  • 1. Data: 2015-08-23 20:37:12
    Temat: Może jest tu jakiś serwisant elektronarzedzi i pomorze w wyborze modelu
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam

    Potrzebuje młoty do kucia w żelbecie
    tylko nie wiem na jaki model się zdecydować
    1. bosch gbh 5-40 dce lub bosch gsh 5 ce taki już jeden mam i jestem nawet
    zadowolony
    minusy drogie częsci, większa waga
    2. makita hm 0871c plusy tanie częsci, lżejsza
    jednak widziałęm tryby i częsci i są delikatniejsze niż w boschu
    co może skutkować ich krótszym żywotem
    obawiam się że może tyle nie przerobić co mój bosch
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-08-23 21:18:24
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 23.08.2015 o 20:37, Szumek pisze:
    > Witam

    Po odpowiedziach na tamtej grupie jeszcze nie zauważyłeś, że
    ograniczając się tylko do Pomorza nie uzyskasz wielu informacji? ;-)

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2015-08-23 22:14:07
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    widzę że bardzo to grupę bawi ,;-)
    jednak wracając do meritum moze tu się znajdzie ktoś co ma coś do
    powiedzenia od siebie
    na elektrodzie strach się odzywać tu też powoli :-)
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2015-08-24 00:11:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-08-23 o 20:37, Szumek pisze:
    > Witam
    >
    > Potrzebuje m?oty do kucia w ?elbecie
    > tylko nie wiem na jaki model si? zdecydowa?
    > 1. bosch gbh 5-40 dce lub bosch gsh 5 ce taki ju? jeden mam i jestem nawet
    > zadowolony
    > minusy drogie cz?sci, wi?ksza waga
    > 2. makita hm 0871c plusy tanie cz?sci, l?ejsza
    > jednak widzia??m tryby i cz?sci i s? delikatniejsze ni? w boschu
    > co mo?e skutkowa? ich kr?tszym ?ywotem
    > obawiam si? ?e mo?e tyle nie przerobi? co m?j bosch
    > pozdrawiam

    Niestety nie jestem serwisantem, a tylko zaawansowanym użytkownikiem,
    niestety nie z pomorza :)
    Kolego, po pierwsze odradzam Ci kupowanie używek oraz z niepewnych źródeł.

    Zauważasz jakieś różnice, poza ceną?
    http://sprzedajemy.pl/wiertarka-udarowa-mlot-bosch-g
    bh-5-40-de,295936
    http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://i.imged.pl
    /mlot-udarowy-eurotec-sds-max-2300-w-mlotowiertarka-
    2917671525.jpg&imgrefurl=http://imged.pl/wiertarka-u
    darowa-1300w-mlotowiertarka-eurotec-3318151.html&h=3
    00&w=400&tbnid=zgJCow0qgHsA8M:&docid=MBEo8LqydTTWZM&
    ei=ajnaVarhKoqnsAHlrZvwDw&tbm=isch&client=opera&ved=
    0CCgQMygMMAxqFQoTCKq-8bSRwMcCFYoTLAod5dYG_g
    http://e-mortimer.pl/sklep/elektronarzedzia/mloty--m
    lotowiertarki/mlot-udarowy-rh217-mlotowiertarka-2000
    w-sds-max_eurocraft.html?id=9&kat1=8&kat2=17

    Niestety najczęściej podrabianymi młotowiertarkami są właśnie Bosche:
    http://studio-innowacji.pl/narzedzia/245,pl_mlotowie
    rtarka-bosch-gbh-2-26-dfr-z-wymiennym-uchwytem.html
    https://www.najlepszenarzedzia.pl/pl/p/2400W-MLOT-UD
    AROWY-EUROTEC-RH2601/239
    Można się nadziać na chińszczyznę z naklejką Bosch.

    Wszystko zależy ile masz tego kucia. Czy sprzęt ma być używany
    intensywnie w firmie czy amatorsko?
    Czy chcesz kuć ściany, czy tylko podłogi. Czy to ma być samo kucie czy
    wiercenie?

    Makita przede wszystkim jest wygodniejsza i ma porządny system
    antywibracyjny, o wiele lepszy jak w przypadku Boscha, dzięki czemu
    praca tym sprzętem nie męczy tak jak Bosch. Ponadto Makita ma silniejszy
    udar i jest lżejsza.
    Osobiście wybrałem Makitę, ale mam także sprzęt chiński, z którego także
    jestem zadowolony.
    http://www.leroymerlin.pl/elektronarzedzia/wiertarki
    -wkretarki-mloty-udarowe/mlotowiertarki-mloty-udarow
    e/mlot-udarowy-58g878-graphite,p272426,l166.html
    Niestety jest to sprzęt dość ciężki z udarem 27J i używam go raczej
    tylko do przekuć przez stropy.
    Po 6 latach ciężkiego użytkowania musiałem wymienić szczotki (nie
    pamiętam ile płaciłem) oraz łożysko silnika za 15zł - robota na 10 minut.
    Ale ja każdego kto ma używać moich narzędzi pouczam jak należy się z nim
    obchodzić. Przede wszystkim nie wrzucać w piach, walizka ma być
    zamknięta aby się do niej nie sypał tynk czy gruz, a narzędzie smarowane
    przed użyciem i wyczyszczone po użyciu.
    Jak tak będziesz podchodził do sprzętu to zarówno Makita jak i Bosch
    posłużą Ci wiele lat.
    Jak chcesz kupić do celów amatorskich to warto rozważyć propozycje kupna
    niefirmowego sprzętu marketowego, tak jak już Ci to wcześniej doradzano.
    Tu można polecić np. MacAlister, Graphite, Dexter, Einhel

  • 5. Data: 2015-08-24 22:39:43
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    w skrucie potrzebuje do intensywnego kucia bez wiercenia ścian w żelbecie w
    firmie
    chińszczyznę poznam
    interesują mnie dokładnie tylko 2 modele
    bosch gsh 5 ce i makita hm0871c (ewentualnie makita hm 1111)
    (specjalnie porównywałem na tej samej ścianie mój stary bosch i nóweczkę
    makitę
    jeżeli chodzi o siłę kucia to chodziły tak samo)
    miałem też na test nową makitę 11kg ten sprzet jest już za cięzki i wywala
    za duże kawały
    oraz szafki ze scian spadają czasami :-)
    jednego boscha 5 dce już wyeksploatowałem tak to można powiedzieć
    jeszcze chodzi wymieniałem w nim narazie szczotki i łożyska ale widzę w
    środku zużycie poszczególnych części
    zęby już są podjedzone są luzy itd
    za jakiś czas będzie do wymiany wirnik i tryb z nim współpracujący
    jeżeli makita w trwałości mu dorówna to biorę makitę ze względu na mniejszą
    wagę
    a jak nie to zostaję przy boschu tylko dokupie takie same