  • 1. Data: 2015-08-20 19:11:51
    Temat: cena mieszkania
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja do Kolegów z PiSu

    jakie są średnie opłaty za mieszkania, chodzi o wszelkie opłaty za
    mieszkanie w mieszkaniu:
    - własnościowym
    - nie własnościowym (nie pamiętam jak to się nazywa, spółdzielcze czy
    jakoś tak)?

  • 2. Data: 2015-08-20 19:52:06
    Temat: Re: cena mieszkania
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.08.2015 o 19:11, platformowe głupki pisze:
> [...]
    > mieszkanie w mieszkaniu:
    > - własnościowym
    > - nie własnościowym (nie pamiętam jak to się nazywa, spółdzielcze czy
    bytom. mieszkania od 1000zł/m2. za 2 tyś za metr masz full wypas.
    własnościowe: czynsz pi razy oko 100zł za 50m2, do tego fundusz
    remontowy, 1.5zł-4zł za metr. z tego są finansowane remonty
    Ogrzewanie, jak jest mądre, 1200zł rocznie, czyli 100zł/mc. jak jest
    głupie,to nawet 5 razy tyle. woda na kubiki, prąd na kilowaty, śmieci od
    osoby.

    ToMasz

    PS. Bezpartyjny

  • 3. Data: 2015-08-20 19:55:20
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dzięki! ale prawdę mówiąc wolałbym konkretne kwoty, ile się buli tak
    miesięcznie w lecie i ile w zimie, skoro już o tym wspomniałeś...

    czy 300 PLN miesięcznie to dużo czy mało?

  • 4. Data: 2015-08-20 20:10:02
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > dzięki! ale prawdę mówiąc wolałbym konkretne kwoty, ile się buli tak
    > miesięcznie w lecie i ile w zimie, skoro już o tym wspomniałeś...
    >
    > czy 300 PLN miesięcznie to dużo czy mało?

    W zimie to sam gaz tyle zapłaciłem za miesiąc. 82 metry co+cwu.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2015-08-20 22:50:04
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > mieszkanie w mieszkaniu:
    > - własnościowym
    > - nie własnościowym (nie pamiętam jak to się nazywa, spółdzielcze czy
    Ja nie z PiS, ale co mi tam:
    - eksploatacja: 1,37zł/m2
    - podatek od nieruchomości: 0,06zł/m2
    - fundusz remontowy: 0,68zł/m2
    - fundusz remontowy celowy: 0,60zł/m2
    - konserwacja zasobów: 0,58zł/m2
    - użytkowanie gruntu: 0,16zł/m2
    - co zaliczka: 2,45zł/m2
    - zw zaliczka: 11,47zł/m3
    - zw opłata stała: 5,96/os.
    - gaz zaliczka: 8,70zł/os.
    - dźwig: 4,00zł/os.
    - energia elektryczna: 0,40zł/m2
    - działalność społeczno-kulturalna: 0,08zł/m2
    - wywóz śmieci: 37,00zł/szt.
    - cw opłata stała: 0,15zł/m2
    Warszawa, mieszkanie własnościowe, łącznie jakieś 900-parę zł za niecałe
    55m2. Oczywiście "energia elektryczna" powyżej, to zużycie za jakieś
    części wspólne. Normalnie jest jeszcze rozliczenie z licznika.

    Maciek

  • 6. Data: 2015-08-20 23:05:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.08.2015 o 19:55, platformowe głupki pisze:
    > dzięki! ale prawdę mówiąc wolałbym konkretne kwoty, ile się buli tak
    > miesięcznie w lecie i ile w zimie, skoro już o tym wspomniałeś...
    >
    > czy 300 PLN miesięcznie to dużo czy mało?
    Warszawa - bardzo mało. Bytom - przeciętnie. oczywiście za mieszkanko
    nie apartament. LAto/zima mała zmiana, bo 1 przelew jest na kilka
    miesięcy, z opóżnieniem.

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-08-21 11:54:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej nie spodziewaj się odpowiedzi bo to grupa tych co uważają że mieszkanie we
    wlasnym domu prawie nic nie kosztuje. Odpowiedź na Twoje pytanie jest dla nich bardzo
    niekorzystna bo obala jakiś mit. Oni uważają że czynsz za kawalerkę to nie 150
    złotych z ogrzewaniem a 1500 + oplaty.

