    sąsiedztwie toru kartingowego na którym młodzi mogą poszaleć i to również na
    motocyklach czy samochodach. Wszystko odbywa się od wielu lat (około 20-30)
    pod patronatem PZM-tu.
    Po zasiedleniu osiedla nowi mieszkańcy stadnie zażądali od właz miasta - TOR
    MA BYĆ ZLIKWIDOWANY ponieważ im jest za głośno!!! Tor ma się wynieść lub
    wybudować na własny koszt bariery dźwiękochłonne. To ja się pytam gdzie ci
    ludzie mieli oczy jak kupowali te ich mieszkania. Na koniec dodam że jest
    wielce prawdopodobne iż tor zostanie zlikwidowany.