    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Date: Sun, 25 Sep 2011 01:22:43 +0200

    Użytkownik "lamia" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:j5lhca$6bp$1@node2.news.atman.pl...

    > Może tam, gdzie Ty odpisujac na wątek.

    Powtórzę jeszcze raz, nie znam Twojego przypadku i nie o nim pisałem. Chodzi
    mi o te sytuacje gdzie ludzie sami sie pakują w kłopoty mimo że wszystkie
    znaki na niebie i ziemi wskazują że problem będzie. Chodzi mi o zasadę.
    Zobacz np. tutaj http://tnijurl.com/99f65294b0a5/
    ten dom powstał i ludzie to kupowali!!!

    Tu developer nic nie mógł ukryć i to że będzie głośno wiadomo było już na
    etapie projektu. Oględziny nie są tu potrzebne.

    Co do twojego problemu to o ocronie przed hałasem mówi ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, Dział IX -
    Ochrona przed hałasem i drganiami. Jednak nie zawiera szczegółowych danych a
    odsyła do polskich norm oraz przepisów o ochronie środowiska. Wiele z nich
    wymienionych jest na http://sonitus.pl/polskie_normy.html ale przedzieranie
    się przez ten gąszcz to już lekcja dla zainteresowanych.

    > Z kolei co do kwestii, jaką poruszasz - to zapewniam Cię, że deweloprzy
    > miewają różne sztuczki, aby niektóre elementy zarówno wewnętrznej jak i
    > okolicznej infrastuktury skutecznie ukrywać przed kupującymi. M.in przez
    > sterowanie godzinami oględzin mieszkań. U nas naprzykład wyłączali
    > kotłownię (szum maszyn).
    > (Tak tak - że trzeba zażądać oględzin w nocy, i po północy, i w dzień, i
    > w czasie deszczu, i w czasie wichury, i zimą i latem oraz w święta. - i
    > dopiero potem się decydować. Powodzenia.)

    Wiesz przecież że tego toru nie dało się ukryć ani zasłonić. A różnego typu
    sztuczki i cwaniactwo nie są domeną tylko i wyłącznie developerów.