  • 1. Data: 2010-06-20 10:32:40
    Temat: Termometr z zapisem temperatury ?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Do monitorowania temperatury w mieszkaniu przydałby nam się termometr z
    zapisem temperatury, zapis może być powiedzmy co 4 godziny, ale pojemność to
    powinno być co najmniej tydzień, a lepiej dwa-cztery tygodnie.
    I teraz pytanie:
    Czy są takie termometry tanie i dobre?
    Chętnie nawet z higrometrem (no ale higrometr pewnie podbije cenę).
    I jak zrzucić dane do analizy np. do jakiegoś arkusza?
    THX

  • 2. Data: 2010-06-21 07:10:17
    Temat: Re: Termometr z zapisem temperatury ?
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    666 pisze:
> [...]
    > Chętnie nawet z higrometrem (no ale higrometr pewnie podbije cenę).
    > I jak zrzucić dane do analizy np. do jakiegoś arkusza?

    To już jest sprzęt profesjonalny albo amatorska samoróbka podpięta pod
    peceta.

    A po co Ci to ? Pytam bo robiłem takie analizy ale sprzętem nie
    dostępnym dla przeciętnego śmiertelnika.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2010-06-21 07:46:49
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Stacja pogodowa np TFA Nexus 700zl i odpowiednia ilość sensorów.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-06-21 08:14:01
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    " 666" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Chętnie nawet z higrometrem (no ale higrometr pewnie podbije cenę).
    > I jak zrzucić dane do analizy np. do jakiegoś arkusza?

    Dowolny komputer i oprogranowanie obsługujące zbieranie danych z
    sensorów i eksportujące je do arkusza kalkulacyjnego. Przed laty TERC
    udostępnił takie komputerki kierownikowi grupy prof Janowi Borkowskiemu
    grupy do wykorzystania w polskich szkołach średnich. Obecnie są dostępne
    mikroprocesory jednoukładowe, pozwalające zbutowac taki przyrząd małym
    nakładem środków i pracy. Prawdopodobnie są aplikacje gotowe. Można też
    skorzystać z urządzeń automatyki - firmy w Polsce prowadzą sprzedaz takich
    urządzeń. Można też korzystać z rejestratorów parametrow środowiskowych.

  • 5. Data: 2010-06-21 08:26:54
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
    >" 666" <j...@g...pl> wrote in message

    Dowolny komputer i oprogramowanie obsługujące zbieranie danych z
    sensorów i eksportujące je do arkusza kalkulacyjnego. Przed laty TERC
    udostępnił takie komputerki kierownikowi grupy prof Janowi Borkowskiemu do
    wykorzystania w polskich szkołach średnich. Obecnie są dostępne
    mikroprocesory jednoukładowe, pozwalające zbudować taki przyrząd małym
    nakładem środków i pracy. Prawdopodobnie są aplikacje gotowe. Można też
    skorzystać z urządzeń automatyki - firmy w Polsce prowadzą sprzedaż takich
    urządzeń. Można też korzystać z rejestratorów parametrów środowiskowych.

    Przepraszam za literówki.

  • 6. Data: 2010-06-21 22:13:59
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2010-06-20 12:32, 666 pisze:
> [...]
    > Chętnie nawet z higrometrem (no ale higrometr pewnie podbije cenę).
    > I jak zrzucić dane do analizy np. do jakiegoś arkusza?

    Trochę nie do końca to czego szukasz ale powinno wystarczyć
    http://www.thermoweb.wtx.pl

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 7. Data: 2010-06-22 09:09:54
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jeżeli są tanie chińskie barometry zapisujące ciśnienie (czyli barografy), to
    termometrów (czyli termografów) miałoby nie być?

    Chcę w jakiś prosty tani sposób monitorować temperaturę w mieszkaniu.

    Idealnie byłoby monitorować jednocześnie temperaturę na zewnątrz mieszkania
    celem porównania do póxniejszej analiz (powiedzmy, że pasjonuję się fizyka
    budowli ;))

    Są od dawna proste tanie termometry samochodowe z wyświetlaczem cyfrowym.

    Pytanie, jak zamienić "cyfry" na "zapis", no ostatecznie mogłoby być po
    złączu RS czy podobnie.

    Coś, co opisujesz jako "samoróbka".

    Jedynie szkoda cały czas gonić komputer, skoro wystarczyłby mi zapis nie on-
    line,a powiedzmy co 4 godziny.

    -----

  • 8. Data: 2010-06-22 09:33:02
    Od: Moorek <m...@p...onet.pl>

    On 22 Cze, 11:09, " 666" <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Chc w jaki prosty tani spos b monitorowa temperatur w mieszkaniu.
    >
    > Idealnie by oby monitorowa jednocze nie temperatur na zewn trz mieszkania
    > celem por wnania do p xniejszej analiz (powiedzmy, e pasjonuj si fizyka
    > budowli ;))
    >
    > S od dawna proste tanie termometry samochodowe z wy wietlaczem cyfrowym.
    >
    > Pytanie, jak zamieni "cyfry" na "zapis", no ostatecznie mog oby by po
    > z czu RS czy podobnie.
    >
    > Co , co opisujesz jako "samor bka".
    >
    > Jedynie szkoda ca y czas goni komputer, skoro wystarczy by mi zapis nie on-

    Najtaniej to zwykły termometr, i aparat ustawiony na serię zdjęć z
    dużą przerwą czasową te droższe mają taką możliwość.

    Drożej to:
    http://www.simex.pl/kategoria/Rejestratory-Systemy-r
    ejestracji-DataNet
    http://allegro.pl/item1074037127_rejestrator_tempera
    tury_i_wilgotnosci_z_usb.html
    http://allegro.pl/item1079528821_rejestrator_tempera
    tury_i_wilgotnosci_az_8829_2szt.html

    pozdrowienia
    moorek

  • 9. Data: 2010-06-22 11:10:51
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    666 pisze:

> [...]
    > celem porównania do póxniejszej analiz (powiedzmy, że pasjonuję się fizyka

    8 lat temu robiłem takie pomiary w celu wyregulowania instalacji CO.
    Potem chciałem zrobić analizę, jak przekłada się temperatura w
    mieszkaniu na zużycie gazu. Na koniec i tak stwierdziłem że ma być w
    mieszkaniu ciepło, a oszczędności rzędu 100-200 zł rocznie na gazie mnie
    nie interesują.

    BTW: do takich analiz wygodne są *średnie* temperatury zewnętrzne,
    normalnie dostępne w necie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem