  • 1. Data: 2015-08-18 10:11:37
    Temat: Termowentylator 5KW
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    Witam
    Jako że jest jeszcze lato a z marketów "wywiało" wentylatory (pustki na
    pólkach) pomyślałem aby przygotować się do zimy w swoim garażu. Poza
    sezonem ceny troszkę niższe więc zrobiłem rozeznanie i
    najodpowiedniejszym okazał się termowentylator 5kW z tzw. grzałkami
    niskotemperaturowymi. Jak to jest z wydajnością takiego urządzenia? Do
    ogrzania garaż 24 m2 co w przybliżeniu daje około 70m3. Tradycyjny
    farelek 2kW w większe mrozy nie do końca się sprawdza. Ściany o grubości
    24 cm + 12 cm styropianu. Brama segmentowa.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-08-18 11:49:28
    Temat: Re: Termowentylator 5KW
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-18 o 10:11, EiNStEiN pisze:
> [...]
    > farelek 2kW w większe mrozy nie do końca się sprawdza. Ściany o grubości
    > 24 cm + 12 cm styropianu. Brama segmentowa.
    Dokup drugą farelkę. Taniej wyjdzie i przyda się nie tylko do garażu, bo
    takiego termowentylatora 5 kW raczej w mieszkaniu nie załączysz.
    Poza tym 22 ampery poboru prądu, to całkiem sporo i nie każde gniazdo to
    wytrzyma na dłuższą metę.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-08-18 11:52:57
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    W dniu 2015-08-18 o 11:49, Jacek pisze:
> [...]
    > takiego termowentylatora 5 kW raczej w mieszkaniu nie załączysz.
    > Poza tym 22 ampery poboru prądu, to całkiem sporo i nie każde gniazdo to

    Myślałem nad takim na 400V, bo instalację posiadam.

  • 4. Data: 2015-08-19 20:53:27
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Myślałem nad takim na 400V, bo instalację posiadam.

    może klimatyzator kup, podłącz "odwrotnie"?
    ToMasz

  • 5. Data: 2015-08-19 22:12:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co odwrotnie skorą są klimatyzatory w których jednym przyciśnięciem na pilocie
    sprawia się że działają odwrotnie a dwoma innymi ustawia się temperaturę w
    pomieszczeniu.

  • 6. Data: 2015-08-20 08:16:22
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

> [...]
    sprawia się że działają odwrotnie a dwoma innymi ustawia się temperaturę w

    Panowie
    Zadałem konkretne pytanie, nie schodźmy na temat klimy. Koszt zakupu
    klimy a przenośnego termowentylatora jest znaczny. Do pomieszczenia
    gospodarczego lub garażu klima mi nie potrzebna. Chciałbym poznać opinie
    użytkowników w/w sprzętu. Nie chcę również kupować tradycyjnej farelki.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-08-20 10:14:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "EiNStEiN" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > gospodarczego lub garażu klima mi nie potrzebna. Chciałbym poznać opinie
    > użytkowników w/w sprzętu. Nie chcę również kupować tradycyjnej farelki.

    No ale jakich opinii oczekujesz?

    Prąd zmienia się na ciepło w 100%, Więc termowentylator o mocy 4 kW nagrzeje
    pomieszczenie tak samo szybko jak dwie farelki po 2 kW każda. A jak chcesz
    mieć ciepło trzy razy szybciej to musisz dać trzy razy większa moc itd.

    Natomiast jeśli chodzi o użytkowanie (a o to nie pytałeś) to IMO
    termowentylator do przeciętnego garażu się nie nadaje ze względu na kurz. To
    znaczy jak twój garaż jest ładnie wypłytkowany i przypomina salę operacyjną
    to ok, ale jak to zwykły garaż gdzie raz się parkuje auto a raz szlifuje
    deski to taki mocny wentylator sprawi tylko że będziesz to wszystko
    wdychał - żadna frajda. Dodatkowo każdy drewniany pyłek który padnie na
    grzałkę będzie powodował smród palonego drewna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2015-08-20 10:15:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 08:16:17 UTC+2 użytkownik EiNStEiN napisał:
    > Nie chcę również kupować tradycyjnej farelki.

    jesli nie chcesz kupic najbardziej sensownego urzadzenia to nie dziw sie ze ludzie
    wymyslaja inne rozwiazania. A co ci 2 albo 3 farelki przeszkadzają?

    b.

  • 9. Data: 2015-08-25 18:42:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak mają przeszkadzać jeśli dwie farelki zajmą mniej miejsca niż nagrzewnicaa
    elektryczna z nadmuchem, bo tak to się chyba nazywa, o mocy 5kW. Fakt że braknie
    kilowata. Farelki mają bardzo korzystną cechę. Rewelacyjny stosunek mocy do ceny. Jak
    poszukać to za 27 złotych daje się kupić. 35 zyli to taka normalna cena. Niedawno za
    grzałkę do prodiżą (650W) zapłaciłem 12 złotych. Mają i farelki wadę w stosunku do
    nagrzewnicy z wentylatorem. One zamieniaja 100% na ciepło ale wypuszczają powietrze o
    wysokiej temperaturze przez co zasięg podmuchu jest niewielki. One do małych
    pomieszczeń są dobre. Taka nagrzewnica 5kW przewalaa dużo powietrza a to co wylaatuje
    ma niską temperaaturę. Dużo szybciej będzie się odczuwało że coś grzeje.

  • 10. Data: 2015-08-26 09:03:22
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

> [...]
    ma niską temperaaturę. Dużo szybciej będzie się odczuwało że coś grzeje.

    O właśnie taka konkretną odpowiedź mi chodziło.