    From: Bartosz Radwan <b...@s...info>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Szlifierka taśmowa - jaka?
    Date: Sun, 23 Aug 2015 18:22:10 +0200

    Cześć

    Mam do wykonania trochę prac w drewnie, które najlepiej wykonać
    szlifierką taśmową - mowa o powierzchni rzędu kilkadziesiąt m? (ściany
    budynku z półbala), oraz o znacznie mniejszej powierzchni - płaskie
    powierzchnie okien drewnianych.

    Wczoraj zajechałem jedną taką maszynę "marketową" (mniejsza o markę) -
    po kilku godzinach pracy przerywanej spadającą taśmą (nie dało się
    wyregulować) szlifierka przestałą się włączać (nie była to praca ciągła,
    maszyna nie byłą przegrzana o ile można to stwierdzić dotykając ręką
    obudowy). Fakt, nie była nowa, w zasadzie to była pożyczone - chciałem
    zobaczyć, jak mi pójdzie.

    Postęp prac (jak dało się już pracować) był bardzo dobry, ale spadająca
    taśma mocno mnie irytowała.

    Wobec powyższego już wiem, że "marketową" marką chyba nie obskoczę tych
    prac, które chcę wykonać.

    Pytanie jaką markę i model wybrać?

    Na znanym portalu aukcyjnym jest trochę używanego sprzętu, np. DeWalt,
    Makita, Bosh.

    W opisach czasami mowa o łożyskach igłowych (pyłoodpornych), czy
    aluminiowycg rolkach.

    Na co zwracać uwagę, aby taśma nie spadała co chwilę i szlifierka nie
    padła po kilku godzinach pracy?

    Przykładowe modele (większość używanych)

    - Makita 9911 + makpak
    - Makita 9910
    - MAKITA MAKTEC MT941
    - DeWALT DW432