  • 8. Data: 2015-08-21 14:45:57
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    niekorzystna bo obala jakiś mit. Oni uważają że czynsz za kawalerkę to nie 150

    To, że Tobie się tanio udało, bo Twój kamienicznik, to filantrop, nie
    wpływa niestety na ceny reszty wynajmowanych mieszkań.

    Nawet w Twojej Łodzi nie mogę znaleźć nic do 350zł za miesiąc.
    http://otodom.pl/wynajem/mieszkanie/lodz/?search[fil
    ter_float_price%3Ato]=350&search[description]=1&sear
    ch[dist]=0
    Znalazłem za to AŻ dwie oferty na mieszkania w okolicach 30m2 w cenie
    wynajmu 400zł/miesiąc. Ale to tylko opłata za wynajem, dochodzą do tego
    dodatkowe koszty czynszu, i robi się nagle 600-700zł miesięcznie.
    I tak to wygląda praktycznie w całej Polsce, dlatego wszyscy tu piszą,
    że to będzie 1500 a nie 150zł za miesiąc.

    Mieszkałem w wynajmowanym mieszkaniu, potem we własnościowym, oba po
    około 60m2 powierzchni. Teraz mieszkam w domu o ponad dwukrotnej
    powierzchni i czy w to wierzysz czy nie, to utrzymanie domu kosztuje
    mnie mniej niż tych mieszkań.

  • 9. Data: 2015-08-21 16:12:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak byś uważnie czytał że zrozumieniem to pytającemu chodzi nie o mieszkania które
    ktoś ma bo ma własnościowe, spóldzielcze albo z kwaterunku a nie o te własnościowe,
    spóldzielcze czy z kwaterunku mniej lub bardziej legalnie podnajmowane komuś
    trzeciemu. Ktoś mieszka w mieszkaniu spółdzzielczym bo jest członkiem spółdzielni i
    płaci jakiś czynsz. Ktoś inny mieszka w takim samym mieszkaniu ale własnościowym i
    też pląci jakiś czynsz. I według mnie pytanie jest o to który płaci więcej i o ile
    więcej. Znajomi kupilimieszkanie w wyremontowanej od podstaw kamienicy. Jest ich,
    mają księgę wieczystą itp. W kamienicy jest wspólnota. mieszkanie jest bezczynszowe.
    Składają się na fundusz remontowy, węgiel bo mają własne centralne ogrzewanie,
    dozorcę który w zimę dodatkowo zajmuje się ogrzewaniem. Te i jeszcze pewno kilka
    innych wydatków koszztuje ich 100 złotych na miesiąc za mieszkanie ~ 60m2. Ciepła
    woda kosztuje ich bardzo mało bo jest robiona w ich kotłowni na ich węglu z wody
    zimnej którą kupują od wodociągów. Odpowiadając pytającemu fanowi PIS 60m2 ~ 100
    złotych + kilkanaście kilkadziesiąt złotych miesięcznie za ciepłą wodę i ogrzewanie
    zależnie od pory roku.

  • 10. Data: 2015-08-21 17:21:10
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    płaci jakiś czynsz. Ktoś inny mieszka w takim samym mieszkaniu ale własnościowym i
    Rozumiem dokładnie co on napisał. Pytał o WSZELKIE OPŁATY w mieszkaniu
    własnościowym i niewłasnościowym. Z tym, że to wszelkie, to może być
    nawet służąca, robiąca codziennie właścicielowi loda na dzień dobry.
    Tak się składa, że każde mieszkanie ma jakiegoś właściciela, a na opłaty
    składa się wiele czynników. Czasem jest to czynsz, czasem to fundusz
    remontowy + dodatkowy za zarządzanie i eksploatację, do tego może dojść
    "prowizja" za sam wynajem, a to wszystko składa się na opłaty.

    > I według mnie pytanie jest o to który płaci więcej i o ile więcej.
    Akurat jego intencji nie znam.

> [...]
    złotych + kilkanaście kilkadziesiąt złotych miesięcznie za ciepłą wodę i ogrzewanie
    No to się tylko cieszyć, że macie takie niskie opłaty.