  • 11. Data: 2011-09-25 13:12:08
    Temat: Re: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Hanka" <c...@g...com> wrote in message
    news:8d5dff4a-957d-467c-aaac-a26af9d69b7d@c1g2000yql
    .googlegroups.com...
    > http://www.dbaudytor.pl/

    dzięki

    > Mysle, ze warto zrobic jedno i drugie.
    > Bedzie latwiej okreslic, jakie dzialania nalezy przedsiewziac,
    > by przestac slyszec kazde slowo / krok / czynnosc / sasiada.

    nie wiem na ile słusznie - ale wątpię aby rzeczywiście wykonastwo okazało
    się niezgodne z normami - w takim przypadku byłabyto podstawa do bardzo
    kosztownych dla dewlopera roszczeń (a kosztowne roszczenia oznaczają że
    najpierw kasa dewelopera poszłaby na prawnika w celu 'uniezasadnienia'
    roszczeń).

    Jedank zastanawia mnie, czy przepisy są tak sonstrukowane, że zgodnosć z
    normami na poziomie projektu oraz wykonania zgodnego z projektm zamyka
    kwestię akustyki (zgodna i koniec), czy też jest możliwe jest, że i projekt
    jest zgodny z przepisami, i że materiały oraz wykonastwo - jakoś tam
    stwierdzone w sposób formalny - też zgdne - a pomiary rzeczywiste (wykonan
    przez uprawnionego fachowca)- wykazałyby niezgodnosć z wartościami
    wytyczonymi przez normy? Czy w ogóle takie pomiar się przeprowadza
    postafaktum - tj powybudowaniu (może robi się to przy odbiorze okresloncyh
    prac budynku?) - jeśli tak to czy jest on do powtórzenia w budynku
    zamieszkałym (owczywiście w posób dający podstawę uznania ew. roszczeń).

  • 12. Data: 2011-09-25 15:01:49
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "nacocito" <n...@c...to> wrote in message news:j5lool$k0e$1@news.onet.pl...
    > Powtórzę jeszcze raz, nie znam Twojego przypadku i nie o nim pisałem.
    > Chodzi
    wypadałoby to jakoś zatem zazanczyć (w zasadzie jest to potroszę OffTopic -
    ciągnie dyskusję na inenzagadnienie, i oddala zapodany temat)

    > Co do twojego problemu to o ocronie przed hałasem mówi ROZPORZĄDZENIE
    tu zupełnie nie chodziło o własnoręczne rozpoznawianie przepisów, m.in gdyż
    jako stwierdzasz
    > ale przedzieranie się przez ten gąszcz to już lekcja dla zainteresowanych.
    in nawet nic mi po tym nawet jesli zrozumiem i właściwie zintepretuję.
    Pytanie było o fachowca - oraz możliwe scenariusze, jak podejść.

    ps:
    I odnośnie dalszego wątku - NIE chodzi w wątku o izolację względem zewnątrz,
    a MIĘDZYLOKALOWĄ.
    Dzięki z góry za nieuprowadzanie wątku.

  • 13. Data: 2011-09-25 16:03:19
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik lamia napisał:
    > Czy w ogóle takie pomiar się przeprowadza postafaktum - tj powybudowaniu
    > (może robi się to przy odbiorze okresloncyh prac budynku?)

    Nie wiem, czy w ogóle robi się takie pomiary. W domach jednorodzinnych
    na pewno nie, a wielorodzinnych... wątpliwe.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 14. Data: 2011-09-25 18:40:24
    Od: "Hanka " <c...@g...pl>

    lamia <l...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > kosztownych dla dewlopera roszczeń (a kosztowne roszczenia oznaczają że
    > najpierw kasa dewelopera poszłaby na prawnika w celu 'uniezasadnienia'

    Istotnie, trudno spodziewac sie, by deweloper "podkladal sie", omijajac normy
    i przepisy. Jednakze zdarzaja sie firmy budowlane, ktore dla obnizenia kosztow
    wlasnych balansuja na granicy prawa, nie tylko budowlanego.

> [...]
    > stwierdzone w sposób formalny - też zgdne - a pomiary rzeczywiste (wykonan
    > przez uprawnionego fachowca)- wykazałyby niezgodnosć z wartościami

    Jesli projekt zaklada prawidlowe warstwy izolacji akustycznej przegrod miedzy
    mieszkaniami, a wykonawca realizuje prace zgodnie z projektem - to trudno jest
    skopac wykonawstwo tak, aby nagle "wszystko bylo słychac".

    > Czy w ogóle takie pomiar się przeprowadza
    > postafaktum - tj powybudowaniu (może robi się to przy odbiorze okresloncyh
    > prac budynku?)

    Osobiscie nie spotkalam sie z wykonaniem takich pomiarow na nowo wybudowanych
    obiektach mieszkalnych. Znam opracowania dotyczace typowo "akustycznych" sal,
    typu nowe kino czy filharmonia po remoncie.

