  • 1. Data: 2015-08-20 19:13:22
    Temat: Co moge zrobic z denaturatem?
    Od: Majka <k...@g...com>

    Zostało mi kilka butelek denaturatu po renowacji mebli, odtłuszczaniu, ścieraniu
    powłok.
    Co mogę z nim zrobić?

    1. Wypić (nie, dziękuję)
    2. Oddać potrzebującym (nie ma w mojej okolicy)
    3. Dolać zimą do benzyny do baku - ale to tylko kilka ml
    4. ...

    Jest tego kilka butelek.
    Do czego jeszcze to można spożytkować (auto na benzynę, kosiarka czerosuw, piec
    miałowo-węglowy... chyba nie tędy droga).
    macie sugestie?

    Majka

  • 2. Data: 2015-08-20 19:34:37
    Temat: Re: Co moge zrobic z denaturatem?
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no możesz zatrudnić sie w policji, tam dostaniesz grant za oszczędności,
    kiedy każą Ci czyścić dyktą sprzęt teleinformatyczny...

    P.S.
    jebać euro!

  • 3. Data: 2015-08-20 20:51:39
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > 3. Dolać zimą do benzyny do baku - ale to tylko kilka ml
    Spokojnie, przy tankowaniu litr możesz dolać a potem bak zatankować
    do pełna.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-08-20 21:48:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 19:13:23 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
    > 3. Dolać zimą do benzyny do baku - ale to tylko kilka ml

    Jak kilka ml? Spokojnie flaszkę na bak lejesz, to i tak jest
    śladowa ilość w porównaniu z ekododatkami :>

    A jak masz obawy, to denaturat jest idealny do drobiu.
    Po zaciukaniu kury/kaczki/gęsi lejesz nieco do miski, podpalasz
    i poddajesz truposza termoobróbce. Pióra łatwiej schodzą,
    nie trzeba się męczyć ze skubaniem ;)

    L.

  • 5. Data: 2015-08-20 21:49:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-20 o 19:13, Majka pisze:
    > Zostało mi kilka butelek denaturatu po renowacji mebli, odtłuszczaniu, ścieraniu
    powłok.
    > Co mogę z nim zrobić?

    > 3. Dolać zimą do benzyny do baku - ale to tylko kilka ml
    teraz benzyna i tak zawiera alkohol, więc nie ma po co dolewać,
    aczkolwiek można wlać 200 ml na jedno tankowanie (myślę tu o 40-50 litrach).
    Z zastosowań samochodowych, to można jeszcze zużyć jako "wzmocnienie"
    płynu do spryskiwaczy w zimie, no chyba, że auto jest jasne a denaturat
    fioletowy, to może porobić plamy.
    Ja używam "denata" jako podpałki do kominka z bardzo dobrym skutkiem.
    Jacek

  • 6. Data: 2015-08-20 21:52:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 21:48:13 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A jak masz obawy, to denaturat jest idealny do drobiu.
    > Po zaciukaniu kury/kaczki/gęsi lejesz nieco do miski, podpalasz
    > i poddajesz truposza termoobróbce. Pióra łatwiej schodzą,
    > nie trzeba się męczyć ze skubaniem ;)
    Chyba w życiu kaczki\gęsi nie skubałeś. Oskubać trzeba i tak a denaturą metodą jak
    piszesz tzw. pikle się wypala. Setki razy to robiłem to i wiem.

  • 7. Data: 2015-08-20 22:02:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zmieszaj 1 dentki 3 wody + kilka kropli płynu do mycia naczzyń i masz zimowy płyn do
    spryskiwacza.

  • 8. Data: 2015-08-20 22:25:44
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-08-20 o 21:52, Kris pisze:

    > Chyba w życiu kaczki\gęsi nie skubałeś. Oskubać trzeba i tak a denaturą metodą jak
    piszesz tzw. pikle się wypala. Setki razy to robiłem to i wiem.

    Potwierdzam, ciotka i babcia tak właśnie robiły, najpierw chyba
    wrzątkiem, wtedy skubały i na koniec denaturat do zakrętki od słoika i
    opalanie. Smród jak jasna cholera, ale rosołek smakował :)

  • 9. Data: 2015-08-21 09:44:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 21:53:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Chyba w życiu kaczki\gęsi nie skubałeś. Oskubać trzeba i tak
    > a denaturą metodą jak piszesz tzw. pikle się wypala.
    > Setki razy to robiłem to i wiem.

    Oj matko, strasznie poważnie podchodzisz do lajtowego wątku ;)
    Co prawda praktykę mam nieporównanie mniejszą bo tylko
    paręnaście sztuk w życiu przerobiłem, ale coś tam się skubało :>

    L.

  • 10. Data: 2015-08-21 10:33:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 09:44:27 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Oj matko, strasznie poważnie podchodzisz do lajtowego wątku ;)
    > Co prawda praktykę mam nieporównanie mniejszą bo tylko
    > paręnaście sztuk w życiu przerobiłem, ale coś tam się skubało :>

    Bo przez to skubanie za młodu to kaczki znienawidziłem i stad moje zdenerwowanie;)