  • 1. Data: 2015-08-21 15:09:41
    Temat: Jakie palniki do usuwania roślin polecacie ?
    Od: olek <o...@w...pl>

    Jakie palniki do usuwania roślin polecacie i czy w ogole polecacie ?

  • 2. Data: 2015-08-21 22:16:53
    Temat: Re: Jakie palniki do usuwania roślin polecacie ?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-21 o 15:09, olek pisze:
    > Jakie palniki do usuwania roślin polecacie i czy w ogole polecacie ?

    F-4 Phantom nieźle sobie radził:
    http://tinyurl.com/ov6tmgh
    Jacek

  • 3. Data: 2015-08-22 09:56:24
    Od: olek <o...@w...pl>

    :) a tak na poważnie ? i oczywiscie zwalczania chwastów :)

  • 4. Data: 2015-08-22 12:14:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-08-22 o 09:56, olek pisze:
    > :) a tak na poważnie ? i oczywiscie zwalczania chwastów :)

    Zwalczanie chwastów palnikiem to niepoważny pomysł - to przysłowiowa
    "donkichoteria", dlatego też dostałeś niepoważną odpowiedź :)
    Po pierwsze, aby spalić zieloną roślinę potrzeba dużo energii, bo
    wcześniej z rośliny musi odparować woda, która podczas podgrzewania i
    parowania pochłania ogromne ilości energii. Zatem koszt zużytej energii
    będzie duży.
    Po drugie palnikiem możesz spalić tylko i wyłącznie łodygi, a korzeń
    nadal pozostaje w ziemi. Z tego korzenia i tak roślina się odrodzi.
    Nawet wyrywając rośliny jest większa szansa, że wyrwiesz je z korzeniami.
    Aby całkowicie pozbyć się roślin, używa się herbicydów.
    Najpopularniejszym z nich jest Roundup. Niedawno był o tym wątek, a z
    resztą wątki o tym specyfiku co trochę się pojawiają na tej grupie.

  • 5. Data: 2015-08-22 12:16:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 22 sierpnia 2015 12:15:01 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Najpopularniejszym z nich jest Roundup. Niedawno był o tym wątek, a z
    > resztą wątki o tym specyfiku co trochę się pojawiają na tej grupie.

    Ale taki palnik bylby w sumie jest calkiem niezly po tym jak roundup zrobi
    juz swoja robote i roslina uschnie - zamiast pielenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-08-22 12:28:30
    Od: olek <o...@w...pl>

    W dniu 2015-08-22 o 12:16, Adam Sz. pisze:

    > Ale taki palnik bylby w sumie jest calkiem niezly po tym jak roundup zrobi
    > juz swoja robote i roslina uschnie - zamiast pielenia :)
    > pozdr.

    Dokładnie oto chodzi, jak randap zrobi robote, roślina uschnie to nie
    chce mi się wyrywać tylko bym palnikiem bym te suche upalił :)

  • 7. Data: 2015-08-22 13:02:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-08-22 o 12:28, olek pisze:

    > Dokładnie oto chodzi, jak randap zrobi robote, roślina uschnie to nie
    > chce mi się wyrywać tylko bym palnikiem bym te suche upalił :)

    To jakikolwiek dekarski + mała butla LPG.
    Ale najbezpieczniejsza byłaby pochodnia zrobiona z kawałka szmaty
    nasączonej jakąkolwiek substancją palną, a najlepiej zwinięta z taśmy
    bawełnianej nasączonej parafiną. Takie pochodnie można także kupić w
    marketach budowlanych.

  • 8. Data: 2015-08-22 14:02:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 22 sierpnia 2015 13:02:37 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > To jakikolwiek dekarski + mała butla LPG.

    Takim właśnie palnikiem kilkakrotnie już widziałem jak wypalali chwasty z kostki
    granitowej na miejskich placach