    From: "lamia" <l...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: przepisy - akustyka w budowli wielorodzinnej
    Date: Sun, 25 Sep 2011 15:12:08 +0200

    "Hanka" <c...@g...com> wrote in message
    news:8d5dff4a-957d-467c-aaac-a26af9d69b7d@c1g2000yql
    .googlegroups.com...
    > http://www.dbaudytor.pl/

    dzięki

    > Mysle, ze warto zrobic jedno i drugie.
    > Bedzie latwiej okreslic, jakie dzialania nalezy przedsiewziac,
    > by przestac slyszec kazde slowo / krok / czynnosc / sasiada.

    nie wiem na ile słusznie - ale wątpię aby rzeczywiście wykonastwo okazało
    się niezgodne z normami - w takim przypadku byłabyto podstawa do bardzo
    kosztownych dla dewlopera roszczeń (a kosztowne roszczenia oznaczają że
    najpierw kasa dewelopera poszłaby na prawnika w celu 'uniezasadnienia'
    roszczeń).

    Jedank zastanawia mnie, czy przepisy są tak sonstrukowane, że zgodnosć z
    normami na poziomie projektu oraz wykonania zgodnego z projektm zamyka
    kwestię akustyki (zgodna i koniec), czy też jest możliwe jest, że i projekt
    jest zgodny z przepisami, i że materiały oraz wykonastwo - jakoś tam
    stwierdzone w sposób formalny - też zgdne - a pomiary rzeczywiste (wykonan
    przez uprawnionego fachowca)- wykazałyby niezgodnosć z wartościami
    wytyczonymi przez normy? Czy w ogóle takie pomiar się przeprowadza
    postafaktum - tj powybudowaniu (może robi się to przy odbiorze okresloncyh
    prac budynku?) - jeśli tak to czy jest on do powtórzenia w budynku
    zamieszkałym (owczywiście w posób dający podstawę uznania ew. roszczeń).