  • 1. Data: 2009-03-04 06:13:38
    Temat: Stacja zmiekczania wody
    Od: mmak <s...@t...pl>

    Witam

    Zastanawiam sie nad zakupem po ostatniej awarii pieca gazowego
    viessmann 222 z zasobnikiem (oj bedzie kosztowac czyszczenie z
    kamienia), w mojej miejscowosci jest b.twarda woda i nawet polecili mi
    to urzadzenie serwisanci, prosze o porady w temacie - czy warto, jesli
    tak to na jakie urzadzenia warto zwrocic uwage, ile moze kosztowac
    montaz, jak droga jest eksploatacja - tylko sol? (mozna uzywac taka
    jak do zmywarki? w sensie granulki), o co jeszcze powinienem spytac?

    pozdr

  • 2. Data: 2009-03-04 07:34:35
    Temat: Re: Stacja zmiekczania wody
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    stacja to 2000-3000
    montaz zrobilem sam, sól to jakies 30 zl na 2-3 miesiace
    do zmywarki juz soli nie daje
    zaluje tylko, ze tak dlugo sie meczylem z twarda woda a wystarczylo kupic filtr
    :)

  • 3. Data: 2009-03-04 07:43:05
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    gasper pisze:
> [...]
    > do zmywarki juz soli nie daje
    > zaluje tylko, ze tak dlugo sie meczylem z twarda woda a wystarczylo
    ja tez potwierdzam
    kupiłem takie coś, ok 3000zł
    inna kultura mycia ;)

    jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

    michał

  • 4. Data: 2009-03-04 09:17:36
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > ja tez potwierdzam
    > kupiłem takie coś, ok 3000zł
    > inna kultura mycia ;)
    > jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

    pochwalcie się konkretami
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2009-03-04 09:22:35
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    glang pisze:

    > pochwalcie się konkretami
    > pzdr
    > GL
    ja mam coś takiego

    http://www.global.com.pl/index3.inc.php?go=5&op=1&og
    =30

    kupuje sól i wszystko gra

    michal

  • 6. Data: 2009-03-04 10:28:16
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    Usrobo pisze:

    > jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

    Dziwne. Afair to miękka woda nie pozostawia osadów z mydła.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 7. Data: 2009-03-04 11:12:15
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "hephalump" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Dziwne. Afair to miękka woda nie pozostawia osadów z mydła.

    jak sie dobrze spłucze :)
    zaletą miekkiej wody jest to, że można do prania, mycia itd. używać mniej
    środków czystości przy tej samej skuteczności

  • 8. Data: 2009-03-04 13:11:48
    Od: "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl>

    > jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć
    >

    > michał

    Wydaje mi sie, ze to nie mydlo, tylko miekka woda daje takie "sliskie"
    uczucie. Ja sie juz przyzwyczailem, ale faktycznie na poczatku takie dziwne
    uczucie bylo.
    Maciej

  • 9. Data: 2009-03-04 15:46:10
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Maciej wrote:

    > Wydaje mi sie, ze to nie mydlo, tylko miekka woda daje takie "sliskie"
    > uczucie. Ja sie juz przyzwyczailem, ale faktycznie na poczatku takie
    > dziwne uczucie bylo.

    Zmiękczacz jest źle wyregulowany. Możesz ustawić większą twardość wody.

    pozdrawiam Piotr

  • 10. Data: 2009-03-04 16:19:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Usrobo wrote:
    > ja tez potwierdzam
    > kupiłem takie coś, ok 3000zł
    > inna kultura mycia ;)
    >
    > jedyny minus to woda tak miękka ze mydło z rąk nie chce sie zmyć

    może jednak trzeba wyregulować tę stację. W tych z BIMsa jest z tyłu na
    zespole przyłączanym taka śrubka którą jest ustawia ile wody twardej ma
    przechodzić tak zęby woda miała kilka stopni twardości.

    zbyt miękka nie nadaje sie do używania.