  • 1. Data: 2015-08-23 18:22:10
    Temat: Szlifierka taśmowa - jaka?
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    Cześć

    Mam do wykonania trochę prac w drewnie, które najlepiej wykonać
    szlifierką taśmową - mowa o powierzchni rzędu kilkadziesiąt m? (ściany
    budynku z półbala), oraz o znacznie mniejszej powierzchni - płaskie
    powierzchnie okien drewnianych.

    Wczoraj zajechałem jedną taką maszynę "marketową" (mniejsza o markę) -
    po kilku godzinach pracy przerywanej spadającą taśmą (nie dało się
    wyregulować) szlifierka przestałą się włączać (nie była to praca ciągła,
    maszyna nie byłą przegrzana o ile można to stwierdzić dotykając ręką
    obudowy). Fakt, nie była nowa, w zasadzie to była pożyczone - chciałem
    zobaczyć, jak mi pójdzie.

    Postęp prac (jak dało się już pracować) był bardzo dobry, ale spadająca
    taśma mocno mnie irytowała.

    Wobec powyższego już wiem, że "marketową" marką chyba nie obskoczę tych
    prac, które chcę wykonać.

    Pytanie jaką markę i model wybrać?

    Na znanym portalu aukcyjnym jest trochę używanego sprzętu, np. DeWalt,
    Makita, Bosh.

    W opisach czasami mowa o łożyskach igłowych (pyłoodpornych), czy
    aluminiowycg rolkach.

    Na co zwracać uwagę, aby taśma nie spadała co chwilę i szlifierka nie
    padła po kilku godzinach pracy?

    Przykładowe modele (większość używanych)

    - Makita 9911 + makpak
    - Makita 9910
    - MAKITA MAKTEC MT941
    - DeWALT DW432
    - Bosch Professional GBS 75 AE
    - BOSCH PBS 7A
    - BOSH PBS 7AE
    - BOSH PBS 75 A
    - Black&Decker KA85
    - Różne modele JCB
    - HITACHI SB10V2

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Bartek

  • 2. Data: 2015-08-23 18:38:18
    Temat: Re: Szlifierka taśmowa - jaka?
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Bartosz Radwan" <b...@s...info> wrote in message
> [...]
    > półbala), oraz o znacznie mniejszej powierzchni - płaskie powierzchnie okien
    [...]
    > Na co zwracać uwagę, aby taśma nie spadała co chwilę i szlifierka nie padła po
    > kilku godzinach pracy?
    > Przykładowe modele (większość używanych)

    tasma mi jeszcze nigdy nie spadala 'sama z siebie', podejrzewam ze
    szlifierka miala niekompletna lub uszkodzona regulacje

    zdecydowanie gdybym planowal kilkadziesiat metrow tasmowka po scianach
    to bralbym mozliwie lekka, byle miala wystarczajaca moc, ale tylko nowa
    i reklamowal w razie potrzeby (ew. dokupujac druga)

    --
    http://db.org.pl/

  • 3. Data: 2015-08-23 18:46:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taśma spada od zbyt silnego przyciskania. Dobrym wyborem jest marketowa
    niskobudżetowa kupiona na paragon bo ma dwa lata gwarancji i nie naprawiają a
    wymieniaja na nową jak się popsuje. Gwarancja nie marketowych i drogich jest umowna.
    Jak się popsuje to serwisy robią wszystko żeby było z winy użytkownika. Jak zdechnie
    markowa to nie masz przez kilkanaście dni jak marketowa i jak masz blisko do sklepu i
    jest akurat czynny to przestój trwa kilka godzin.

  • 4. Data: 2015-08-23 20:28:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 sierpnia 2015 18:22:12 UTC+2 użytkownik Bartosz Radwan napisa
    > Pytanie jaką markę i model wybrać?

    Jak masz jakiś market blisko to bierz coś w miarę lekkiego, robionego dla
    marketu-jakaś ich marka własna. Jak padnie to wymienią na nową- jak kupisz coś
    markowego to też może paść ale będziesz bujał się tygodnie z serwisem
    Chyba w Lidlu Parkside ostatnio widziałem- dosć trudna do zajechania marka, tylko że
    na bieżąco w sprzedaży nie ma.

  • 5. Data: 2015-08-24 08:14:20
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 23.08.2015 o 20:28, Kris pisze:
> [...]
    > Chyba w Lidlu Parkside ostatnio widziałem- dosć trudna do zajechania marka, tylko

    w Lidlu właśnie teraz jest i się zastanawiam czy kupić...

