  • 1. Data: 2015-08-19 20:58:11
    Temat: klimatyzacja, pompa ciepła w roli ogrzewania?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    ostatnio jeden student z rodziny, wpadł na pomysł żeby grzać cały rok
    klimą. Nie wiem czy geniusz czy teoretyk, ale ma pi razy oko taki pomysł
    twierdzi że w roli grzania pompa ciepła (wymiennik za oknem) powinna być
    4 razy wydajniejsza niż farelka o tej samej mocy
    podobno zima dla pompowania ciepła nie jest problemem. oczywiście w tem.
    bliskiej zera będzie problem zamarzania wody na wymienniku za oknem, ale
    problem zniknie gdy przyjdą prawdziwe mrozy
    jak mrozy już przyjdą, to on zastosuje dwie "klimy" w genialnym
    ustawieniu kaskadowym. co wg niego jest najtańszym ogrzewaniem pomijając
    węgiel.

    proszę o komentarz. ja klimę mam tylko w aucie :)

    ToMasz

  • 2. Data: 2015-08-19 21:33:49
    Temat: Re: klimatyzacja, pompa ciepła w roli ogrzewania?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 19 sierpnia 2015 20:58:12 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > jak mrozy już przyjdą, to on zastosuje dwie "klimy" w genialnym
    > ustawieniu kaskadowym. co wg niego jest najtańszym ogrzewaniem pomijając

    Generalnie ma racje, poza tym ze bedzie mial ogromny problem z zamarzaniem
    wymiennika. Prawdziwych mrozow to w tym roku bylo moze 2 dni - reszta
    to zima nijaka :-) To bedzie dzialac jak zwykla pompa ciepla powietrzna.
    Ale o COPie 4 to niech zapomni (moze w dni kiedy na zewnatrz bedzie >10stC).
    Raczej w granicy 2-2,5, a jak temp. spadnie ponizej -5 to w ogole moze
    mu to przestac grzac :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.