  • 1. Data: 2014-02-13 19:51:17
    Temat: Tapetowanie ścian gipsowo kartonowych
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Jak oceniacie pomysł tapetowania ścian G-K zamiast ich szpachlowania?
    Czy ta metoda zadziała i będzie odporna na pęknięcia?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-02-13 19:59:12
    Temat: Re: Tapetowanie ścian gipsowo kartonowych
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 13 lutego 2014 19:51:17 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Jak oceniacie pomysł tapetowania ścian G-K zamiast ich szpachlowania?
    >
    > Czy ta metoda zadziała i będzie odporna na pęknięcia?
    >

    > --
    >
    > MN

    Mam tak zrobione i działa. Estetyka zależy od tego czy ma się w domu kota czy nie ma.
    Koty mają jakiś sentyment do tapet. Lubią zwisające paski tapety bo dobrze się je
    zębami od ściany odrywa. Ale to że koty to dranie wiedzą wszyscy co je mają.

  • 3. Data: 2014-02-13 21:24:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Feb 2014 19:51:17 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Jak oceniacie pomysł tapetowania ścian G-K zamiast ich szpachlowania?
    > Czy ta metoda zadziała i będzie odporna na pęknięcia?

    przecież połączenia i tak musisz zaszpachlować i zataśmować.
    Inaczej tam peknie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2014-02-14 08:52:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-13 21:24, masti pisze:

    > przecież połączenia i tak musisz zaszpachlować i zataśmować.
    > Inaczej tam peknie

    Racja, ale nawet jak potem pęknie pod tapetą - to chyba nie będzie tego
    widać. Tak myślę. Nie mam pewności.

    Mam na myśli takie tapety fizelinowe - możliwe do malowania farbami.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-02-14 08:55:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 lutego 2014 08:52:08 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Mam na myśli takie tapety fizelinowe - możliwe do malowania farbami.
    Będzie widać. Wbrew pozorom pod tapetami widać też każdą nierówność więc jak dobrze
    nie wykończysz łączeń płyt to pomimo tapety będzie to widoczne.

  • 6. Data: 2014-02-14 09:00:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 08:55, Kris pisze:
    > Będzie widać. Wbrew pozorom pod tapetami widać też każdą nierówność więc jak dobrze
    nie wykończysz łączeń płyt to pomimo tapety będzie to widoczne.

    Czyli co? Zapomnieć o tapetach i tradycyjnie wyszpachlować K-G, po czym
    pomalować?

    --
    MN

  • 7. Data: 2014-02-14 09:03:46
    Od: MK <m...@P...pl>

    W dniu 2014-02-14 09:00, Marcin N pisze:

    > Czyli co? Zapomnieć o tapetach i tradycyjnie wyszpachlować K-G, po czym
    > pomalować?

    Pod pomalowana tapeta z wlokna szklanego (najtansza) pekniec poki co nie
    widac

    --
    M.

  • 8. Data: 2014-02-14 09:06:25
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-02-14 09:03, MK pisze:

    > Pod pomalowana tapeta z wlokna szklanego (najtansza) pekniec poki co nie
    > widac

    A jak przegotowałeś ścianę do tego pokrycia tapetami?

    --
    MN

  • 9. Data: 2014-02-15 12:14:01
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Czyli co? Zapomnieć o tapetach i tradycyjnie wyszpachlować K-G, po
    > czym pomalować?

    mieszkam w wielkiej płycie, na ostatnim piętrze, i na łączeniach cały
    czas pęka i się wykrusza, nie ma na to materiału, tapeta raufaza
    malowana i święty spokój na lata, tapety strukturalne też powinny być
    ok

    jeffrey

  • 10. Data: 2014-02-15 20:45:13
    Od: p...@t...pl

    W dniu sobota, 15 lutego 2014 12:14:01 UTC+1 użytkownik Jeffrey napisał:

> [...]
    >
    > czas pęka i się wykrusza, nie ma na to materiału, tapeta raufaza
    >
    > malowana i święty spokój na lata, tapety strukturalne też powinny być

    Płyty g-k na łączeniach zbroi się taśmami papierowymi. Czy to te drogie taśmy
    systemowe, czy te najtańsze, dobrze położone, niezbyt głęboko, bez powietrza pod
    spodem i bez rozwarstwień, zapewniają bezrysową powierzchnię. Punktowce z płyty
    jednak tak potrafią "pracować", że faktycznie często pozostaje tylko włókno na
    całości.
    Na g-k nigdy nie kleiłbym tapety bezpośrednio. Zdjęcie tego w przyszłości będzie może
    być mordęgą.