  • 6. Data: 2015-08-24 08:44:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 08:14:22 UTC+2 użytkownik albercik napisał:
    > w Lidlu właśnie teraz jest i się zastanawiam czy kupić...
    Szlifierki taśmowej nie miałem ale np. piła tzw lisio ogon parkside właśnie słuzy mi
    już dość długo. U mnie ma lekka robote ale szwagier ma taką sama i przy naprawie
    palet ją regularnie używa i tez już ze dwa lata bez awarii.
    Generalnie ten Parkside wygląda na dość solidny sprzęt

  • 7. Data: 2015-08-24 09:09:23
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Chyba w Lidlu Parkside ostatnio widziałem- dosć trudna do zajechania marka,
    >tylko że na bieżąco w sprzedaży nie ma.

    ja mam takei cos. wlasnie kupiona marka wlasna w casto, nazwy nie pamietam -
    latwo ustalic.
    po kilku godzinach pracy !@#$wamać! nie odpala!
    serwis, standardowa ! naprawa z pozbyciem sie sprzetu na - chyba dwa
    tygodnie - i powrot z gwary z info ze walnal wlacznik.
    zrobiona chodzi do tej pory ok.
    ale nie pracuje jakos duzo.
    a bralem bo chyba nawet 3 lata gwarancji jest.

  • 8. Data: 2015-08-24 09:28:45
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 23 sierpnia 2015 18:22:12 UTC+2 użytkownik Bartosz Radwan napisał:
> [...]
    > padła po kilku godzinach pracy?
    >

    > Przykładowe modele (większość używanych)

    Mam makite i polecam. Niestety nie pamiętam który model.
    Zeszlifowała jakieś 70m2 parkietu i działa nadal bezproblemowo.

    Nie do zajechania.

  • 9. Data: 2015-08-26 08:35:41
    Od: Bartosz Radwan <b...@s...info>

    On 23.08.2015 18:22, Bartosz Radwan wrote:

    > Wczoraj zajechałem jedną taką maszynę "marketową" (mniejsza o markę) -
    > po kilku godzinach pracy przerywanej spadającą taśmą (nie dało się
    > wyregulować) szlifierka przestałą się włączać

    Gwarancji na ten sprzęt brak - oczyściłem styki włącznika (o dziwo, dał
    się rozebrać i złożyć), szlifierka odżyła.

    Spróbuję nią jeszcze porobić chwilę ;).

    Dzięki za rady.

    Bartek

  • 10. Data: 2015-08-26 14:35:18
    Od: Majka <k...@g...com>

> [...]
    > Cześć
    >
    > Mam do wykonania trochę prac w drewnie, które najlepiej wykonać

    Jest teraz w Lidlu taśmowa szlifierka. Nazywane są Parkside.
    To /chyba/ dawne modele Boscha - wszystkie produkty parkside łudząco przypominają
    boschowskie urządzenia sprzed kilku lat (popatrz na używki na allegro, anwet na te
    uszkodzone, i porównaj z wyglądem Lidlowyk parksajdów).

    Kupiłam taką szlifierkę w zeszłym roku za 139 w Lidlu. Dziś jest w ofercie za 119.
    Tez w Lidlu dostaniesz do tego komplet papierów/taśm o sześciu gradacjach za 9,99 zł.
    Gwarancja 2 lata, realizowana przez każdy sklep Lidl.

    Moją szlifierką /Parkside - Lidl/ szlifowałam dwoje drzwi do gołego drewna, szerokie
    ościeżnice, dwie duże skrzynie na narzędzia w garażu, różne wykończenia krawędzi i
    liczne doszlifowania po cięciach.
    Wiele rzeczy z dużym dociskiem, choć w instrukcji zalecają z naciskiem takim jak
    ciężar urządzenia, lub delikatnie większym. Duży nacisk nie zaszkodził, ważne żeby
    przy dużym nacisku nie przesuwać jej w boki po materiale.
    Dużo też używam jej jako stacjonarną, przykręcona do blatu stołu w garażu - Parkside
    daje specjalne uchwyty wraz ze szlifierką, mocujemy taśmą w górę.
    ma reg. obrotów i blokadę wyłącznika /wygodne/.
    Na koniec - ostatnio zrobiłam ponad dwadzieścia klocków/sześcianów z kantówki 7x7 -
    klocki szlifowałam "na lustro" i zaokrąglałam krawędzie, są to teraz klocki z
    surowego drewna dla dziecka dwulatka do zabawy przed domem. Zabawa przednia.

    Szlifierka żyje po tym wszystkim.
    Jak remontowali u mnie Lidla to zrobili wyprzedaż zaległości z magazynu, i komplety
    taśm (6szt) sprzedawali po 1 zł.
    Najwięcej zużywa się tych grubych (40/60/80), a najdelikatniejszych niemal wcale
    (150).

    Taśma przy jednej z prac zaczęła się zsuwać, ale nie wypadała, tyko w stronę zabudowy
    samego urządzenia.
    Do regulacji jest śrubka ukryta w osi przedniej rolki - półtora obrotu i działa
    ponownie jak należy.

    W moim przypadku (nie znam się na serwisowaniu, nie jestem jakimś profi
    rzemieślnikiem, i budżet niski) Parkside za 139 zł (wtedy, teraz 119zł) jest idealna.

    Poza tym nie stać mnie na Boscha/Makite za kilkaset zł za najtańszy model.

    Rozpisałam się.
    Majka