  • 1. Data: 2013-10-28 01:01:59
    Temat: Skablowanie linii SN - koszt projektu i realizacji
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Do zakopania jest 150m linii średniego napięcia (15kV).

    Policzyłem 3.14 x drzwi koszty materiałów (słupy krańcowe + kable) i
    powiedzmy, że kwota mnie nie przeraża.

    Czy pomoże ktoś (pytanie pewnie do Budynia) zgrubnie oszacować koszty
    projektu i realizacji?

    W kontekście uzgodnień kabel przechodziłby przez 2 działki leśne, 2
    działki budowlane i drogę gruntową. Jakiejkolwiek infrastruktury nie
    spodziewałbym się.

    Czy da się to jakoś oszacować?

    Piotrek

  • 2. Data: 2013-10-28 07:57:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
> [...]
    > W kontekście uzgodnień kabel przechodziłby przez 2 działki leśne, 2
    > działki budowlane i drogę gruntową. Jakiejkolwiek infrastruktury nie

    projekt to dosc luźna rzecz - powiedzmy od 3kzł-7kzł. A materiały pomnóż
    razy 2 :-) Najpewniejszą drogą jest pokazanie warunków technicznych
    przebudowy kilku lokalnym firmom wykonawczym i zebranie ofert cenowych. One
    wiedzą jakich kwiatków sie lokalnie spodziewać.
    Kto płaci odszkodowania leśnikom itd? Załatwisz zgodę na kabel na działce
    budowlanej? Co to za rejon kraju?

    b.

  • 3. Data: 2013-10-28 09:12:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-10-28 07:57, Budyń wrote:
> [...]
    > Kto płaci odszkodowania leśnikom itd? Załatwisz zgodę na kabel na
    > działce budowlanej? Co to za rejon kraju?

    Dzięki za zainteresowanie.

    Są to okolice DC (rejon energetyczny Pruszków teren).

    Linia napowietrzna przebiega nad działkami leśnymi i budowlanymi, w tym
    nad tą jedną, którą jestem potencjalnie zainteresowany. Nawet w tej
    chwili nie wyklucza to możliwości budowy, ale mocno ogranicza potencjał
    tej działki.

    Ewentualny nowy przebieg linii ma szansę poprawić sytuację na działkach
    budowlanych i nie pogorszyć jej na działkach leśnych (bo jak wspomniałem
    linia napowietrzna już tam jest).

    Czy w takiej sytuacji powinienem się spodziewać konieczności zapłaty
    odszkodowań? Wiem, że to jest gdybanie ale może masz jakieś
    doświadczenia w tej materii.

    O warunki przebudowy i tak planuję wystąpić (obecnym właścicielem) i
    wtedy może coś się więcej wyjaśni.

    W międzyczasie dzwoniłem do rejonu energetycznego i trochę mnie osłabiło
    jak usłyszałem o czasie realizacji (do 18 miesięcy, średnio około 12
    miesięcy). Szacowanie łącznych kosztów inwestycji (materiały razy 2)
    zgadza się z tym co napisałeś.

    Czy widzisz jakieś pozafinansowe powody związane z przebudową linii dla
    których powinienem sobie odpuścić temat tej działki?

    Piotrek

  • 4. Data: 2013-10-28 11:44:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Czy widzisz jakieś pozafinansowe powody związane z przebudową linii dla
    > których powinienem sobie odpuścić temat tej działki?

    albo linia przeszkadza na tyle niewiele ze mozna sie budowac - to bym sie
    ustawił zeby jej nie ruszac a budowć, albo działke bym odpuścił. Chyba ze
    lokalizacja to jakis rarytas.

    b.

  • 5. Data: 2013-10-28 14:52:43
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-10-28 11:44, Budyń wrote:
    > albo linia przeszkadza na tyle niewiele ze mozna sie budowac - to bym
    > sie ustawił zeby jej nie ruszac a budowć, albo działke bym odpuścił.
    > Chyba ze lokalizacja to jakis rarytas.

    Dzięki!

    P.

  • 6. Data: 2013-10-28 20:14:31
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

> [...]
    > jak usłyszałem o czasie realizacji (do 18 miesięcy, średnio około 12
    > miesięcy). Szacowanie łącznych kosztów inwestycji (materiały razy 2)
    Do mnie trzeba bylo przebudowac linie SN co rpawda przebiegajaca 10 m od
    moeje dzialki ale trafo trzeba psotawic czas to walsnie 18Mcy. calosc trwa
    juz troche. W miedzyczasie postawilem dom, mieszkam w nim pol roku a dopiero
    wiem ze jest zrobiony projekt. i nic wiecej :/ jade na pradzie budowalnym na
    cale szczescie...
    --
    .:Artur:.

  • 7. Data: 2014-02-18 22:50:02
    Temat: Re: Skablowanie linii SN - koszt projektu i realizacji [CROSSPOST]
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Zastanawiam jaka umowa powinna zostać tak naprawdę podpisana pomiędzy
    inwestorem i wykonawcą usuwającym kolizję z linią średniego napięcia.

    Wykonawca kompleksowo realizuje całość przedsięwzięcia: poczynając od
    uzgodnień z zakładem energetycznym, poprzez całą procedurę
    biurokratyczną w urzędach, na fizycznej realizacji i odbiorach kończąc.

    Innymi słowy mówiąc chciałbym całość obowiązków inwestorskich
    (wynikających z art. 18 prawa budowlanego) przenieść na wykonawcę.
    Zapewniając sobie jednocześnie dupokrytki na wypadek gdyby coś poszło
    nie tak.

    Dupokrytki nie muszą dotyczyć jakości bo jak coś będzie nie hallo to
    zakład energetyczny po prostu nie podpisze kwitów i nie przyjmie prac.

    Czy w takim razie aby na pewno powinna to być umowa o roboty budowlane
    albo roboty budowlane w zakresie generalnego wykonawstwa?

    Ma ktoś jakiś pomysł?

    Piotrek

  • 8. Data: 2014-02-18 23:08:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piotrek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Ma ktoś jakiś pomysł?

    Poproś biuro projektowe o projekt. Wtedy oni wszystkim się zajmują.