  • Data: 2011-09-25 18:40:24
    Temat: Re: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Od: "Hanka " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    lamia <l...@o...pl> napisał(a):

    > nie wiem na ile słusznie - ale wątpię aby rzeczywiście wykonastwo okazało
    > się niezgodne z normami - w takim przypadku byłabyto podstawa do bardzo
    > kosztownych dla dewlopera roszczeń (a kosztowne roszczenia oznaczają że
    > najpierw kasa dewelopera poszłaby na prawnika w celu 'uniezasadnienia'
    > roszczeń).

    Istotnie, trudno spodziewac sie, by deweloper "podkladal sie", omijajac normy
    i przepisy. Jednakze zdarzaja sie firmy budowlane, ktore dla obnizenia kosztow
    wlasnych balansuja na granicy prawa, nie tylko budowlanego.

    > Jedank zastanawia mnie, czy przepisy są tak sonstrukowane, że zgodnosć z
    > normami na poziomie projektu oraz wykonania zgodnego z projektm zamyka
    > kwestię akustyki (zgodna i koniec), czy też jest możliwe jest, że i projekt
    > jest zgodny z przepisami, i że materiały oraz wykonastwo - jakoś tam
    > stwierdzone w sposób formalny - też zgdne - a pomiary rzeczywiste (wykonan
    > przez uprawnionego fachowca)- wykazałyby niezgodnosć z wartościami
    > wytyczonymi przez normy?

    Jesli projekt zaklada prawidlowe warstwy izolacji akustycznej przegrod miedzy
    mieszkaniami, a wykonawca realizuje prace zgodnie z projektem - to trudno jest
    skopac wykonawstwo tak, aby nagle "wszystko bylo słychac".

    > Czy w ogóle takie pomiar się przeprowadza
    > postafaktum - tj powybudowaniu (może robi się to przy odbiorze okresloncyh
    > prac budynku?)

    Osobiscie nie spotkalam sie z wykonaniem takich pomiarow na nowo wybudowanych
    obiektach mieszkalnych. Znam opracowania dotyczace typowo "akustycznych" sal,
    typu nowe kino czy filharmonia po remoncie.

    > jeśli tak to czy jest on do powtórzenia w budynku
    > zamieszkałym (owczywiście w posób dający podstawę uznania ew. roszczeń).

    Po szczegoly odsylam do firm zajmujacych sie akustyka (nie jestem fachowcem w
    temacie).

    Pozdrawiam.