    > jeśli tak to czy jest on do powtórzenia w budynku
    > zamieszkałym (owczywiście w posób dający podstawę uznania ew. roszczeń).

    Po szczegoly odsylam do firm zajmujacych sie akustyka (nie jestem fachowcem w
    temacie).

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2011-10-01 13:13:30
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 9/24/11 4:34 PM, lamia wrote:
    > ludzie na moim osiedlu chcą powołać sprawdzenie czy akustyka między
    > mieszkaniami zachowuje jakieś tam minimum

    Witka,
    Borykam sie z podobnym problemem, robilem rozeznanie w tym temacie. Sa
    normy, ktore okreslaja stopien tlumienia dzwiekow powietrznych i
    uderzeniowych przez sciany i stropy. Wyzej podal ktos namiary na firmy,
    ktore robia pomiary tlumienia. rozmawialem z jedna z tych firm, koszt
    wykonania pomiaru to ok 2000pln (pytanie dotyczylo jednego lokalu, w
    przypadku calego budynku moze to wyglada inaczej? moze trzeba wykonac
    pomiar kazdego z lokali a moze wystarczy jeden?)
    Jesli chodzi o projekt. Podejrzewam, ze projekt jest zgodny ze sztika
    budowlana ale wykonawstwo moze byc kiepskie (np. zamiast styro
    akustuycznego zastosowano normalny, nie zalozono opasek, wokol scian,
    jesli rurki w podlodze to mogly powstac mostki akustyczne itp).
    Ja na razie jestem na etapie zsstanawiania sie co dalej z tym fantem
    zrobic. Dolozenie izolacji na stropie jest nieskuteczne (trzeba to
    zrobic na podlodze a kto sie zgodzi na taka demolke w mieszkaniu) wiec
    jedynie co mozna wywalczyc to odszkodowanie od dewelopera. Ale to
    pewnie spreawa na lata :( (koszty duze a wynik niepewny)
    Jesli uda Ci sie popchnac sprawe dalej to podziel sie doswiadczeniami.

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 16. Data: 2011-10-01 23:16:56
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Wojtek" <m...@v...pl> wrote in message
    > ktore robia pomiary tlumienia. rozmawialem z jedna z tych firm, koszt
    wyżej podano jedną firmę - nie wiedzę inncyh
    rozmawiałeś z bdAudyotrem taak?

    > jedynie co mozna wywalczyc to odszkodowanie od dewelopera. Ale to
    poda warunkiem że masz podstawę roszczenia - masz? (wykonałeś pomiar?)

  • 17. Data: 2011-10-02 11:31:44
    Od: Wojtek <m...@v...pl>

    On 10/2/11 1:16 AM, lamia wrote:

    > rozmawiałeś z bdAudyotrem taak?

    Upsss, cos mi sie pomerdalo, wydawalo mi sie, ze bylu dwa linki ;)
    Ja rozmawialem z
    http://www.sonitus.pl/index.html

    > poda warunkiem że masz podstawę roszczenia - masz? (wykonałeś pomiar?)

    Pomiarow jeszcze nie robilem, waham sie czy pchac sie w te gre. Koszt
    na poczatek to wspomniane 2k (a wmoze i wiecej) ale potem droga przez
    meke (jesli oczywiscie pierwszy pomiar wykaze nietrzymanie norm) czyli
    sad. No i wynik sprawy niepewny.
    Dlatego odwlekam decyzje i szukam wsparcia ;)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 18. Data: 2011-10-02 15:40:47
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Wojtek" <m...@v...pl> wrote in message

    Dzięki za link.
    Jeśli sam musisz wyłożyć z kieszeni - to zrozumiałe whanie. Może znasz inne
    inwestycje tego deva, to może być że budynek wielomieszkaniowy gdzie
    jestpodobnie i audyt pokryje fundusz wspólnoty i przetrą szlaki

    > sad. No i wynik sprawy niepewny.
    jeśli firma/pomiar jest odpowiedni, to chyba stwierdza faktyczą (jeśli
    występuje) niezgodność z normami, co? - czy dowiadywałeś się w tej firmie
    jak to wygląda? To istotne. Będę o tym rozmawiać - możemy wymienić dalsze
    opcje.

  • 19. Data: 2011-10-02 20:18:24
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Daj namiary, bo ja słyszałem o rzeczoznawcy liczącym 3 tys. zł za pomiar
    jednej przegrody budowlanej (9 tys. zł za lokal mieszkalny).

    -----

  • 20. Data: 2011-10-02 21:59:11
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "_ąćęłńóśźż" <j...@g...pl> wrote in message
    > Daj namiary, bo ja słyszałem o rzeczoznawcy liczącym 3 tys. zł za pomiar
    > jednej przegrody budowlanej (9 tys. zł za lokal mieszkalny).

    napisz jaka firma (/ jakie ma uprawnienie)