  • 11. Data: 2011-11-02 17:15:07
    Temat: Re: Truskawki na zimę. Ścinać?
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

  • 12. Data: 2011-11-02 17:18:29
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie, czemu służy to ścinanie, czy, jak kto woli, koszenie?

    Ło matko z dzieciątkiem z którego bądź kościoła.
    Majgnij temat do googla, albo za parę złociszy
    kup książeczke dot. "uprawa truskawek"
    Będzie szybciej i bardziej merytorycznie.

    Pozdrawiam po prostu
    skryba

  • 13. Data: 2011-11-02 18:32:13
    Od: "mirzan" <m...@W...gazeta.pl>

    skryba ogrodowy <s...@o...eu> napisał(a):
    > kup książeczke dot. "uprawa truskawek"
    > Będzie szybciej i bardziej merytorycznie.
    >
    > Pozdrawiam po prostu
    > skryba

    Już nikomu nie polecam czytania książek.Po co ludzi obrażać.
    A co to ja dinozaur jaki,aby książki czytać?Kliknę parę razy i znajdzie się
    jakiś jeleń co za mnie przeczyta i w try miga wiedzę do łba łopatą włoży...
    Pozdrawiam.Po przeczytaniu Watykan-mroczna historia,w trakcie kryminału,
    a przed Zbrodnie Roslin.
    mirzan

  • 14. Data: 2011-11-02 19:49:06
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "mirzan" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > włoży...
    > Pozdrawiam.Po przeczytaniu Watykan-mroczna historia,w trakcie kryminału,

    Jednak bez czytających podręczniki "dinozaurów"
    nie byłoby współczesnego świata.
    Co Tobie Mirku? Mroczna historia, kryminał, Zbrodnie.
    Jesienne smutki Cię dopadły? Przecież już niedługo wiosna.
    ;-)
    Pozdrawiam optymistycznie
    skryba

  • 15. Data: 2011-11-02 20:09:11
    Od: "miroslaw zaniewski" <m...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Co Tobie Mirku? Mroczna historia, kryminał, Zbrodnie.
    > Jesienne smutki Cię dopadły? Przecież już niedługo wiosna.

    To taka rozrywkowa forma katechizmu,trucizny,duszenia,inkwizycja,aż do dziś.
    A ja Ci mówię,że prędzej zrezygnują z uprawy truskawek niż przeczytają.
    Przecież łatwiej w słoiku kupić niż samemu zbierać,a te kupne lepiej pachną,
    bo zapach zrobiony z estrów.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 16. Data: 2011-11-02 20:37:29
    Od: dziadek <d...@w...vectranet.pl>

    W dniu 2011-11-01 18:30, Jacek pisze:
    > Czy krzaczki truskawek i poziomek ścinamy przed zimą, czy zostawiamy w
    > całości, jak są. A może trzeba jakieś selektywne cięcia zrobić?

    Ścinamy po zbiorach tylko wtedy kiedy były silnie zaatakowane przez
    przędziorki. Teraz jest już za późno.
    dziadek2

  • 17. Data: 2011-11-03 08:40:35
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie, czemu służy to ścinanie, czy, jak kto woli, koszenie?

    Hejka. Służy utrudnieniu życia ślimakom i poprawie wyglądu plantacji
    truskawek. ;-)
    Pozdrawiam estetycznie Ja...cki

  • 18. Data: 2011-11-03 15:05:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 02 Nov 2011 10:11:30 +0100, wolim napisał(a):

    > Przestańcie się mądrować, tylko napiszcie, co będzie, jeśli się nie
    > skosiło po owocowaniu?

    Bezwzglęnie nalezy wygrabić liście, które są martwe/zmarznięte/zgniłe.
    Jednak trzeba to robic ostrożnie, żeby nie uszkodzić korzeni oraz serc
    krzaczków. Jesli masz niedużo truskawek, to najlepiej oczyścic krzaczki
    ręcznie.

  • 19. Data: 2011-11-03 15:06:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Nov 2011 09:40:35 +0100, Dirko napisał(a):

    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Służy utrudnieniu życia ślimakom i poprawie wyglądu plantacji
    > truskawek. ;-)
    > Pozdrawiam estetycznie Ja...cki

    Nie tylko. Przede wszystkim zapobiega chorobom grzybowym atakującym młode
    listki na wiosnę.

  • 20. Data: 2011-11-03 15:07:24
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 02 Nov 2011 21:37:29 +0100, dziadek napisał(a):

    > Ścinamy po zbiorach tylko wtedy kiedy były silnie zaatakowane przez
    > przędziorki. Teraz jest już za późno.

    Nie jest. Warto oczyścić krzaczki z martwych pozostałości ze wzgl. na
    przetrwalniki chorób grzybowych zimujace w martwej masie organicznej.