    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Skad abstrakcyjne ceny
    Date: Tue, 9 Jun 2015 12:54:50 +0200

    Witam!

    Był do zrobienia podjazd - prostokąt około 5x10 razem 50m2.

    Jako że po sąsiedzku (dosłownie) jest firma która się tym zajmuje to
    inwestor poszedł i zapytał ile wezmą za zrobienie na gotowo: (zebranie
    humusu, tłuczeń, kliniec, piasek i 8cm kostka betonowa)

    Cena jaką usłyszał "po znajomości", "tylko dla pana" i oczywiście bez
    podatku to ponad 8 tysięcy :-)

    Pogadaliśmy chwilę przy grillu i mu wytłumaczyłem że ktoś go chce delikatnie
    mówiąc nieźle orżnąć. Zaproponowałem że mu pomogę. Teren ładnie
    wykorytowaliśmy, osadziliśmy krawężniki, rozgarnęli tłuczeń i kliniec
    zamówione z ogłoszenia. No i doszliśmy do etapu zakupu kostki. Znajomy
    poszedł do sąsiada zakładając naiwnie że skoro on ma tego na placu sporo i
    na co dzień układa u klientów to pewnie gdzieś tanio hurtowo kupuje. Cena
    jaką usłyszał "po znajomości" i "bez marży" to ponad 50zł za m2 najtańszej
    szarej kostki. Szybka decyzja - kupno przez allegro i cena około 32 zł / m2
    z dowozem rozładunkiem i fakturą.

    Myślę sobie znowu chciał go orżnąć i pewnie tak bym w tym przekonaniu
    pozostał gdyby nie to że właściciela tej firmy spotkałem w pobliskiej
    hurtowni jak kupował... kostkę. Pytam o cenę i co słyszę? 50zł / m2 :-)

    To że małe lokalne hurtownie na wsiach potrafią być bardzo drogie to
    wiedziałem, ale że właściciel firmy która zajmuje się układaniem kostki
    będzie ją kupował w najbliższej hurtowni a nie tam gdzie najtaniej to mnie
    zaskoczyło. Jeśli inne materiały też tak "rozsądnie" kupuje to może wcale
    nie chciał orżnąć swojego sąsiada.

    Ps. Jakby kogoś ciekawiło: (wszystkie ceny z dowozem)

    - praca własna - 0zł
    - Tłuczeń 15T - 900 zł (bez faktury)
    - Kliniec 10T - 700 zł (bez faktury)
    - Piasek 2T - 150 zł (bez faktury)
    - Kostka 50m2 - 1600 zł
    - Krawężniki 20 szt - 240 zł
    - Cement 200 kg - 60 zł
    - Pospółka 1T - 100-150 zł (nie pamiętam dokładnie)
    - Tarcza diamentowa fi 230 - ok. 100zł

    Razem: 3840-3890 zł

    Cement i pospółka jeszcze zostały. Do tego trochę wody i prądu do
    betoniarki.

    Pozdrawiam
    Ergie