    From: Robert G <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Date: Sun, 25 Sep 2011 07:38:53 +0200

    Użytkownik Hanka napisał:
    > Mysle, ze warto zrobic jedno i drugie.
    > Bedzie latwiej okreslic, jakie dzialania nalezy przedsiewziac,
    > by przestac slyszec kazde slowo / krok / czynnosc / sasiada.

    Dokładnie. I jeszcze sam projekt - też podlegałby weryfikacji, bo nikt
    nie powiedział, że budowla została dobrze pod tym względem zaprojektowana.

    Praktyka pokazuje, że często zaniedbywane są tak kluczowe kwestie jak
    termoizolacja, czy hydroizolacja, szczelność pokryć dachowych, czy
    przewodów wentylacyjnych/spalinowych, a o akustykę martwią się już tylko
    lokatorzy.

    Co gorsze... nie jest wcale łatwo źle zrobioną izolację akustyczną, czy
    jej brak poprawić.

    Dźwięk, to takie zjawisko, na które nie da się zastosować prostych i
    tanich oraz łatwych w montażu rozwiązań. Najczęściej gdyby się chciało
    zrobić naprawdę dobrze odizolowany lokal, to po pierwsze trzeba by dość
    sporo uszczknąć z jego powierzchni, a po drugie... i chyba najważniejsze
    - budżet takiego przedsięwzięcia będzie na tyle duży, że może warto ten
    lokal sprzedać i rozejrzeć się za innym, lepiej zlokalizowanym i wykonanym.

    Nie chcę tu nikogo załamywać, ale niestety takie są realia.

    pozdrawiam i życzę powodzenia

    Robert G.