  • 1. Data: 2015-08-23 06:59:38
    Temat: Ogrzewanie podłogowe
    Od: "Jan_Bula" <j...@w...pl>

    Mam ogrzewanie podlogowe zalozone dwa miesiace temu w calym domu - kociol na
    gaz ziemny.
    Moje pytanie, czy przed sezenom, teraz trzeba przepalic cala instalacje, czy
    odpalic z marszu w okresie grzewczym.
    Drugie pytanie, jaka temperature ustawic na kotle do w/w ogrzewania.

  • 2. Data: 2015-08-23 07:28:49
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 23.08.2015 o 06:59, Jan_Bula pisze:
    > Drugie pytanie, jaka temperature ustawic na kotle do w/w ogrzewania.

    https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.budowanie/7h
    FdS7FqCw0/ONL3IHsJCAAJ

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2015-08-23 07:59:11
    Od: "Jan_Bula" <j...@w...pl>

    In news:mrbloa$8ha$1@node2.news.atman.pl,
    *Czarek* <c...@n...fm> typed:

    > https://groups.google.com/d/msg/pl.misc.budowanie/7h
    FdS7FqCw0/ONL3IHsJCAAJ

    Ok, dlatego pytam, bo byly rozbiezne wypowiedzi.
    Adam Sz. pisze ze wpuszcza 32 stopnie a inny pisze, ze nawet 90 stopni, wiec
    jaka temperatura jest prawidlowa.
    Ponadto jak ustawie np. tem. 35 stopni, to po jakim czasie odczuje cieplo
    wydalane z ogrzewania podlogowego.

  • 4. Data: 2015-08-23 08:58:38
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jan_Bula" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]

    skoro nie bylo jeszcze uzywane to ja bym sprawdzil chociazby zeby
    potwierdzic ze wszystko jest ok a nie kombinowac kiedy grzac
    bedzie juz trzeba

    > Adam Sz. pisze ze wpuszcza 32 stopnie a inny pisze, ze nawet 90 stopni, wiec
    > jaka temperatura jest prawidlowa.

    imho im mniejsza tym lepiej, lepiej dla instalacji, mniejsze naprezenia
    w posadzce itd.

    > Ponadto jak ustawie np. tem. 35 stopni, to po jakim czasie odczuje cieplo
    > wydalane z ogrzewania podlogowego.

    to zalezy glownie od pojemnosci podlogi, inaczej bedzie przy cienkim
    stropie na pietrze inaczej przy grubej zle izolowanej posadzce
    na niepodpiwniczonym parterze

    chyba najlepiej sprawdzic to doswiadczalnie

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2015-08-23 09:13:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 sierpnia 2015 07:59:13 UTC+2 użytkownik Jan_Bula napisał:

    > Adam Sz. pisze ze wpuszcza 32 stopnie a inny pisze, ze nawet 90 stopni, wiec
    > jaka temperatura jest prawidlowa.

    Dla kazdego domu bedzie inaczej. Zalezy od izolacji zewnetrznych, izolacji
    pod samym ogrzewaniem, powierzchnia nad ogrzewaniem, rozstawu (gestosci
    ulozenia) rurek itp itd. No i oczywiscie w najwiekszym stopniu od temperatury
    na zewnatrz - polecam sterowanie pogodowe, te sie sprawuje najlepiej przy
    ogrzewaniu podlogowym (bo reaguje najszybciej na zmieniajace sie warunki na
    zewnatrz). Ja wpuszczam od 23-24stC (jak zaczyna sie zima) do 32stC jak jest
    najwiekszy mroz (-20stC).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2015-08-23 09:50:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 23 sierpnia 2015 06:59:40 UTC+2 użytkownik Jan_Bula napisał:
> [...]
    > gaz ziemny.
    > Moje pytanie, czy przed sezenom, teraz trzeba przepalic cala instalacje, czy

    moze jeszcze nie teraz ale probe mozna zrobic - a instalator nie zalaczyl tego choc
    na chwile?

    > Drugie pytanie, jaka temperature ustawic na kotle do w/w ogrzewania.

    Jesli piec nie jest kondensacyjny to wszystko jedno - 35-50 bedzie dobrze. Ale jesli
    piec kondensacyjny to jak najniższą - ale nie mozna przegiąc bo nie bedzie grzal
    tylko woda krecil i tylko pykał palnikiem co pare minut- u mnie mam cos 40 stopni
    ustawioną.

    A cala rezta jak adam pisze to sprawa indywidualna.

    b.

  • 7. Data: 2015-08-23 22:57:47
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 23 sierpnia 2015 09:13:04 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > ulozenia) rurek itp itd. No i oczywiscie w najwiekszym stopniu od temperatury

    A w jeszcze wiekszym stopniu od predkosci wody w rurkach

    bajcik