  • 1. Data: 2009-02-05 08:11:53
    Temat: Sprawa dla elektryka
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Jest sobie lazienka a w niej ogrzewacz przeplywowy Kaskada OP-18.
    Czasami (gy np nie ma przez jakis czas wody w wodociagu a pozniej
    zostanie wlaczona) zdarza sie ze na kranach pojawia sie prad (wystarczy
    dotknac zeby sie przekonac).
    Caly uklad jest zabezpieczony, zarowno oddzielnym bezpiecznikiem na
    kazda faze jak i zabezpieczeniem roznicowym.

    Niestety, nic nie pomaga.
    Co gorsza, napiecie utrzymuje sie na kranach pomimo:
    a) wylaczenia podgrzewacza "na urzadzeniu"
    b) odlaczenia zasilania podgrzewacza na bezpiecznikach (!!!)
    c) odlaczenia zasilania calego pietra (!!!)

    Serwis twierdzi ze urzadzenie jest sprawne i zadnych przebic nie
    stwierdzono.
    Elektryk mowi ze nie ma przebic z instalacji elektrycznej domu na rury
    wodne, zreszta te sa plastikowe a zreszta przebicie z instalacji byloby
    stale a nie co jakis czas.

    Wiec wg "fachowcow" nic takiego nie ma prawa miec miejsca a ja mam
    zdjecia z gdy neoniak przytkniety do kranu swieci.

    Czy ktos ma jakis pomysl, zanim jakis wiekszy kop definitywnie odbierze
    mi szanse na czytanie grupy?

    Pozdrawiam
    Krzysztof Cieślak

  • 2. Data: 2009-02-05 08:43:36
    Temat: Re: Sprawa dla elektryka
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    szwagier pisze:

    > Czy ktos ma jakis pomysl, zanim jakis wiekszy kop definitywnie odbierze
    > mi szanse na czytanie grupy?

    Sprawdź czy "neoniak" przytknięty do przewodu neutralnego też świeci.
    To jest dom ? Mieszkanie ? Jak stara jest instalacja ?

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 3. Data: 2009-02-05 09:38:35
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    szwagier pisze:
> [...]
    > zdjecia z gdy neoniak przytkniety do kranu swieci.
    >
    > Czy ktos ma jakis pomysl, zanim jakis wiekszy kop definitywnie odbierze

    przewód uziemiajacy od kranu jest uszkodzony i ma styk - ale z faza
    innego pietra? Dość to karkołomne..... Ale cuda ponoc sie zdarzają.
    Wtedy po dotknięciu (lub celowym doziemieniu)powinno wywalić róznicówkę
    tego innego pietra....
    pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2009-02-05 09:56:28
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Uzupelnienie:
    Jest to oddzielne mieszkanie na pietrze. Parter - okolo 50 lat i stara
    instalacja, pietro w miare nowe - 10 lat, instalacje elektryczne
    rozdzielone (wspolna tylko napowietrzna linia zasilajaca).

    Zasilanie podgrzewacza trojfazowe, oddzielny obwod, zabezpieczony
    roznicowka.

    Przeplyw pradu ustaje samoistnie - obwody wlaczone, urzadzenie w stanie
    gotowosci do pracy a jednak napiecie znika - nie wystepuje zadne
    dzialanie zewnetrzne ktore by to powodowalo (mniej wiecej wyglada to jak
    kondensacja energii ale gdzie??)

    Podkreslam ze prad na kranach wystepuje nawet po odlaczeniu zasilania
    calego mieszkania a jdnoczesnie jst wywolany uruchomieniem termy.

    Ja naprawde nie mam pomyslu :(

    szwagier

  • 5. Data: 2009-02-05 09:57:47
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > innego pietra? Dość to karkołomne..... Ale cuda ponoc sie zdarzają.
    > Wtedy po dotknięciu (lub celowym doziemieniu)powinno wywalić róznicówkę

    Parter nie ma roznicowki. Sugerujesz zeby sprawdzic w takiej sytuacji
    obwody na parterze a nie na pietrze?
    Tylko ze teoretycznie one sa rozdzielone :/

    szwagier

  • 6. Data: 2009-02-05 10:03:20
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Sprawdź czy "neoniak" przytknięty do przewodu neutralnego też
    > świeci. To jest dom ? Mieszkanie ? Jak stara jest instalacja ?

    Ok, to przenosze do lazienki skrzynke narzedziowa bo to sie zdarza od
    czasu do czasu :))

    szwagier

  • 7. Data: 2009-02-05 10:17:58
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    > Parter nie ma roznicowki. Sugerujesz zeby sprawdzic w takiej sytuacji
    > obwody na parterze a nie na pietrze?
    > Tylko ze teoretycznie one sa rozdzielone :/

    Elektrycznie rozdzielone ale połączone wspólną instalacją wodną.
    Jeżeli przebicie jest na parterze to prąd może płynie wodą na piętro.
    Przynajmniej tak mi sie wydaje.
    Pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2009-02-05 10:35:18
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szwagier" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Podkreslam ze prad na kranach wystepuje nawet po odlaczeniu zasilania
    > calego mieszkania a jdnoczesnie jst wywolany uruchomieniem termy.

    A ja bym sprawdził gniazdko.
    Pewnie dochodzą dwa przewody, a w gniazdku N i PE są połączone.
    Kran jest uziemiony więc "podłączony". I w ten sposób mamy prąd w kranach.
    Taka jest moja teza, no ale niech się elektrycy wypowiedzą. Tylko zadziwia
    mnie to że odłączenie wszystkiego nie zmienia sytuacji. No ale różne cuda
    widziałem w starych ew. "odnawianych" instalacjach elektrycznych. Nagorzej w
    starych blokach z wielkiej płyty. Kabel jak stary płaski antenowy tylko
    węższy na środku gwóźdz któy może nie od razu ale po latach robi krecią
    robotę.

    Wchodzi jeszcze w grę nagromadzenie ładunku wskutek przepływu ale wtedy kran
    musiałby być nie uziemiony. Nie znam się na tym za mocno, ale wiem że kiedyś
    z samochodami była słynna akcja zapraszania właścicieli do serwisu - tzw.
    Astralne tankowania.

    Sam jestem ciekaw gdzie jest winowajca.

    Pozdr
    J23

  • 9. Data: 2009-02-05 10:46:34
    Od: "Kamtzu" <k...@U...tlen.pl>

> [...]
    > b) odlaczenia zasilania podgrzewacza na bezpiecznikach (!!!)
    > c) odlaczenia zasilania calego pietra (!!!)

    Czyli tak, napiecie sie samo pojawia i znika mimo rozlaczenia calego
    obwodu... Moze ma to jakis zwiazek z
    urzadzeniami poza Twoim mieszkaniem? Źle zerowana pralka, zmywarka na dole?
    lodowka? hydrofor?

  • 10. Data: 2009-02-05 11:06:00
    Od: "TomiLee" <t...@w...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Taka jest moja teza, no ale niech się elektrycy wypowiedzą. Tylko zadziwia
    > mnie to że odłączenie wszystkiego nie zmienia sytuacji.

    Jeśli po odłączeniu prądu na pietrze nadal jest napięcie w kranie, to może
    przebicie jest na parterze.
    Sprawdz czy to samo sie dzieje przy odlaczeniu glownego bezpiecznika.

    Pozdr.