  • 1. Data: 2012-09-18 16:11:01
    Temat: Stęchlizna w piwnicy
    Od: Stodoła <w...@g...com>

    Jak to wykorzenić?
    Dom ceglany, wybudowany w okolicy 1920 roku.
    Ściany grube na mniej więcej pół metra
    okna w piwnicy z metalowymi ramkami wielkości mniej więcej 60X30cm
    szyba pojedyńcza
    W zimie na szybach osiada gruba wartswa lodu.
    W zimie tak nie cuchnie jak w lecie.
    W porze letniej gdy zamykam okna cuchnie zdecydowanie gorzej niż gdy okna są otwarte.
    Piwnica głęboka na +/-160cm, wystaje ponad grunt na wysokośc około 30cm.
    Jakieś 10 lat temu cały zewnętrzny fundament był odkopany i wysamarowany smołą.
    Piwnica nie jest ogrzewana, jest pieć gazowy, ale nie ma rozprowadzonych grzejników.

    Jak osuszyć?
    - wykopać rów naokoło wewnętrznego fundamentu i wrzucić rurę perforowaną owinięta w
    "pończochę" i podłączoną do beczki z pompą wyrzutową?
    - kupić/zamontować okna
    - zmontować ogrzewanie w piwnicy

    a może coś jeszcze?

    tnx

  • 2. Data: 2012-09-18 19:49:05
    Temat: Re: Stęchlizna w piwnicy
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 18.09.2012 16:11, Stodoła pisze:
    > Jak to wykorzenić?
    stały przewiew.
    użytkuje /po częsci posiadam 2 piwnice w 2 różnych budynkach. W obydwu
    czasami trzymam rowery i inne graty. Tu i tam na rączkach rowerów,
    siodełkach i tam gdzie dotykałem przedmioty spoconą ręką, wyrasta taki
    delikatny mech. Ciężko miałem z jedną i drugą wspólnotą. Aż jedni się
    zgodzili na wetylacje. z jednej strony budynku zrobiłem 2 rury
    kanalizacyjne - wentylacyjne, a po drugiej kratkę wentylacyjną w
    wycieraczce. Dokładniej mówiąc, zdjąłem całą konstrukcje wycieraczki,
    zrobiłem ją ażurową z miską wężem na sciekającą wodę (na górę
    standardowa gruba guma)
    Reasumując: z jedne strony 30x60cm z drugiej 2 razy rura (chyba 125mm)
    Smierdziało z kratki stęchlizną, wilgocią przez pół roku. teraz nie
    śmierdzi, mech nie wyrasta.

    ToMasz

  • 3. Data: 2012-09-19 07:53:49
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Jaką masz latem temperaturę w tej piwnicy latem? Czasem latem temperatura kondensacji
    ze względu na wysoką wilgotność bezwzględną przekracza 20 C. Jeżeli mury w piwnicy
    mają temperaturę niską 12 - 15 C to non stop kondensuje się woda. Mocna wentylacja w
    ciepłe dni służy też nagrzewaniu takich murów. Mimo wszystko przy tak grubych,
    nieocieplonych murach ciężko Ci będzie podnieść ich temperaturę latem do bezpiecznych
    19 - 20 C.
    Zupełnie strzelam może po zimie gdy mury obeschną (zimą jest bardzo mało wilgoci w
    powietrzu dlatego mury przesychają) jakieś malowanie murów od wewnątrz farbą
    nieprzepuszczającą wilgoci ? Może jakieś delikatne ocieplenie od środka?
    Ja swoją piwnicę latem nagrzewam ciepłem spod dachu - wentylatory tłoczą powietrze
    gdy świeci słońce. Mam dwie korzyści w jednym - chłodniejsze poddasze i cieplejszą
    piwnicę - ciepło odzyskuję jesienią.
    pozdr

  • 4. Data: 2012-09-19 18:50:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2012 07:11:01 -0700 (PDT), Stodoła napisał(a):

> [...]
    > - wykopać rów naokoło wewnętrznego fundamentu i wrzucić rurę perforowaną owinięta w
    "pończochę" i podłączoną do beczki z pompą wyrzutową?

    Zapewnić wentylację? Bo wiesz, woda musi gdzieś wyjść...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356